Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

WW-mus

Begynderprogram til motionscykel

Recommended Posts

WW-mus

Er der nogen der har kendskab til hvordan et godt begynder program til motionscykel kan strikke sammen?

Jeg puster og stønner efter bare 10 minutter, så man skulle tro jeg er døden nær :blush:

Forestiller mig ca. 3 gange om ugen - er det fornuftigt?

WW-mus

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Pink79

Hej WW-mus!

Jeg gik på et tidspunkt regelmæssigt i et fitnesscenter og brugte meget motionscyklen.

Det er vigtigt, tror jeg, ikke at lægge for hårdt ud, specielt fordi man ikke må miste lysten og motivationen, fordi "det kan jeg ikke klare, det er for hårdt".

Så det er fint med 10 min cykling de første gange, og så efterhånden lægge 5 min på og yderligere 5 min, osv.

Lige så snart du kan cykle 10 min og ikke er fuldkommen ødelagt, så sæt tiden op med 5 min, så du øger din udholdenhed.

Sådan gjorde jeg og endte tilsidst med at kunne cykle i 25-30 min ad gangen. Men så slap mine penge op og jeg havde ikke råd til at gå i fitnesscenter længere....

Jeg synes at 3 gange om ugen lyder ganske fornuftigt, -jeg ville gøre det samme!

Skriv evt. ned fra gang til gang hvor lang tid og ved hvilken belastning du har cyklet, således at du kan se din fremgang. Det styrker motivationen, skulle jeg hilse at sige.

Held og lykke!

Pink

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
WW-mus

Tak Pink :D

Jeg vil prøve at gøre som du foreslår... Starte med 10 minutter 3 gange om ugen og når jeg ikke ligner en veredt karklud efter hver omgang, lægge 5 minutter på.

Jeg tror jeg vil køre med den samme belastning indtil det bliver for nemt. Altså kun ændre på tiden :)

WW-mus

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
solsig

Jeg har fået at vide at konditionstræning 3 gange om ugen er godt. Hvis du vil cykle skal du op på mindst 1 time pr. gang for at du får noget ud af det.

Mvh.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
WW-mus

Jeg ved godt jeg skal op på meget mere end 10 minutter ad gangen, solsig. Jeg skal bare ikke lægge ud med for meget før jeg er parat til det :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
WW-mus
Citat fra Denusnugnu

Min fitness-instruktør sagde slet ikke noget om tid - jeg bruger 20 min. pr. gang.

Og lidt er vel også bedre end ingenting ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Gaia_
Citat fra solsig

Jeg har fået at vide at konditionstræning 3 gange om ugen er godt. Hvis du vil cykle skal du op på mindst 1 time pr. gang for at du får noget ud af det.

Mvh.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
WW-mus
Citat fra solsig

Jeg har fået at vide at konditionstræning 3 gange om ugen er godt. Hvis du vil cykle skal du op på mindst 1 time pr. gang for at du får noget ud af det.

Mvh.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Splat

I bund og grund så handler det jo om at få pulsen op, så man får lidt varme og lidt sved på panden. Og det skal man helst have en halv time hver dag - men det behøver ikke at være på en gang.

Jeg laver motion hver dag, så jeg næsten altid får mindst den halve time. 4 - 5 gange om ugen går jeg i motionscenter - resten af tiden nøjes jeg med at gå en tur i hurtigt tempo.

Det råd jeg har fået er, at man skal fx cykle så hurtigt man kan, så man lige nøjagtigt kan udholde hele tiden, man har afsat.

Jeg kan mærke, at min kondition er blevet meget meget bedre på meget kort tid ved at presse mig selv fysisk og det er en FED fornemmelse.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.