Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
dewey

Jeg begrænser min ungdom for utaknemmelige generationer

Recommended Posts

Mechanic
For 24 minutter siden, Leonidas skrev:

Langt værre er at boomerne har givet de unge det dystopiske multietniske samfund, og drevet rovdrift på naturen. Der burde være meget at være vred over :) 

Det ødelægger i hvert fald en del mere, end klimaforandringer 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arend
Skrevet (redigeret)
For 45 minutter siden, Leonidas skrev:

Langt værre er at boomerne har givet de unge det dystopiske multietniske samfund, og drevet rovdrift på naturen. Der burde være meget at være vred over :) 

De unges egne citater

Hvorfor siger siger de unge “OK boomer” til klimaskeptiske og privilegieblinde ældre?

Udtrykket “OK boomer” opsummerer de mange frustrationer, som vi millennials og Gen Z’er oplever. For det er da om noget frustrerende at stå med en livstruende klimakrise, som tidligere generationer bare lod vokse sig større og større, og som har kæmpe konsekvenser for vores og kommende generationers tilværelse på kloden. Men generationskløften stopper ikke ved klimadebatten.

Ser man på de politiske valg, vil man også kunne finde markante forskelle generationerne imellem. Over 70 procent af de 18-24-årige stemte for at blive i EU ved Brexit-afstemningen, mens 60 procent af dem på 65 og op stemte for at forlade unionen,

https://heartbeats.dk/generationskrig-derfor-siger-de-unge-ok-boomer-til-klimaskeptiske-og-privilegieblinde-aeldre/

Redigeret af Arend

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arend
Skrevet (redigeret)
For 12 timer siden, Jojojo skrev:

Det kan godt være, jeg skal nok kontrollere ordets betydning og prøver rette op på sagen,  😉

Nu har jeg læst ordet, og det passer faktisk til hvad jeg mente, overbærende, er arrogant. 

Altså min generation er arrogant ovenfor de unge mennesker. 

Håber det giver mening. 

Du må undskylde, men jeg kan ikke forstå det.

Det er af og til nedladende at bære over med ungdommen, men det kan vel ikke ligefrem være dømmende, at man let bærer over med andres fejl?

Nogen siger f.eks. til ægtefællen, at de tvivler på, vores barn var blevet så veg og holdningsløs, hvis du ikke evig og altid havde været så overbærende og tolerant! 

Redigeret af Arend

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna

For det første så vil jeg da mene at næsten alle ikke tager klimaforandringer særligt alvorligt.

For det andet så er det da sandt at de unge har bragt nogle ofre, men det har de fleste andre altså også.

Som sømand har jeg f.eks. kolleger som har måttet være ude i 6-7 måneder (og udenlandske kolleger som har været ude i meget længere end det) i stedet for de planlagte 10 uger pga den første bølge. Indtil videre er jeg heldigvis selv sluppet for alt for store ændringer, men det er der altså mange andre som ikke er.

Andre folk har mistet deres arbejde eller deres livsværk.

Derudover så har jeg de samme begrænsninger i mine sociale muligheder som de unge har mht fester osv. Jeg tager meget i byen med venner og veninder når jeg ikke er på arbejde. Det er der selvfølgelig ikke meget af i disse tider.

Jeg anerkender til fulde at de unge er meget sociale og har stort behov for at mødes og jeg synes faktisk det oprigtigt er virkelig synd for dem, men de må også lige sætte det lidt i perspektiv.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 10 timer siden, Arend skrev:

Du må undskylde, men jeg kan ikke forstå det.

Det er af og til nedladende at bære over med ungdommen, men det kan vel ikke ligefrem være dømmende, at man let bærer over med andres fejl?

Nogen siger f.eks. til ægtefællen, at de tvivler på, vores barn var blevet så veg og holdningsløs, hvis du ikke evig og altid havde været så overbærende og tolerant! 

Jeg skal nok lære det på et tidspunkt, håber du snart får nyt skærm og god weekend til dig. 😉

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arend
For 11 minutter siden, Jojojo skrev:

Jeg skal nok lære det på et tidspunkt, håber du snart får nyt skærm og god weekend til dig. 😉

Jeg prøver jo bare på at forstå det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 19 minutter siden, Arend skrev:

Jeg prøver jo bare på at forstå det.

Jeg prøver bare at lære det, men langsomt 😉

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arend
For 12 minutter siden, Jojojo skrev:

Jeg prøver bare at lære det, men langsomt 😉

Jeg forstår heller ikke, hvad du vil lære???

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Leonidas
For 15 timer siden, Arend skrev:

De unges egne citater

Hvad er det så for en medievirkelighed de unge lever i?

Fake News! 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 6 timer siden, Arend skrev:

Jeg forstår heller ikke, hvad du vil lære???

God weekend til dig 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...