Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Misfosteret

Fodvorter!

Recommended Posts

Misfosteret

Hej!

hvorfor får man fodvorter..

og hvordan forsvinder de nemmest?

hvad skal man IKKE gøre??

Knus

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
enellerandenpige

Du kan købe noget på apoteket der hedder Vortex Plus - smør det på vorten morgen og aften og put noget plaster på - det tog et par måneder men det har fjernet mine.

Vorter er en virus. Og virus smitter.

Du skal ikke begynde at klippe alt for meget i vorterne - så smitter de allermest. Nogle gange skal vortex'en fjernes - og der ryger ofte lidt hud med - husk at putte plaster på bagefter - ellers får du virus overalt - i tøj, på gulv osv.

Du ka få lægen til at fryse dem væk - det gør ondt, men de er væk efter et par uger.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vicmus

Jeg har engang hørt om et husråd der siger, at man skal smøre spyt på (ja det lyder klamt), da spyt indeholder nogle enzymer. Men om det virker, aner jeg ikke - jeg har heldigvis aldrig været plaget af fodvorter...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sugarcone

Ellers hvis du bor i nærheden af en skov, så prøv med slim fra en skovsnegl - no kidding - det har taget nogle af mine vorter før. bare smør det på om aftenen og sæt et plaster udenpå, så er de væk på et par dage.

sugar

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
SugarKane

I mine unge teenage-vorte-år faldt jeg over et godt råd, der virkede. Naturmedicin Thuja D6 fra Matas. Kan duppes på eller et par dråber i et glas vand og drikkes. Smager ikke af noget. Fjerner vorterne efter... hmm... mener det var ca. en måneds tid.

:)

Hader virus-vorter! :badr:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Spring-flower

Jeg har haft 1 fodvorte engang. Det hjalp ikke at få den frosset, men jeg købte noget på apoteket der hedder Verucid gel. Dét hjælper :shock: Det er noget krads stads, så put det ikke på fingeren (taler af erfaring :blushing: )

Har forresten også hørt at skolekridt skulle kunne udtørre vorten :forvirret

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
SleepyGirl84

Minus Væk fra Matas har en god virkning hvis bare man husker at smøre det på en del gange i løbet af dagen.

At få frosset dem væk hos lægen er også en mulighed - men måske det skal foretages et par gange før det virker.

/Sleepy :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Smillen

Dr. Scholl har et produkt til fodvorter.

Pakken indeholder små runde pad's med noget medikament på og nogle runde plastre til at sætte oven på igen.

DET er effektivt. Da jeg var i USA var jeg meget plaget af vorter, og Dr. Scholl klarede den hver gang og på kort tid.

Jeg har endnu ikke set produktet herhjemme. Men ellers kan det købes over nettet.

Smillen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Miss_Marts

Et par husråd:

Hirse oprørt med youghurt skulle tage dem.. Det røres sammen og lægges på vorten, evt i en gammel sok eller et gazebind.

En smule citron kan også bruges.. Citronen, fyldt med saft, lægges på og plaster sættes derefter på..

Begge råd er bedst at sove med.. Har selv haft en fodvorte, og intet hjalp, men så skiftede jeg mellem disse og vupti var den væk!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
LettertoHermione
Citat fra Misfosteret

Hej!

hvorfor får man fodvorter..

og hvordan forsvinder de nemmest?

hvad skal man IKKE gøre??

Knus

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.