Jump to content
Velkommen til DinDebat
snoozz

Var du med til dit barns fødsel?

Recommended Posts

Ethanol-Erik
For 15 timer siden, snoozz skrev:

- nu er min datter snart voksen jo, så jeg slipper snart for børnepenge - så får moar for alvor økonomiske problemer 

Sig mig, hvad tror du egentlig at det koster at holde en 16årig pige kørende..? 🤣

- selv om du altid har utroligt travlt med at møje din datters mor til, så er det trods alt hende der sørger for at pigen lever et anstændigt liv med alt hvad det nu indebærer..

Havde hun nu boet hos dig, 😬 hvor langt tror du så du var kommet med det skaldede beløb man yder i børnebidrag..? 

- og skulle pigebarnet mon bare sove i den anden ende af din sofa - og leve af vodka-sjatter, takeaway og hvad du ellers forkæler din gane med... 🙄

Jeg tror næppe den mor kommer til at opdage den smule du betaler i regnskabet...

- at hun så formodentlig også selv lever af offentlige midler, det er en anden historie - i så fald kommer hun nok ikke til at mangle diverse ydelser alligevel, selv når tøsen fylder 18...

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 38 minutter siden, Ethanol-Erik skrev:

Sig mig, hvad tror du egentlig at det koster at holde en 16årig pige kørende..? 🤣

- selv om du altid har utroligt travlt med at møje din datters mor til, så er det trods alt hende der sørger for at pigen lever et anstændigt liv med alt hvad det nu indebærer..

Havde hun nu boet hos dig, 😬 hvor langt tror du så du var kommet med det skaldede beløb man yder i børnebidrag..? 

- og skulle pigebarnet mon bare sove i den anden ende af din sofa - og leve af vodka-sjatter, takeaway og hvad du ellers forkæler din gane med... 🙄

Jeg tror næppe den mor kommer til at opdage den smule du betaler i regnskabet...

- at hun så formodentlig også selv lever af offentlige midler, det er en anden historie - i så fald kommer hun nok ikke til at mangle diverse ydelser alligevel, selv når tøsen fylder 18...

Jeg kan fortælle, at jeg er førtidspensionist og var alene med mine 2 børn det meste af deres barndom. Jeg modtog "selvfølgelig" div. ydelser til børnene (både fra faren og det offentlige) og boligsikring.

Jeg var selvfølgelig lidt spændt på hvordan min økonomi ville blive når disse ydelser forsvandt. Mens jeg fik børnecheck m.m. udbetalt kvartalsvis havde jeg indrettet min økonomi, så de større regninger som f.eks. forsikringer blev betalt når disse ydelser kom, og for at være lidt på forkant fik jeg gjort, så mine forsikringer i stedet bliver betalt hver måned.

Når ydelserne stoppede var det jo fordi børnene blev myndige og jeg dermed ikke længere havde forsørgerpligten, så de udgifter jeg havde tidligere skulle børnene jo nu selv klare. Vi kiggede på hvad de fik i su og evt. lønindtægt, og hvad jeg fik i boligsikring, og blev enige om hvad der var rimeligt, at de betalte for kost m.m. og et tilskud til huslejen.

Sønnen, nu 20 år, bor stadig hjemme, hans indtægt har ændret sig nogle gange, alt efter om han har været på su eller i lære (med løn), og boligsikringen har ændret sig i samme takt, og hver gang har vi kigget på tallene og er blevet enige om hvad der er rimeligt.

Det har aldrig været et problem, min økonomi hænger fint sammen.:)

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Entrelac.

Heldigvis er min datter arbejdssom og dygtig, både i skolen, og så har hun allerede fritidsjob i en legetøjs-butik, så hun har/får nok travlt i den nærmeste tid.

Så jeg er overhovedet ikke bekymret på hendes vegne, med hensyn til at klare sig også som myndig. Det eneste jeg kan se skulle kunne gå galt er hvis hun også skulle gå hen og blive gravid ung, som desværre er normalt i morens familie. (søstre mødre, og selv bedstemødre, er/var selv unge mødre)

Heldigvis lader det til at min datter er den perfekte kombination af min hjerne, og morens smukke ydre ;)

- Hvilket dog også kan være "farligt" i sig selv.

MHT til økonomien når børn fylder 18 har jeg ikke meget erfaring, da jeg selv flyttede hjemmefra som 16-årig. Der blev aftalen 1000 kr pr måned af mine forældre - svarende ca til den børnecheck de fik hvert kvartal. Og intet andet.

Se som 16-årig er der ikke noget som hedder hverken kontanthjælp eller SU. Alligevel formåede jeg at både gå fuldtids i handelsskole, OG have 25 timers arbejde á 50 kr i timen oven i pr uge.

Der var ikke meget tid til vennerne, men når der endelig var, så holdt jeg fester, og det var ikke kun for det sociale, men lige så meget for at få pantflasker til mad ;)

Heldigvis var mit job  på en grillbar, og man måtte gerne spise og drikke gratis i arbejdstiden. Men det var kun 4 dage om ugen, man skal jo også have lidt de sidste 3 dage trods alt.

Men grillbaren måtte desværre lukke, men der var jeg trods alt fyldt 18 år få mdr inden. Så stod den på SU + SUlån, + flytte hjem til svigermoar ;)

Ja sammen med føromtalte mor til min datter, hende og hendes mor mens hun stadig boede hjemme. Og jeg fik gjort det sidste halve år på handelsskolen færdig.

Det er i virkeligheden et ret komplekst regnestykke, hvor jeg flere gange har været ret så heldig.

Særligt husker jeg sommerferien 1999. Jeg så en annonce om en computerbutik som søgte en elev, som jeg svarede på, og også kom til samtale på (Nu havde jeg den 2-årige HG) da jeg ikke fandt en læreplads efter 1. år.

Og jeg havde sagt til mig selv, dette er sidste forsøg på at finde en læreplads, ellers må jeg finde på noget helt helt andet.

Men for en stund holdte jeg ferie, herunder tog på Midtfynsfestival med alle vennerne.

Pludselig i en halvkoger ringer min telefon, det er computerbutikken der siger jeg kan starte pr 1. august ;)

Juhuuu, så er retningen for mit liv jo lagt  Men sådan gik det som bekendt ikke heeeeelt ;)

Men du kan vel mere eller mindre resten af historien frem til nu ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Hov. Jeg har helt glemt at fortælle, at jeg er begyndt at sætte et beløb direkte ind til min datter hver måned.

Og ja det er mere end 100 kr, og også mere end 200 kr.

Så er der da håb om at det ikke i virkeligheden er moren der bruger pengene på shoppeture og franske hotdogs til sig selv, som hun ellers er rigtigt god til.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...