Jump to content
Velkommen til DinDebat
dewey

Fødevareminister Mogens Jensen beklager fejl og trækker sig

Recommended Posts

dewey

https://www.altinget.dk/navnenyt/foedevareminister-mogens-jensen-traekker-sig

Mogens Jensen (S) har med øjeblikkelig virkning valgt at træde ud af regeringen og forlader posten som fødevareminister som følge af håndteringen af coronasmitten på danske minkfarme.

Det er fint nok, at manden nu viser rygrad og fratræder sin ministerstilling, men hvad med Mink-Mette? Burde hun ikke også tage ansvar og gå af? Eller kan hun løbe fra sit ansvar og slippe godt fra det og og fortsætte som stastminister?

Jeg mener JA, Mink-Mette har som landets statsminister det politiske ansvar, og burde tage konsekvensen af sine handlinger og træde tilbage og omgående udskrivelse af Folketingsvalg. Bliver Mette Frederiksen som statsminister, er hun ikke et hak bedre, end de politikere, der overtræder lovene og 'vi' skælder ud på : Trump, Orban, Erdogan m.fl.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mechanic

Han viser ikke rygrad, det her vidste vi for 9 dage siden, men han skal bare bruges til at få ro, men heldigvis ser det ud til de borgerlige lugter mere blod.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 1 time siden, dewey skrev:

https://www.altinget.dk/navnenyt/foedevareminister-mogens-jensen-traekker-sig

Mogens Jensen (S) har med øjeblikkelig virkning valgt at træde ud af regeringen og forlader posten som fødevareminister som følge af håndteringen af coronasmitten på danske minkfarme.

Det er fint nok, at manden nu viser rygrad og fratræder sin ministerstilling, men hvad med Mink-Mette? Burde hun ikke også tage ansvar og gå af? Eller kan hun løbe fra sit ansvar og slippe godt fra det og og fortsætte som stastminister?

Jeg mener JA, Mink-Mette har som landets statsminister det politiske ansvar, og burde tage konsekvensen af sine handlinger og træde tilbage og omgående udskrivelse af Folketingsvalg. Bliver Mette Frederiksen som statsminister, er hun ikke et hak bedre, end de politikere, der overtræder lovene og 'vi' skælder ud på : Trump, Orban, Erdogan m.fl.

Jeg prøver at tænke på hvordan Jeg havde gjort det, altså truffet de beslutninger som er truffet.

Set i bakspejlet ville det havde være klogest at følge udviklinger og slå ihjel hvor der konstateres smitte og håber på det bedste imens jeg spiller golf.

Eller gør som Trump, nægte at der sker noget og fyre alle som er uenig.

Eller måske som Erdogan, lukke de syge mink ud og åbne grænsen til EU med mindre de betaler et formue.

Eller udskrive nyvalg og lad andre tage de tunge beslutninger som står i kø.

Jeg ved det ikke. beklager 🤓

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ieet
For 2 timer siden, dewey skrev:

Jeg mener JA, Mink-Mette har som landets statsminister det politiske ansvar, og burde tage konsekvensen af sine handlinger og træde tilbage og omgående udskrivelse af Folketingsvalg.

Hej Dewey,

Langt de fleste danskere mener det var det rigtige at være forsigtig, undgå at udlandet blokerede Danmark som corona risiko land med tilhørende eksport skade. Flertallet ville gerne have lukket for mink avl alligevel og ville ikke have risikoen for at en vaccine ikke ville virke i Danmark.

Og det vil være ret katastrofalt at skulle håbet par måneders valgkamp uden en regering der kan træffe beslutninger for corona tiltag. 

Med venlig hilsen

Ieet

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arend
Skrevet (redigeret)

Hvis Mette Frederiksen udskriver valg, vil hun blive beskyldt for at ville udnytte situationen til at score de ekstra mandater, som Socialdemokratiet og rød blok står til i meningsmålingerne.

Regeringen skal derfor væltes rigtigt af oppositionen - og så kan rød blok score de mange ekstra mandater med god samvittighed.

PS

Der er måske nogen, der håber på et tilbageslag, men Socialdemokratiet er tværtimod gået frem i den seneste meningsmåling, som er lavet midt under minkskandalen.

https://www.berlingske.dk/barometeret

PS

Minkavlere er ikke populære blandt dyrevenner, og derfor udebliver den effekt, som noget her nok håber på.

Det ser ihvertfald sådan ud indtil videre.

Redigeret af Arend
Tilføjet et PS senere
  • Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Landmanden
For 4 timer siden, Mechanic skrev:

Han viser ikke rygrad, det her vidste vi for 9 dage siden, men han skal bare bruges til at få ro, men heldigvis ser det ud til de borgerlige lugter mere blod.

Jo, det ville være herligt, hvis de kunne få skovlen under resten af den røde regering. For ethvert barn kan da se, at Mogens Jensen ikke besluttede en hel masse på egen hånd. Statsministeren har ansvaret - men tager hun det? Synes ikke, det ser sådan ud. Men hun har godt nok virket nervøs og presset de sidste gange, jeg har set hende på skærmen.

Vandene deles jo efter Jensens afgang. De røde og radikalerne er tilfredse med det, så snakker vi grundig undersøgelse og så fist-fist videre. De blå, hvor Pernille Vermund ikke uventet er i front med krav om regeringens afgang, kan dermed ikke vælte Frederiksen & Co. Og så er der en ting til: De er heller ikke ret godt forberedt på et valg allerede. Corona har gjort sit, men er det ikke som om, deres meldinger har strittet lidt i øst og vest, især Ellemanns?

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arend
Skrevet (redigeret)

Det er naivt at tro, at alle borgerlige partier er interessserede i et valg nu

Hvis der kom valg nu, ville Venstre miste 10 mandater, DF ville miste 6 mandater og de Radikale ville miste 7 mandater.

Derfor er især Venstre, DF og de Radikale ikke interesserede i et valg

Konservative og NB ville hver vinde 5 mandater, LA ville vinde 1 mandat, Socialdemokratiet ville vinde 8 mandater, SF ville vinde 2 og Enhedslisten 3.

Derfor er især Konservative, Nye Borgerlige og Socialdemokratiet interesserede i et valg nu

Den 8. november kommer det frem, at aflivningen af alle mink er ulovlig, og meningsmålingen fra VOXMETER, som jeg refererer fra her, er fra den 15. november, mens minkskandalen var i fuldt flor.

Kristendemokraterne ville i øvrigt komme over spærregrænsen.

Redigeret af Arend

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BenniM

Jeg er vildt imponeret over Mogens Jensen's evner indenfor sikkerhed. Han har været bedre end Clint Eastwood til at tage kuglen for landets leder. Han burde have en fremtid hos PET.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
PeterE
Skrevet (redigeret)

Er det bare mig eller...en ting der på senere tid er begyndt at gå mig voldsomt på er de her overdragelser af de forskellige ministerier når en eller anden minister har kvajet sig og må gå af? Det er jo et spektakel af Guds nåde med pressen, politikere og ansatte! Der bliver oftest en märkelig opstemt atmosfäre hvor der skal holdes taler, gives en eller anden ”sjov” gave, måske fäldes en lille tåre... På trods af der måske i ugerne op til dette cirkus har väret den ene skandale efter den anden! Pludsligt skal det hele väre en opvisning af det smukke danske folkestyre og al kritisk sans virker helt fordampet. Og medierne er ikke et hak bedre, de opträder närmest helt forfjamsket...

Og politikerne och medierne spörger hvorfor befolkningens tillid till dem er i bund...? Når man nu ved at en minister der går af jo ikke ligefrem står på bar bund ökonomisk.

Og hvorfor skal der sendes direkte fra disse spektakler? Med risiko for at lyde som en gammel mand men går man bare 15-20 år tilbage så man da aldrig noget til de her overdragelser på TV? Det foregik vel i stilhed uden en hel eftermiddags live sendning og analyser på DR/TV2 News?

Ja sorry, var lige nödt til at få lidt luft😊det var ikke meningen at ödelägge fredags stemningen!

En god weekend önsker jeg alle her!

Redigeret af PeterE
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 16 minutter siden, PeterE skrev:

Er det bare mig eller...en ting der på senere tid er begyndt at gå mig voldsomt på er de her overdragelser af de forskellige ministerier når en eller anden minister har kvajet sig og må gå af? Det er jo et spektakel af Guds nåde med pressen, politikere og ansatte! Der bliver oftest en märkelig opstemt atmosfäre hvor der skal holdes taler, gives en eller anden ”sjov” gave, måske fäldes en lille tåre... På trods af der måske i ugerne op til dette cirkus har väret den ene skandale efter den anden! Pludsligt skal det hele väre en opvisning af det smukke danske folkestyre og al kritisk sans virker helt fordampet. Og medierne er ikke et hak bedre, de opträder närmest helt forfjamsket...

Og politikerne och medierne spörger hvorfor befolkningens tillid till dem er i bund...? Når man nu ved at en minister der går af jo ikke ligefrem står på bar bund ökonomisk.

Og hvorfor skal der sendes direkte fra disse spektakler? Med risiko for at lyde som en gammel mand men går man bare 15-20 år tilbage så man da aldrig noget til de her overdragelser på TV? Det foregik vel i stilhed uden en hel eftermiddags live sendning og analyser på DR/TV2 News?

Ja sorry, var lige nödt til at få lidt luft😊det var ikke meningen at ödelägge fredags stemningen!

En god weekend önsker jeg alle her!

Tak for en fin opdatering Pete, jeg vidste ikke det forgik på den måde, nok fordi jeg aldrig ser nyheder eller lignede i fjersyn.

Men som du fortæller dette lyder det faktisk meget hyggeligt, jeg har altid synet at de fleste politikere er gode sku spillere så derfor måske så et fint show på telly.

Men hvis det nu virkeligt ærgrer dig skulle du måske finde på sluk knappen, den burde virke.

Men også god weekend til dig herfra det kolde mørke Jylland hvor der snart kommer weekend hygge. 🍻

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...