Jump to content
Velkommen til DinDebat
Landmanden

Landbrugere rører på sig

Recommended Posts

Landmanden

I dag, onsdag den 18. nov., skete der noget, vi ikke oplever særligt tit i Danmark. I Agerskov demonstrerede landmænd og andre med sympati for landbruget mod regeringens lovbrud. Demonstrationen blev også holdt i sympati med minkavlerne, som nu har måttet se deres levebrød udraderet med et pennestrøg.

Et spørgsmål gik igen fra talerstolen og blandt de forsamlede, som en gruppe, 'Agerskov-gruppen', stod bag: - Hvad kan de finde på næste gang?

https://www.maskinbladet.dk/politik-erhverv/artikel/70305-demonstrerende-landmaend-frygter-fremtiden

J.P. Aggesen (minkavler), Pernille Vermund (NB) og K. Thulesen Dahl (DF) talte.

Et nyt bondeoprør er det vil ikke, men det lader til, at den sidste tids begivenheder har fået en del mennesker som har været eller er beskæftiget omkring landbrug, til at mene at nu er det nok. Nu virker denne debatside jo ræverød, men jeg vover alligevel at spørge: Kunne de demonstrerende have en pointe?

Jeg må sige, at jeg forstår godt deres frygt for, hvad der kan komme.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hjemmelegionæren

Måske er der nogen, der kunne være interesseret i Pernille Vermunds tale i Agerskov - selv på denne ræverøde side 🙂

Du kan læse den i sin helhed her:

https://baeredygtigtlandbrug.dk/2020/11/med-et-slag-blev-magt-vigtigere-end-lov/

"Hvad var det lige, der skete der? Var det 170 års folkestyre, der forsvandt på et pressemøde? Siden foråret har jeg bemærket, hvordan magten er steget Mette Frederiksen til hovedet."

Det er prisværdigt, at Pernille Vermund tager disse ting op. Jeg tror bare ikke, det fører til S-regeringens fald; som nogen har sagt: Danmark er et socialdemokratisk land! Nu ofrede man den vist ikke videre kompetente Mogens Jensen, og så ...ja, hvad sker der så? En lidt stille periode måske. Så bliver det jul, og da har Mette & Co. nok lempet på et eller andet, så det kan tage sig ud som en julegave "fra alle os til alle jer"....

Og så venter (truer) et 2021, hvor nogle af os nok vil erindre landmandens ord: - Hvad bliver det næste?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Rocky Burnette

Traktordemonstrationer fortsætter. I morgen, lørdag den 21. november, i Aarhus og København.

Københavns Politi gør i en pressemeddelelse københavnerne opmærksomme på, at en demonstration lørdag vil påvirke trafikken. Det forventes, at hundredevis af traktorer vil køre ind i København mellem kl. 10 og 16.

https://www.berlingske.dk/samfund/politiet-advarer-koebenhavnerne-kaempe-demonstration-vil-paavirke

Arrangørerne siger, at baggrunden for demonstrationen er, at man er "imod magtmisbrug, manglende respekt for Grundloven, demokratisk underskud og for folkestyret. 650 er i øjeblikket tilmeldt.

Kan den røde regering og dens støttepartier have undervurderet, hvad det kan medføre at træde hårdt på bestemte erhverv? Vil få flere traktor-demonstrationer det næste stykke tid?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Blå eller rød blok.. Resultatet har jo været det samme. 
Minkarvlernes formand har jo støttet op om ned lukningen. 

Der er gået blokpolitik i det, det handler ikke om en lukning af et i forvejen dødsdømt erhverv. 

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...