Jump to content
Velkommen til DinDebat
snoozz

Klimaet i fremtiden?

Recommended Posts

snoozz

Et oversprunget emne her er klima-politikketn synes jeg.

HVad vil i selv gøre i fremtiden, for at afgive mindre CO2?

Køber et nyt køleskab, eller bare prutte mindre, ,og køre i tog fremfor i egen bil ?

Og kun skylle i toilettet hver anden gang i har tisset?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
For 20 timer siden, snoozz skrev:

Et oversprunget emne her er klima-politikketn synes jeg.

HVad vil i selv gøre i fremtiden, for at afgive mindre CO2?

Køber et nyt køleskab, eller bare prutte mindre, ,og køre i tog fremfor i egen bil ?

Og kun skylle i toilettet hver anden gang i har tisset?

Jeg udånder kun hver anden gang og skærer derved 50% af CO2'en fra min udåndingsluft væk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arend

Det er vel ikke sådan, at der bliver mere og mere CO2 på jorden, fordi man ånder eller prutter?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Jo det er ligesom når du spiser en bøf fx. så har en go pruttet inden den blev til en bøf, og du har brugt CO2 på at køre hen til købmanden og købe den - og at stege den på panden - som bruger el (eller gas) som igen "koster" CO2.

Og så også til opvaskemidlet når du vasker tallerkenen op bagefter, og i sidste ende toiletpapiret når du så skal skide den ud igen. Det er alt sammen CO2-udslip !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ethanol-Erik

Jeg har lige fået en affaldsspand mere..

- nu sorterer jeg skam plast og metal i een spand - bio, pap og papir i andre - og den sidste rest ryger sandelig også i SIN lille beholder...

Og intet er jo gratis, kommunen har allerede varslet en pæn stigning på skattebilletten - men jeg betaler selvfølgelig med glæde for at gavne 'verdens' affaldsproblemer...

Jow-jow, jeg er skam en rigtig lille miljø-engel...😇

Og MON ikke også min flotte indsats smitter af på mine engle-venner i Indien, Kina og lignende lande...? 

- næh, gu' gør det da røv og nøgler..! 🤪

Jeg ville ønske, at bare en smule af alle de gode intentioner kunne bruges til at gøre noget ved de VIRKELIGE miljøsvin ude i verden..!!!

- oplysning, oplysning, oplysning... - og selvfølgelig hjælp til at få påbegyndt en ordentlig affaldshåndtering - og ikke mindst hjælp til at opbygge hele den infrastruktur der kræves - skraldevæsen, forbrændingsanlæg, genanvendelse, retursystemer osv. osv... 

Her et 'smukt' eksempel fra Delhi i Indien:

image.png.95895c264d695b6cd5a1770575345bd2.png

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arend
For 4 timer siden, snoozz skrev:

Jo det er ligesom når du spiser en bøf fx. så har en go pruttet inden den blev til en bøf, og du har brugt CO2 på at køre hen til købmanden og købe den - og at stege den på panden - som bruger el (eller gas) som igen "koster" CO2.

Og så også til opvaskemidlet når du vasker tallerkenen op bagefter, og i sidste ende toiletpapiret når du så skal skide den ud igen. Det er alt sammen CO2-udslip !

Så skulle du måske bygge en ark?

Mener du så også, at havet bliver ved med at stige, når det regner - indtil havet når op over alle bjergkæder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...