Jump to content
Velkommen til DinDebat
Hjemmelegionæren

Diktatorinden

Recommended Posts

ThomasSneum
For 33 minutter siden, MP66 skrev:

Undersøgelser i dansk politik er intet andet end en krukke syltede agurker, der venter på at være klar en dag. Man afsætter en og så trækker man det ud over en tidshorisont, og en dag i 2030 høre du på en mandag kl 7:00 nyhed om det og det var det. Intet mere end bare et element at købe tid med. Her bruger begge sider lige den hjælp fra denne metode. Folk kan beslutte. Folk kan tænke. Den eneste grund til, at hun ikke tænker på valg, er fordi S ved, hvor stort tab det vil være.

De seneste undersøgelser, viser ikke at regeringen har mistet folks opbakning. Igen.. ønsketænkning. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MP66
For 54 minutter siden, ThomasSneum skrev:

De seneste undersøgelser, viser ikke at regeringen har mistet folks opbakning. Igen.. ønsketænkning. 

Hvis det eneste, socialdemokratiske tilhængere (i denne tid) kan holde fast ved, er meningsmålinger... må Gud være med jer... helt seriøst.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 3 minutter siden, MP66 skrev:

Hvis det eneste, socialdemokratiske tilhængere (i denne tid) kan holde fast ved, er meningsmålinger... må Gud være med jer... helt seriøst.

Ikke det eneste. Også sund fornuft. ;)

Men det jo tilladt alle at drømme. Også dig. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arend
For 3 minutter siden, MP66 skrev:

Det kan godt være, at du mener det er vigtigere i et folkstyre hvad du tænker - end folkets opbakning - men det tvivler jeg på, du kan argumentere meningsfuldt for.

Det var noget helt tilsvarende, der skete, da  Støjberg handlede uden lovhjemmel, og da gik regeringen heller ikke af.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MP66
For 1 minut siden, ThomasSneum skrev:

Ikke det eneste. Også sund fornuft. ;)

Men det jo tilladt alle at drømme. Også dig. :)

A propos drømme. Jeg synes, det er frækt, når statsministeren taler om vigtigheden af hele samfundets sundhed og derved hver enkelt persons sundhed, hvordan det er hendes prioritet osv. At hun så tillader konstant ydmygelse af handicappede borgere, der bliver brutale terroriseret af kommuner simpelthen fordi de er syge og derfor ikke kan arbejde, er vel også en drøm fra hendes side om, hvor vigtigt folkesundhed er. Skal vi sige noget politisk pis hun siger om folkesundhed.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MP66
For 1 minut siden, Arend skrev:

Det kan godt være, at du mener det er vigtigere i et folkstyre hvad du tænker - end folkets opbakning - men det tvivler jeg på, du kan argumentere meningsfuldt for.

Det var noget helt tilsvarende, der skete, da  Støjberg handlede uden lovhjemmel, og da gik regeringen heller ikke af.

I mine øjne skulle hun have været smidt ud. Men problemet med hende er - hun taler bare for meget. For hvad hun i det væsentlige har gjort er med fuld støtte på tværs af hele det politiske spektrum. Der findes få undtagelser, men den brede forståelse af 98% danskere at folk ikke fra DK skal ikke bo ved siden af os i vores lille "perfekte" verden. Find mig et politisk parti med et seriøst integrationsprogram? Find mig en regering, der nogensinde har set på denne sag alvorligt?

Jeg har arbejdet med sagen, været involveret på politisk plan, hvis du ønsker, i begyndelsen af 1990'erne. Intet har ændret sig, og det kommer aldrig til. Derfor er det nytteløst at bruge hende som et eksempel.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 39 minutter siden, MP66 skrev:

A propos drømme. Jeg synes, det er frækt, når statsministeren taler om vigtigheden af hele samfundets sundhed og derved hver enkelt persons sundhed, hvordan det er hendes prioritet osv. At hun så tillader konstant ydmygelse af handicappede borgere, der bliver brutale terroriseret af kommuner simpelthen fordi de er syge og derfor ikke kan arbejde, er vel også en drøm fra hendes side om, hvor vigtigt folkesundhed er. Skal vi sige noget politisk pis hun siger om folkesundhed.

Folkesundheden er ikke hendes prioritet, baseret alene på hendes egnet skøn. hun har en række eksperter og et embedsværk bag sig. Så det er ikke fordi hun som person lige synes noget. 

Jeg er sikker på at også samfundtes handicappede ligger hende på sinde - men én ting ad gangen.. som man siger. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jezebel  אִיזֶבֶל
For 4 timer siden, MP66 skrev:

Undersøgelser i dansk politik er intet andet end en krukke syltede agurker, der venter på at være klar en dag. Man afsætter en og så trækker man det ud over en tidshorisont, og en dag i 2030 høre du på en mandag kl 7:00 nyhed om det og det var det. Intet mere end bare et element at købe tid med. Her bruger begge sider lige den hjælp fra denne metode. Folk kan beslutte. Folk kan tænke. Den eneste grund til, at hun ikke tænker på valg, er fordi S ved, hvor stort tab det vil være.

Hvis formålet med en undersøgelse er at sylte, virker det underligt at det er de borgerlige der vil have en kommissionsundersøgelse, for det er den mest langsommelige

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...