Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Hjemmelegionæren

Diktatorinden

Recommended Posts

homofaber
For 37 minutter siden, MP66 skrev:

Nu er det sådan at statsminister Mette F. ikke er førsteklasseelev i Folketinget. Hun har tidl. haft minister poster f.eks. som Justitsminister og Beskæftigelsesminister

Det der vækker undren hos mig er, at hun hverken ved hvem der skulle informere dem, og hvad Justitsministerens opgave er. Hun påstår at hun går ud fra dvs. hun spekulere som statsminister, at alt er i orden mht. loven selvom hun har tidl. været Justitsministerens, og medmindre hun har sovet i de ca. 7-8 mdr. ved præcis hvordan tingene hænger sammen.

Og hendes baggrund som Beskæftigelsesminister har ikke lige frem bragt jubel i befolkningen. Selv Venstre måtte gå ud og sige at selvom det skal kunne betale sig at arbejde så er der grænser når arbejde og borgerens snuhed kommer i kombination. Hendes og vel S’s reform af sygedagpenge, dagpenge, kontanthjælp, aktive beskæftigelsespolitik, førtidspension og flexjob-ordningen alt dette peger meget i mod Mette.

Hun er ret inkompetent som politiker. Det har hun vist tidligere og beviser det igen med Covid og mink sagen.

Det bare nu spørgsmål og tid før vi høre igen om meningsløse forløb og sengepraktiker.

Ved folketingsvalget i 2019 var Mette Frederiksen den, der der fik flest personlige stemmer med 43.489. Det harmonerer ikke helt med, at du påstår, at hun er ret inkompetent som politiker, når hun var den, der fik flest stemmer. Det er nærmere et udtryk for din egen personlige holdning til hende. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MP66
Skrevet (redigeret)

Nu tror jeg også gerne på, at mange fra Aalborg valgte at stemme på hende kun fordi hun var fra Aalborg. Hvornår var det nu sidst Nordjylland fik en statsminister? Så de 43.489 vil jeg nok tage med et gran salt.

Redigeret af MP66

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber
For 24 minutter siden, MP66 skrev:

Hvorfor udskiver hun ikke valg for at bevise det. 

Fordi sådan fungerer det ikke. I Danmark er regeringen den udøvende magt og må ikke have et flertal imod sig i Folketinget. Det er en del af parlamentarismen. Det betyder, at en regering kan væltes, men en regering kan også udskrive valg i "utide", hvis den har gode meningsmålinger og medvind og vil derfor få en ny regerinsperiode. Regeringen behøver ikke udskrive valg før regeringsperioden er overstået for at finde ud af, om der stadig er tillid til regeringen blandt befolkningen. Det sker naturligt hver 4. år jo. I andre lande er det slet ikke muligt at vælte en regering eller en mulighed for at udskrive valg midt i en regeringsperiode eller det er meget svært.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber
For 4 minutter siden, MP66 skrev:

Nu tror jeg også gerne på, at mange fra Aalborg valgte at stemme på hende kun fordi hun var fra Aalborg. Hvornår var det nu sidst Nordjylland fik en statsminister? Så de 43.489 vil jeg nok tage med et gran salt.

Man kan ikke diskutere tal. Man kan ikke diskutere, om 5 er mere end 4. :) Hun var den, der var den største stemmesluger. Hvad årsagen så var til at så mange stemte på hende, kan vi jo kun gætte os til.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Leonidas

image.thumb.png.0673be8991546424ddd3e5c8d10b0e1e.png

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 51 minutter siden, Leonidas skrev:

image.thumb.png.0673be8991546424ddd3e5c8d10b0e1e.png

Meget Trumpsk..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MP66
1 time siden, homofaber skrev:

Man kan ikke diskutere tal. Man kan ikke diskutere, om 5 er mere end 4. :) Hun var den, der var den største stemmesluger. Hvad årsagen så var til at så mange stemte på hende, kan vi jo kun gætte os til.

Fint. Hun skal bare bevise det igen. Hvis jeg var hende ville jeg udskive valg, hun kan jo næppe miste noget, eller?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber
1 time siden, MP66 skrev:

Fint. Hun skal bare bevise det igen. Hvis jeg var hende ville jeg udskive valg, hun kan jo næppe miste noget, eller?

Hele sagen handler ikke mere om, hvorvidt en minister har brudt ministeransvarsloven - det er blevet til et personligt vendetta mod Mette Frederiksen og de nuværende regeringspartier. Det er ikke en fodboldkamp. Hvis man sammenligner minksagen med andre sager, så vil det taget år før, der ligger en redegørelse, som så kan føre til en rigsretsag. Men hvorfor skulle hun dog udskrive valg - det er ikke op til folkedomstolen at dømme om ministre har overtrådt loven. Det er op til rigsretten! Mette Frederiksen kan gøre tre ting. Hun kan udskrive valg, hun kan træde tilbage som regeringsleder eller hun kan fortæstte sin embedsperiode. Hvis hun udskriver valg kan hun få en ny periode på 4 år, hvis hun træder tilbage kan Folketinget udpege en ny regeringsleder eller hun kan overdrage sin statsministerpost til et andet medlem af S. Det behøver ikke føre til regeringsskifte. Og hvis hun fortsætter perioden ud, vil kun tiden vise, hvad der sker.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arend
For 11 timer siden, MP66 skrev:

Du "ved" åbenbart, hvad folk tænker - men - hvor ved du det fra?

Du har skrevet, at du ikke tror på, hvad folk svarer, når de bliver spurgt ved en meningsmåling, så nu er jeg ved at blive nysgerrig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arend
Skrevet (redigeret)
On 21.11.2020 at 10:46, Rocky Burnette skrev:

Når du skriver så glimrende et oplæg med masser at tænke over, skal du ikke regne med at få svar på en side som denne her!

Jeg har i et indlæg i sidste uge været inde på lidt af det med folkestyre vs. partimaskinernes såkaldte værdier, idet jeg hævdede, at det ville være et gode for det danske samfund at gøre op med disse partimaskiner og i stedet mere decentralt at opstille kompetente kandidater "fra neden". Det vakte naturligvis ubehag hos S-spindoktorerne herinde.

Men som sagt; du vil mest møde tavshed på Jubii, da dens relativt lille faste klientel består af 1. Venstrefløjs-propagandamagere og 2. (De fleste) ligeglade skribenter, der har erstattet debat med idiotiske tråde om deres allermest nære behov for sex, materielle ting (uden nødvendigvis at arbejde for pengene), musik og folks udseende.

Men ja, Hjemmelegionær, det siges at Danmark er et socialdemokratisk land, og det er langt hen ad vejen tilfældet fordi folk er traditionelt tænkende forstået sådan, at de kun i yderste nød begynder at tænke selv. Ellers har mange det fint med, at socialdemokratiske og soft-liberale partimaskiner tænker for dem. Desværre.

Forskellen er i en nøddeskal, at Socialdemokrater lytter til folket - mens det virker som om du er utilfreds med, at folket ikke lytter til dig.

Det virker nemlig arrogant at antage, at folket ikke tænker, fordi de har andre holdninger, end man selv har.

Redigeret af Arend

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...