Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Arend

Hver tredje minkfarm lukket, og resten tjener ingenting

Recommended Posts

Arend
Skrevet (redigeret)

Jeg har skrevet dette oplæg, fordi jeg er tilhænger af, ay vi debatterer på et oplyst grundlag

Jeg ved selvfølgelig godt, at ærlighed er gammeldags - for det er sådan noget som salig Grundtvig gik ind for - og det er danske værdier, som mange desværre har forladt. 

Der er mange ordsprog om ærlighed, så ingen behøver være i tvivl om, at jeg skriver om danske værdier.

• Ærlighed varer længst
  • Af børn og fulde folk skal man høre sandheden
  • Bedre et ærligt nej end et falsk ja
  • Den, der hvisker, lyver
  • Den, der ikke vil tro løgn, er ikke værd at fortælle noget
  • Den, som husker meget, lyver meget
  • Det er godt at have rent mel i posen
  • En halv sandhed er en hel løgn
  • En løgn tager flere med sig
  • Man skal ikke tro nogen længere end til tænderne
  • Nogen folk kan lyve så længe, at de selv tror på det
  • Sandheden er ilde hørt

Stort pres på minkavlerne: Hver tredje farm lukket, og resten tjener ingenting

Her er vi i tiden umiddelbart før covid-19 nåede Danmark - altså i starten af april i år.

Der er ikke de røde, eksperter eller akademikerne, der er kilden. Det er minkavlerne selv.

ALLE SÆTTER PENGE TIL - SKRIVER MINKAVLERNE

Resultatet er en økonomi, hvor alle minkavlere i dag sætter penge til, for hvert eneste skind de producerer, og hvor mange avlere allerede har valgt at tømme deres stalde for dyr og dreje nøglen om på farmen.

Ifølge tal fra Dansk Pelsdyravlerforening er antallet af minkfarme faldet fra 1.600 til knap 1.100 i løbet af de seneste fire år. Det svarer til, at hver tredje minkfarm er blevet lukket.

DU KAN LÆSE OM DETTE I LANDBRUGSAVISEN 

https://landbrugsavisen.dk/stort-pres-på-minkavlerne-hver-tredje-farm-lukket-og-resten-tjener-ingenting

Redigeret af Arend
Rettet småfejl
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Hvad har lige disse ordsprog med mink at gøre ?

Det du remser op er jo blot alm børnelærdom?

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz
Skrevet (redigeret)

Det er kun gå steder man - nej faktisk 2 man aldrig skal være ærlige overfor mogem, nu kom jkeg i tanker om 2 mere, nemlig kom i tanker om en 3. og 4. :

Politiet, Skattevæsenet, ens kæreste og ens elskerinde gg.

Man evt udvides til ens bank og forældre ;')

Redigeret af snoozz

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arend
Skrevet (redigeret)
For 17 minutter siden, snoozz skrev:

Hvad har lige disse ordsprog med mink at gøre ?

Det du remser op er jo blot alm børnelærdom?

Der er nok nogen, der forstår, hvorfor jeg skriver om ærlighed her, uden at hænge nogen ud med navn.

kan det virkelig være så svært at forstå?

Desuden gælder det også i den politiske debat i almindelighed, at hensigten helliger midlet.

Er det ikke også hurtigt blevet værre?

Redigeret af Arend

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Jo men jeg har en endnu værre oplevelse med landbrug - eller det er vil kanpt nok landbrug.

Jeg fik job man at køre rudt i sommerhuse, nogle af dem med pool, andere bare med standsvandspa.

Og det rjode jeg i 3 år.

Så en sommer fik ejg et opkald, at de manglede aktid hjælp nede på Falster (MArielyst. )

OG jeg tænkte jo at det var da en billige slags sommerferie (hun var på kontanthælp) så vi kunne bare komme derned, og vi får et gratis hus med SPA stillet til rådiged - og ikke ret langt til seværdigheder om Lanandia eller Knorhetborg Safaripar, ville vil også få gratis adgang til.

Og endda at spie ude hver aften !.

Så takker min kærester sgu nej !. Hun ville blive hjemme med barenet (som var ret nyfødt det) men ikke i den kritiske fase - nok 4-5 mr, så de kunne sa sagdes have hygger sig der imen jeg jobbede der, og vist kom hjem 3 uger senere.

Vi kunne have fået en fin sommerferie der sammen, istedet Sad jeg i et job på Falsker, og hun i nordsjælland. ...  Men skal jeg være helt ærlig - så nød jeg sruk de 2-3 uger væk fra kvinder og især børn gg

Men det endte altså med alt jeg tog alene ned i det hus, og kom hjem, jeg k

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arend
For 22 minutter siden, snoozz skrev:

Jo men jeg har en endnu værre oplevelse med landbrug - eller det er vil kanpt nok landbrug.

Jeg fik job man at køre rudt i sommerhuse, nogle af dem med pool, andere bare med standsvandspa.

Og det rjode jeg i 3 år.

Så en sommer fik ejg et opkald, at de manglede aktid hjælp nede på Falster (MArielyst. )

OG jeg tænkte jo at det var da en billige slags sommerferie (hun var på kontanthælp) så vi kunne bare komme derned, og vi får et gratis hus med SPA stillet til rådiged - og ikke ret langt til seværdigheder om Lanandia eller Knorhetborg Safaripar, ville vil også få gratis adgang til.

Og endda at spie ude hver aften !.

Så takker min kærester sgu nej !. Hun ville blive hjemme med barenet (som var ret nyfødt det) men ikke i den kritiske fase - nok 4-5 mr, så de kunne sa sagdes have hygger sig der imen jeg jobbede der, og vist kom hjem 3 uger senere.

Vi kunne have fået en fin sommerferie der sammen, istedet Sad jeg i et job på Falsker, og hun i nordsjælland. ...  Men skal jeg være helt ærlig - så nød jeg sruk de 2-3 uger væk fra kvinder og især børn gg

Men det endte altså med alt jeg tog alene ned i det hus, og kom hjem, jeg k

Elsker du hende endnu?

Du skriver tit om hende.

Jeg kan knap nok huske mine gamle kærester.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna

Hvad er det du vil debattere? At ærlighed er godt? Det er jeg enig i.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arend
Skrevet (redigeret)
For 12 minutter siden, dna skrev:

Hvad er det du vil debattere? At ærlighed er godt? Det er jeg enig i.

Jeg vil have præmisserne for debatten på plads - fakta - om du hellere vil udtrykke  det sådan.

Der er meget stor forskel på at debattere en branche - der tjener  gode penge - eller en branche der har været på røven i årevis.

Det lader jo til at nogen tror minkbranchen har spundet guld - mens andre tænker på en branche i dyb krise.

- så taler man forbi hinanden i stedet for at debattere.

Redigeret af Arend

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Ddan er DEF bare. Ikke en bjærn, bre golig !No i hat hrolig

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arend

Hvis du havde en minkfarm, der ikke kunne løbe rundt - og du havde tabt penge i flere år og efterhånden opbygget en gæld i banken.

Ville du så foretrække:

1. At du selv fandt en ordning med banken om at standse produktionen af mink og afdrage din gæld. så du kunne starte igen senere, hvis det en dag kan gøres sygdomsfri og rentabelt 
  2. At staten aflivede dine mink, og du fik erstatning så du kunne starte igen senere, hvis det en dag kan gøres sygdomsfri og rentabelt 
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...