Jump to content
Velkommen til DinDebat
snoozz

Var du med til dit barns fødsel?

Recommended Posts

snoozz
For 8 timer siden, Ethanol-Erik skrev:

Vores første barn blev født i 1979, jeg husker at jeg trofast gik med til adskillige seancer med fødselsforberedelser..

- det foregik i en sal fyldt med 'majet, majet tykke' kvinder på liggeunderlag - og vi mænd kravlende rundt om hver vores dejlige tyksak, i håb om at gøre det hele bare en smule lettere for hende...  😬

Til sidst vidste jeg bare ALT om vejrtrækningsøvelser, plukveer, rygmassage, kolde pandeklude og hele moletjavsen..! :banan:

- man ak, alle mine færdigheder viste sig at være fuldkommen spildt - det endte med et akut kejsersnit...

'Møgungen' skulle jo absolut lægge sig fuldstændigt forkert inde i mavsen, og ikke syv vilde jordemødre kunne åbenbart vende knægten rigtigt..🙄

- så dér sad jeg med alle mine spildte talenter, kunne bare sidde udenfor operationsstuen og vente pænt..

Men fødslen endte godt - selv om det foregik gennem en 'brevkasse'...  📩🤣

Haha det er da en meget sød historie....!

Minder mig lidt om tiden efter fødslen så - så begynder kvinder jo på noget de kalder "mødre-gruppe" især for unge og førstegangs-fødende. Og så mødes man på skift hos hinanden med baby typisk en gang om ugen.

Det er som sådan også fint nok, men jeg skal lige love for at jeg fik travlt med at skulle flyve med modelfly, tage ud og sejle, eller sjovt nok tilbage hos min mekaniker, de dage hvor der så kom 4-5 damer og deres babyer en hel eftermiddag gg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz
For 10 timer siden, Entrelac skrev:

Det gjorde du jo netop selv.

Entrelac jeg vil nærmere kalde det omvent:

At hun forlod mig på en parkeringsplads i en kold bil, uden at for tælle mig hvad der skete.

Men pyt jeg har tilgivet hende siden, og nu er min datter snart voksen jo, så jeg slipper snart for børnepenge - så får moar for alvor økonomiske problemer .... , men det har jo intet med min datter at gøre økonomisk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ethanol-Erik
For 13 minutter siden, snoozz skrev:

Seføli fordi jeg havde en halv flaske vodka selv under sædet, og desuden var der jo musik i bilen, så jeg holdte mere eller mindre en alene-fest, inden  jeg til sidst fandt ud af det og fik ind på sygehuset og sov - og næste dag kørte jeg så hjem og hentede babygrej og barnevogn osv - der er noget med at det bringer uheld hvis man har det med inden barnet er født.

Bonusinfo, Ens sexliv bliver sgu ret kreativt når ens kæreste er højgravid GG, men det bliver normalt igen bagefter efter noget tid gg.

Undskyld jeg siger det - men jeg har nogle gange på fornemmelsen, at du simpelthen bare ikke fatter en hujende hattefis af det der skrives til dig... 🤪

- næh, du padler bare deruda' med din evindelige plapren om eks-kæresten, sprut og fisse... 🍻🤣

image.png.26b6ec80a2e835b5d58ab640380395de.png

Det er sgu ret sjovt, faktisk...:banan:

• Haha 4

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz
For 5 minutter siden, Ethanol-Erik skrev:

Undskyld jeg siger det - men jeg har nogle gange på fornemmelsen, at du simpelthen bare ikke fatter en hujende hattefis af det der skrives til dig... 🤪

- næh, du padler bare deruda' med din evindelige plapren om eks-kæresten, sprut og fisse... 🍻🤣

image.png.26b6ec80a2e835b5d58ab640380395de.png

Det er sgu ret sjovt, faktisk...:banan:

Undskyld hvis du opfatter det sådan, det er bestemt ikke meningen ! så skulle du bare se min Facebook.

Det er primært der mine piger er og delvist Instagram, så har du læsning nok til et helt år mindst gg.

Her udveksler jeg blot mere generelle problemer, og løsninger på samme, og erfaringer med forskellige ting - som her med når kvinder føder ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo

Nej, det var jeg ikke, dengang var det forbud at være med til fødsel, til gengæld fik jeg mørbrad samme dag fordi det havde tærede på mine kræfter mente syge plejerske.

Meget overraskende fik min kone også mørbrad, selvom det var dyrt mente jeg ikke jeg kunne brokke mig selvom det blev til to gange en pige. 🎰

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ethanol-Erik
For 45 minutter siden, snoozz skrev:

Her udveksler jeg blot mere generelle problemer, og løsninger på samme.....

Yeah, right... 😀

• Synes godt om 2
  • Elsker 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mechanic
For 3 minutter siden, Ethanol-Erik skrev:

Yeah, right... 😀

Og han fortsætter bare der ud a'.... Spejlblank som et rungende hul i jorden😲

• Haha 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 4 timer siden, snoozz skrev:

Entrelac jeg vil nærmere kalde det omvent:

At hun forlod mig på en parkeringsplads i en kold bil, uden at for tælle mig hvad der skete.

Men pyt jeg har tilgivet hende siden, og nu er min datter snart voksen jo, så jeg slipper snart for børnepenge - så får moar for alvor økonomiske problemer .... , men det har jo intet med min datter at gøre økonomisk.

Det er ikke det der fremgår af din beskrivelse af forløbet.:fløjt:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
passiv
For 12 timer siden, Mechanic skrev:

Og han fortsætter bare der ud a'.... Spejlblank som et rungende hul i jorden😲

Og så er dem der snakker om dumme blondiner er.  🥇

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
passiv
Skrevet (redigeret)
For 13 timer siden, snoozz skrev:

Haha det er da en meget sød historie....!

Minder mig lidt om tiden efter fødslen så - så begynder kvinder jo på noget de kalder "mødre-gruppe" især for unge og førstegangs-fødende. Og så mødes man på skift hos hinanden med baby typisk en gang om ugen.

Det er som sådan også fint nok, men jeg skal lige love for at jeg fik travlt med at skulle flyve med modelfly, tage ud og sejle, eller sjovt nok tilbage hos min mekaniker, de dage hvor der så kom 4-5 damer og deres babyer en hel eftermiddag gg.

Hvorfor tog du ikke bare på arbejde?

Nåååååååååår nej, du har jo været på offentlig forsørgelse det meste af dit voksenliv.

Du skrive ofte negativt om unge enlige møder, der får meget mere hjælp end dig.

Redigeret af passiv
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...