Jump to content
Velkommen til DinDebat
dewey

Politiet vil udskrive bøder til demonstration: - Vi kører alligev

Recommended Posts

dewey

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-11-20-politiet-vil-udskrive-boeder-til-demonstration-vi-koerer-alligevel-siger

Skal traktorer have lov til at køre på offentlig vej uden restriktioner, skal de være registreret med en hvid nummerplade.

Lørdag venter en historisk omfattende traktordemonstration i København og Aarhus. Og det kommer ikke nødvendigvis til at løbe roligt af sig.

Københavns Politi og Østjyllands Politi er klar til at udskrive bøder til landmænd, der i morgen deltager i en omfattende traktordemonstration i København og Aarhus, hvis de ikke overholder lovgivningen. Det oplyser begge politikredse i enslydende beskeder på Twitter:

Københavns Politi

Der er anmeldt demonstration i både København og Aarhus i morgen. I den forbindelse gør vi opmærksom på, at det kun er traktorer, som er registreret til almindelig kørsel på offentlig vej, der må benyttes til og fra demonstrationspladserne #politidk

Forskellige regler for traktorerne

De danske traktorer er ifølge loven underlagt flere restriktioner i forhold til kørsel på offentlig vej. Skal traktoren have lov til at køre på offentlig vej uden restriktioner, skal den være registreret med en hvid nummerplade. Er traktoren ikke registreret, må landmanden stadig bruge traktoren på offentlig vej - dog kun til og fra arbejdssted.

- Vi forventer, at de traktorer, der deltager i demonstrationen, er registreret til at køre på offentlig vej, siger vagthavende chef ved Østjyllands Politi, Per Bennekov, til TV 2.

Så hvis de ikke er, så er I klar med bødeblokken?

- Ja, det vil være konsekvensen.

Knud Jeppesen er ikke imponeret over udmeldingen fra politiet.

- Det ligner ikke noget, at man kommer med sådan en besked så sent. Ingen af dem vi har talt med indtil da, har gjort os opmærksomme på det, siger han.

Søren Pape Poulsen

Jeg synes ærlig talt der mangler lidt fleksibilitet her. Gader spærres af ved andre demonstrationerne men pludselig kommer der en melding her i sidste øjeblik. Den danske måde vil være fleksibilitet og forståelse. Jeg undrer mig .... #dkpol

Også tidligere statsminister Lars Løkke Rasmussen (V) kritiserer politiet.

- Lad dog mennesker forsamles og udtrykke deres grundlovssikrede holdninger. Vi lever da for pokker i et demokrati, skriver han på Twitter.

Hvad mener du om bøder til demonstranterne, hvis deres traktor ikke er registreret med en hvid nummerplade?

Det mener jeg ikke er i orden, landmændene er jo ikke på vej på ferie men deltager i en demonstration, og skulle de overtræde loven, som jeg i dette tilfælde ikke er overbevist om, at de gør, og det er vel ikke værre, end når vores statsminister overtræder loven og det endda Grundloven?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Jeg ser det som en happening. Lad dem.

Men lidt sjovt er det jo, at de er så forhippede på at bryde loven - bevidst. Hehe

• Elsker 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 1 minut siden, ThomasSneum skrev:

Men lidt sjovt er det jo, at de er så forhippede på at bryde loven - bevidst. Hehe

De har haft en god læremester:D

• Synes godt om 1
  • Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ethanol-Erik
For 6 timer siden, dewey skrev:

Hvad mener du om bøder til demonstranterne, hvis deres traktor ikke er registreret med en hvid nummerplade?

Da jeg sad i bilen i formiddags, da hørte jeg en eller anden 'politi-boss' som udtalte, at de menige betjente rundt om på ruterne var blevet instrueret i at 'udvise lidt konduite' med hensyn til de forskellige nummerplader osv....

Altså som jeg forstår det - 'kigge lidt den anden vej', måske mest for at undgå evt. ballade - og måske endda direkte optøjer..

- jeg forudser ihvertfald ikke nogle bøder - det skulle da lige være hvis en traktor eller dennes fører skulle gøre sig specielt uheldigt bemærket..

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 8 timer siden, ThomasSneum skrev:

Det er hellere ikke vanskeligt i deres store potensforlængere, passende at det var møgvejr. ☂️

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arend

Der findes omkring 40.000 landbrugsbedrifter i Danmark, og to ud af tre ligger i Jylland. 

Med familier er der vel af størrelsesorden 70.000 bønder i Danmark, der har stemmeret.

Der er omkring 4.150.000 vælgere, så bønderne udgør noget under 2% af vælgerne.

Bønderne kan altså ikke i sig selv fremkalde et vælgerskred, så det bliver spændende at se i de næste meningsmålinger, om det påvirker bybefolkningen - eller om de er er trætte af give bønderne store tilskud, og trætte  af bøndernes modstand imod at reducere kvælstofforureningen og trætte af forureningen af vores drikkevand med sprøjtegifte.

- for nogen demonstranter kan jo nok også have mere kontante bagtanker.

Minkavlerne skal selvfølgelig have en rimelig erstatning for deres tab, men ikke forgyldes.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Jeg tror ret mange er trætte.

At blå blok nu køre blokpolitik på denne baggrund, tror jeg kan ramme dem selv i røven.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

De har kørt en underskudsforretning i flere år, så de kan få skrotpræmien for deres jernbunker. Den forretning er nærmest intet værd.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MP66

Det er en positiv ting at se folk på gaden, og protestere mod politisk hegemoni. Nok er nok.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...