Jump to content
Velkommen til DinDebat
snoozz

Hader julen !

Recommended Posts

snoozz

Jeg hader jul !.

Altså ikke selve juleaften, det er jo hyggeligt nok at mødes med familien, måske også dem af dem man måske ikke lige får set resten af året.

Men satme det her med at "Juletilbud" begynder i starten af oktober, ikke kun på TV, men sgu også i Radioen og på internettet og på siderne af busser i  bybilledet. Det er sgu næsten til at kaste op over.

Selv på sex-sider på internettet bliver man pludseligt lokket med "nissepiger" gg.

Og så er der det evige problem med gaver. Mine forældre er ikke just fattige, så de har allerede købt alt hvad de måtte mangle. Så det er altid en stor udfordring at finde på en gave som ikke bare ender i skraldespanden når jeg er taget hjem igen.

Jeg har nemligt lagt mærke til at ca de sidste 10 år, når jeg så kommer til næste jul, så er der ikke en eneste af mine gaver som de har endnu - uanset hvilken slags gave - fx et ur, eller billede af min datter i en flot ramme, eller en vejrstation gg.

Så alt omkring jul er sgu noget falsk for mig.

I øvrigt splitter det også mange familier... for hvis man har børn, hvem skal så havde dem med hjem til bedsteforældrene - ja her vinder kvinden som regel. Jeg har kun haft min datter med til jul EN gang - og det var udelukkende fordi moren også selv var med ;/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
david den store
For 49 minutter siden, snoozz skrev:

Jeg hader jul !.

Altså ikke selve juleaften, det er jo hyggeligt nok at mødes med familien, måske også dem af dem man måske ikke lige får set resten af året.

Men satme det her med at "Juletilbud" begynder i starten af oktober, ikke kun på TV, men sgu også i Radioen og på internettet og på siderne af busser i  bybilledet. Det er sgu næsten til at kaste op over.

Selv på sex-sider på internettet bliver man pludseligt lokket med "nissepiger" gg.

Og så er der det evige problem med gaver. Mine forældre er ikke just fattige, så de har allerede købt alt hvad de måtte mangle. Så det er altid en stor udfordring at finde på en gave som ikke bare ender i skraldespanden når jeg er taget hjem igen.

Jeg har nemligt lagt mærke til at ca de sidste 10 år, når jeg så kommer til næste jul, så er der ikke en eneste af mine gaver som de har endnu - uanset hvilken slags gave - fx et ur, eller billede af min datter i en flot ramme, eller en vejrstation gg.

Så alt omkring jul er sgu noget falsk for mig.

I øvrigt splitter det også mange familier... for hvis man har børn, hvem skal så havde dem med hjem til bedsteforældrene - ja her vinder kvinden som regel. Jeg har kun haft min datter med til jul EN gang - og det var udelukkende fordi moren også selv var med ;/

Jamen dog som du er sur og negativ på alt ting , hvad kan gøre dig glad. Åh jo forresten det ved jeg jo godt , det er vodka øl og diverse sprut , tror du ikke på at hvis du havde haft et fornuftigt forhold til alkohol , at dit liv havde set helt anderledes ud , bare en tanke. 😎

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Glentevej30

Synes det er meget hyggeligt, de sidste 14 dage af November bruger jeg til at gå og hænge julelys op udenfor på vores hus, garage, buske og træer - 1. december tændes det hele så på engang kl. 16

Indenfor pynter fruen op, og hun er endnu værre end mig.
Sidste år ville jeg tælle hendes nisser, men jeg opgav ved de ca. 300 alene i stuen, og så er der værelser, køkken og bryggers - selv når jeg sidder på tønden, er der nisser der sidder og glor med. 

Julefrokosterne kommer vi dog til at savne i år grundet den skide covid-19 - selv juleaften må vi skære i familien, så vi kommer ned på et "lovligt" plan.

Julen vil ikke blive det samme i år, men det må vi jo indordne os under, og så håbe det bliver bedre næste år.

Hermed God Jul til jer, som holder fast i vores Danske traditioner 🌲

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 4 timer siden, snoozz skrev:

Giv dem noget, der kan spises eller drikkes. F.eks. specialøl, spiritus, chokolade eller andre delikatesser.

Min mor kan f.eks. godt lide en bestemt kaffe fra den lokale skjold Burne butik, så den har hun af og til fået et par poser af.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz
Skrevet (redigeret)

Det har jeg også prøvet da!

En jul gav jeg dem en dyr flaske rødvin hver. Og næste jul var de der heller ikke mere !

Redigeret af snoozz
  • Haha 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 4 timer siden, snoozz skrev:

Det har jeg også prøvet da!

En jul gav jeg dem en dyr flaske rødvin hver. Og næste jul var de der heller ikke mere !

Ha ha ha, nej, de havde vel drukket den.:lol:

Det var vel ikke meningen de skulle være samle-objekter.

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...