Jump to content
Velkommen til DinDebat
snoozz

Var du med til dit barns fødsel?

Recommended Posts

snoozz

Selvfølgelig mest henvendt til mænd. De fleste kvinder er af naturlige årsager med til deres egne børns fødsel, medmindre det er kejsersnit i fuld narkose...

Jeg kunne ikke selv, og det havde jeg på fornemmelsen på forhånd. Derfor fik vi en af hendes kusiner til at komme helt fra Jylland, i god tid før - man kan jo aldrig helt vide hvornår "nu er NU!". 

Jeg selv var inde hos mekanikeren og dermed ca 3 km væk da min kæreste ringede og sagde "Nu er det sgu NUUUU!".

Kan satme godt være at bilen trængte til nye bremser, men de hjul kom dælme på i rekordfart, og så bahhhbuh fart på hospitalet ;)

Godt at vi havde hende kusinen med, for jeg blev fysisk skidt tilpas da fødslen sådan helt for alvor var i gang ;)

Hvad jeg ikke viste var at inden jeg nåede hjem fra mekanikeren havde min kæreste også ringet til sin egen mor (ja hende Kalundborgjyden) og fortalt at "Nu er det altså nu" Men svigermor havde ingen bil så hun kunne ikke lige umiddelbart komme med på hospitalet. 

Anyway så er svigermor så en rigtig "sladdertante" som ævler med alle om alt lynhurtigt.

En fødsel er jo typisk en situation hvor man gerne vil have lidt privatliv - i al fald mens fødslen foregår !

Men svigermors sladren til alt og alle gjorde at mens fødslen lige skulle til og godt i gang, så kom en sygeplejerske ind og sagde til mig "nogen spørger efter dig". 

Tænkte hvem i alverden kan det være, for jeg havde ikke fortalt nogen om fødslen, ikke engang til mine egne forældre endnu. 

Så stod der satme 20-30 af vores venner og veninder på fødegangen med en kasse øl og 2 flasker champagne. 

Højst upassende på en fødegang, så fik da gennet dem ned på parkeringspladsen foran sygehuset gg. 

Men sådan en kasse øl er jo hurtigt væk når man er mange mennesker... så så smut gik folk hjemad igen. 

Og det var nok det værste!: Fordi ;

Så sad jeg alene tilbage i bilen, og forventede at i samme sekund hun havde født ville hun sefølig ringe til mig, eller i al fald sende en SMS om at nu er det klaret, kom op og hils på din nye datter !

Men det skete ikke. Jeg begyndte da at blive alvorligt bekymret for om et eller andet var alvorligt galt eller hvad?

Så der gik utroligt lang tid, for nogen tager en fødsel jo kun en halv time, for andre 8 timer, så jeg var ret usikker på om det var unormalt, og ville ikke ringe til hende midt i en VE jo...

Så istedet ringede jeg til svigermor, for at høre om hun havde hørt noget. Og Jada, jeg var blevet far for en hel time siden?

WTF hvordan kan man have født en hel time før, og tilsyneladende informere alle andre i familien om det, end netop faren ?!?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ieet
For 21 timer siden, snoozz skrev:

WTF hvordan kan man have født en hel time før, og tilsyneladende informere alle andre i familien om det, end netop faren ?!?

Hej Snoozz,

Du kunne bare have sagt til dem at det ikke var ok med de øl og at dem måtte de drikke et andet sted.

Du valgte selv at gå ned og drikke øl med vennerne i stedet for at være der til fødslen. 

Vi har haft den snak før.

Med venlig hilsen

Ieet

• Synes godt om 4

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Man efterlader sgu da ikke  sin kæreste alene på sygehuset midt i en fødsel?

Ieet nu var de venner ikke typen som godtager et "nej tak gå væk".

Så at få dem ud på P-pladsen var det næstbedste.

Nogle af ville endda gerne ind og decideret SE hende føde ! gg.

- Jeg har også en anden slags venner nu GG

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 5 timer siden, snoozz skrev:

Det gjorde du jo netop selv.

• Synes godt om 3
  • Elsker 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ieet
Skrevet (redigeret)
For 5 timer siden, snoozz skrev:

Ieet nu var de venner ikke typen som godtager et "nej tak gå væk".

Hej Snoozz,

Så er det ikke venner.

DU valgte at gå ud og drikke med dem på parkeringspladsen. Da øllen var væk valgte DU ikke at gå tilbage.

Vi har haft hele denne snak 2 gange før.

Med venlig hilsen

Ieet

Redigeret af Ieet
  • Synes godt om 4

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
passiv
For 4 minutter siden, Ieet skrev:

Hej Snoozz,

Så er det ikke venner.

DU valgte at gå ud og drikke med dem på parkeringspladsen. Da øllen var væk valgte DU ikke at gå tilbage.

Med venlig hilsen

Ieet

Det siger vel lidt om hvorfor kærsten skred. Snoozz har hele tide valg egene behov.   😪

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
On 17.11.2020 at 20:31, snoozz skrev:

Selvfølgelig mest henvendt til mænd. De fleste kvinder er af naturlige årsager med til deres egne børns fødsel, medmindre det er kejsersnit i fuld narkose...

Jeg kunne ikke selv, og det havde jeg på fornemmelsen på forhånd. Derfor fik vi en af hendes kusiner til at komme helt fra Jylland, i god tid før - man kan jo aldrig helt vide hvornår "nu er NU!". 

Jeg selv var inde hos mekanikeren og dermed ca 3 km væk da min kæreste ringede og sagde "Nu er det sgu NUUUU!".

Kan satme godt være at bilen trængte til nye bremser, men de hjul kom dælme på i rekordfart, og så bahhhbuh fart på hospitalet ;)

Godt at vi havde hende kusinen med, for jeg blev fysisk skidt tilpas da fødslen sådan helt for alvor var i gang ;)

Hvad jeg ikke viste var at inden jeg nåede hjem fra mekanikeren havde min kæreste også ringet til sin egen mor (ja hende Kalundborgjyden) og fortalt at "Nu er det altså nu" Men svigermor havde ingen bil så hun kunne ikke lige umiddelbart komme med på hospitalet. 

Anyway så er svigermor så en rigtig "sladdertante" som ævler med alle om alt lynhurtigt.

En fødsel er jo typisk en situation hvor man gerne vil have lidt privatliv - i al fald mens fødslen foregår !

Men svigermors sladren til alt og alle gjorde at mens fødslen lige skulle til og godt i gang, så kom en sygeplejerske ind og sagde til mig "nogen spørger efter dig". 

Tænkte hvem i alverden kan det være, for jeg havde ikke fortalt nogen om fødslen, ikke engang til mine egne forældre endnu. 

Så stod der satme 20-30 af vores venner og veninder på fødegangen med en kasse øl og 2 flasker champagne. 

Højst upassende på en fødegang, så fik da gennet dem ned på parkeringspladsen foran sygehuset gg. 

Men sådan en kasse øl er jo hurtigt væk når man er mange mennesker... så så smut gik folk hjemad igen. 

Og det var nok det værste!: Fordi ;

Så sad jeg alene tilbage i bilen, og forventede at i samme sekund hun havde født ville hun sefølig ringe til mig, eller i al fald sende en SMS om at nu er det klaret, kom op og hils på din nye datter !

Men det skete ikke. Jeg begyndte da at blive alvorligt bekymret for om et eller andet var alvorligt galt eller hvad?

Så der gik utroligt lang tid, for nogen tager en fødsel jo kun en halv time, for andre 8 timer, så jeg var ret usikker på om det var unormalt, og ville ikke ringe til hende midt i en VE jo...

Så istedet ringede jeg til svigermor, for at høre om hun havde hørt noget. Og Jada, jeg var blevet far for en hel time siden?

Var med i alle 10 minutter 🙂

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz
Skrevet (redigeret)
On 18.11.2020 at 14:21, Ethanol-Erik skrev:

Hvorfor fanden kørte du ikke bare hjem...?

Jeg mener, alle bajerne var jo drukket, så der var vel ingen fornuftig grund til at sidde og glo i bilen.. 🍻

- især når der jo kun var tale om noget så skide ligegyldigt som dit eget barns fødsel.... 🥳

Seføli fordi jeg havde en halv flaske vodka selv under sædet, og desuden var der jo musik i bilen, så jeg holdte mere eller mindre en alene-fest, inden  jeg til sidst fandt ud af det og fik ind på sygehuset og sov - og næste dag kørte jeg så hjem og hentede babygrej og barnevogn osv - der er noget med at det bringer uheld hvis man har det med inden barnet er født.

Bonusinfo, Ens sexliv bliver sgu ret kreativt når ens kæreste er højgravid GG, men det bliver normalt igen bagefter efter noget tid gg.

Redigeret af snoozz

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...