Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Hjemmelegionæren

Hvad ender dette her med?

Recommended Posts

BenniM

Politikerne gør jo ingenting. Amin Jensen har ret. Vi skal bede om hjælp udefra.

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
For 11 timer siden, ThomasSneum skrev:

Der var tale om at man ikke var klar over den manglende lovhjemmel. Så snart man var klar over det, blev folketinget orienteret, og man startede indsættelse af den nødvendige hjemmel. 

Valget om nedlæggelse af mink, ville være truffet uanset og støttes af formanden af dansk minkavl - netop fordi valget blev truffet på baggrund af fageksperter.

Men så gik der blok politik i den..

Om nedlæggelse af mink ville være truffet uanset er ligegyldigt. Det ændrer ikke på at det er ulovligt og et grundlovsbrud.

Hun skulle have stoppet ordren så snart hun fandt ud af at man ikke bare må nedlægge et erhverv uden at have lovhjemmel til det. Ja, faktisk skulle man tro at hun, som karrierepolitiker, var klar over at lovgivning skal være på plads 😉

Det er meget muligt at I ønsker at pege fingrene alle mulige abdre steder hen ved at skrive ting som at der gik blok politik i den (de politikere og andre som kritiserer regeringen gør sådan set bare deres job), men faktum er at Mette Frederiksen begik forsætligt grundlovsbrud og at mene at regeringen ikke bør kritiseres for det er både naivt og farligt. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arend
For 4 minutter siden, dna skrev:

Om nedlæggelse af mink ville være truffet uanset er ligegyldigt. Det ændrer ikke på at det er ulovligt og et grundlovsbrud.

Hun skulle have stoppet ordren så snart hun fandt ud af at man ikke bare må nedlægge et erhverv uden at have lovhjemmel til det. Ja, faktisk skulle man tro at hun, som karrierepolitiker, var klar over at lovgivning skal være på plads 😉

Det er meget muligt at I ønsker at pege fingrene alle mulige abdre steder hen ved at skrive ting som at der gik blok politik i den (de politikere og andre som kritiserer regeringen gør sådan set bare deres job), men faktum er at Mette Frederiksen begik forsætligt grundlovsbrud og at mene at regeringen ikke bør kritiseres for det er både naivt og farligt. 

Hvor mange gange skal det siges?

Mette Frederiksen beklager forløbet over for minkavlere og Folketinget

Travlhed er ikke en god undskyldning for manglende lovhjemmel, lyder det fra statsministeren.

Det er en fejl. Det er også en beklagelig fejl. Jeg sagde, vi ville komme til at begå fejl, og det her er en af dem, svarer Mette Frederiksen.

https://www.tv2lorry.dk/tv2dk/mette-frederiksen-beklager-forloebet-over-for-minkavlere-og-folketinget

• Synes godt om 1
  • Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jezebel  אִיזֶבֶל
For 23 minutter siden, dna skrev:

men faktum er at Mette Frederiksen begik forsætligt grundlovsbrud og at mene at regeringen ikke bør kritiseres for det er både naivt og farligt. 

Ifølge dig:  Hvem er det der mener at man ikke må kritisere regeringen?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
welupe
Skrevet (redigeret)
On 20.11.2020 at 13:41, Hjemmelegionæren skrev:

Jeg har lige læst i Jyllands-Posten, at flere partier kræver en tilbudsgående undersøgelse af politiets rolle i minkskandalen. Det giver efter min beskedne mening et puf yderligere til, at det ligner "noget stort", forstået som noget, hvor der kan rulle flere hoveder.

Hvordan kunne det ske, at politibetjente var instrueret i at ringe til minkavlere med raske dyr og presse på for at få dem til at aflive dem, selv om lovgrundlaget ikke var på plads. Selv om Rigspolitiet ifølge miljø- og fødevareministeriet var orienteret om, at der manglede lovhjemmel...

Hvad er dette her efterhånden for noget? Og hvad ender det med?

Ordfører Kr. Heegaard (RV) siger bl.a.:

"Fra barnsben har vi lært, at når politiet siger noget, skal man rette sig efter det. Her har de lavet en ulovlig handling, som de endda vidste var ulovlig, inden de gjorde."

https://jyllands-posten.dk/politik/ECE12576558/flere-partier-vil-granske-rigspolitiets-opkald-til-minkavlere/

Jeg synes, det ser ud som presset på Rigspolitichefen og dermed på justitsminister Nick Hækkerup stiger. De 'blå partier' og de radikale vil have sidstnævnte i samråd om det ovenfor nævnte.

Nu er der jo en del Mette-propaganda på denne debatside, men hånden på hjertet: Hvordan står politiet og dermed justitsministeren i denne betænkelige sag? Ikke så godt, synes jeg altså.

Jamen det er jo fordi at ”nogen” har hvisket ministeren i øret, at mink skulle aflives indenfor den og den deadline… Og HVIS ikke det blev gjort vankede der…

Hvad ”de” så ellers har truet med, der ville ske, hvis ikke det blev udført, det ved de kun selv…

Det er også derfor de blir ved med at "begå fejl" he he...for ikke engang som Statsminister er man Herre over noget efterhånden snart...

Redigeret af welupe
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
On 20.11.2020 at 16:41, Arend skrev:

Fantasi

Du glemmer i kampens hede, at blå blok er i krise, og ikke har stemmerne til at kunne danne regering.

Hvis oppositionen en dag skulle nærme sig et flertal, så vil det være noget andet, men skulle vi ikke vente til blå bloks vælgerkrise er overstået?

tja måske, måske ser det meget anderledes ud hvis der kom et valg i dag.

Jeg lægger i hvert fald mærke til at mange af dem der roste regeringen før corona er vendt 180 grader, og er ikke farvet, er godt nok selv blå, men har faktisk rost denne regering flere gange for deres håndtering af corona og også minksagen 🙂

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MP66

Det ender med at Mette udskiver valg.

Den eneste vej hun kan dunste situationen uden at hun selv kommer i konflikt med kammeraterne fra partiet og f.eks. politi osv. er, at hun kan præsentere et valgresultat der på trods alt giver opbakning fra folket.

Alt andet er håbløst kamp for hende. Fordi medierne stopper ikke, og oppositionen heller ikke. Og på et eller andet tidspunkt siger Rad. V. nok er nok, fordi i den sidste ender ønsker de ikke at skulle betale pris for noget de direkte ikke har været med tid.

Så jo hurtigere Mette udskiver valg er der rent faktisk chance for, at hun kan komme ind i land.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arend
1 time siden, basle72 skrev:

tja måske, måske ser det meget anderledes ud hvis der kom et valg i dag.

Jeg lægger i hvert fald mærke til at mange af dem der roste regeringen før corona er vendt 180 grader, og er ikke farvet, er godt nok selv blå, men har faktisk rost denne regering flere gange for deres håndtering af corona og også minksagen 🙂

Meningsmålingerne har lige siden valget konstant vist os, at det ikke ser godt ud for blå blok.

Specielt er det DF og Venstre, der har klaret sig dårligt, og det skal vel vende, før man kan tale om at det ser lyst ud for oppositionen.

Den sidste meningsmåling er fra den 15/11 og den ser bestemt ikke bedre ud for blå blok - og den er foretaget efter det blev kendt, at regeringens aflivning af alle mink var ulovlig.

https://www.berlingske.dk/barometeret

(Man kan vælge at se på den enkelte måling)

Det kan have ændret sig, med vi skal vel se det først?

Mange skrev også, at #MeToo ville ende skidt for blå blok - men det gjorde det jo ikke.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jezebel  אִיזֶבֶל
Skrevet (redigeret)

Jeg tvivler på at minksagen flytter så mange stemmer fra rød til blå blok.  

Det lader til at de der råber højt omkring Grundlovsbrud er folk der ikke mener at minkene skulle have været aflivet, men den beslutning har bred opbakning i befolkningen, så det kunne ikke være anderledes.

Der er selvfølgelig folk der mener at regeringen er blevet for egenrådig, men hvor mange af dem mon flytter deres stemme til Venstre?   Man kunne også vælge SF som er kritisk over for regeringen, men er det på en loyal måde.  På mig virker det som om Ellemann-Jensen og Vanopslagh forsøger at fiske i rørt vande, og det kan sagtens give bagslag.

Det Radikale Venstre bløder og har gjort det længe.  En stor tilbagegang for det parti kunne måske true regeringens flertal.

Redigeret af Jezebel אִיזֶבֶל
  • Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MP66

For Rad. V. handler det at overleve som parti, de overlever næppe, hvis de støtter denne sag. Spørgsmålet er, om denne sag kommer til at skabe flere rød blok partier, og det tror jeg, hvis Mette insistere på at ikke udskive valg. Der vil komme ny protestpartier på banen. Det naturligt.

Hvis Mette venter til 2023 så vinder de røde ikke. Det jeg 100% sikker på.

Ud over dette så synes jeg nu at Mette F. er i gang med rent polarisering af rød og blå blok. Det har vi ikke rigtigt ste før i dansk politik. Vi har det bedst med at arbejde over midten. Det er der ikke nu udsigt til. Og Mette kan ikke applicere blå bloks politik for at overleve denne sag. Jo det kan hun godt, men så signalere hun kun et, at hun vil blive ved magtet for enhver pris.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...