Jump to content
Velkommen til DinDebat
snoozz

Hvad bruger folk dog penge på ?

Recommended Posts

snoozz

Når mine faste udgifter som husleje osv er betalt ender jeg med i gennemsnit at have 9000 kr til rent forbrug, men hvad skal jeg dog med alle dem ?

Syns jeg har forsøgt mange gange, altså jeg kunne købe pizza hver dag og få bragt ud, og selv trods de dyre smøgpriser nu, så kan jeg stadig ikke komme op på 9000 kr. 

Og folk med job har jo endda mere end det?

Osuma.dk kommer i morgen, selv der var det svært at komme op på *gratis fragt-grænsen" men så fylder man bare flere smøger på, dem skal man jo bruge uanset. 

Kan sefølig godt forstå at 9000 kr ikke virker af meget hvis man har 3 børn 2 biler et hus og et sommerhus og tager til Mallorca hver sommer og Norge på skiferie gg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499

Når mine faste udgifter er betalt som mad husleje forsikringer og så videre har jeg ca 3500 kr om måneden til at smide ud til det jeg nu har lyst til det sidste jeg brugte penge til var en kassettebåndoptager nu har jeg ca 13 dage til at finde ud af hvad jeg vil bruge ca 3500 kr til jeg skal nok finde på et eller andet 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 39 minutter siden, stig6499 skrev:

Når mine faste udgifter er betalt som mad husleje forsikringer og så videre har jeg ca 3500 kr om måneden til at smide ud til det jeg nu har lyst til det sidste jeg brugte penge til var en kassettebåndoptager nu har jeg ca 13 dage til at finde ud af hvad jeg vil bruge ca 3500 kr til jeg skal nok finde på et eller andet 

Sæt dem i banken på en opsparingskonto.;)

Hvis du gør det hver måned, så har du 42.000 kr. på kontoen om et år.:gogo:

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Dyr Whiskey? Istedet for de der Bilka-discount vodkaer?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499
For 22 timer siden, Entrelac skrev:

Sæt dem i banken på en opsparingskonto.;)

Hvis du gør det hver måned, så har du 42.000 kr. på kontoen om et år.:gogo:

Det vil jeg overveje at gøre 42.000 så er der til et super Canon kamera eller en super real doll 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Well.. jeg bruger mine penge på følgende.

Har en datter under uddannelse. Jeg sørger for hun får sund mad, har tlf, labtop, fitness abn. og betaler hendes uddannelse osv. 

Jeg vedligeholder sommerbolig og min vinterbolig. Det er udskiftning af træ, maling, larkering, maskinevedligehold osv. osv.

Logeudgifter. (Medlemsgebyr), fitness, medicin osv.

Der er sikket noget jeg har glemt. 

Byture, koncerter, bio osv...men det er jo ikke så meget for tiden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber

Da jeg havde hus+bil for mange år siden gik de første 4,5k og 6k til bil og termin. Der er forsikringer, benzin, udgifter til vedligeholdelse af hus, have, ting der går i stykker, varme, el og så det vigtigste opsparing. Når man har penge, lærer man også at bruge dem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 12 minutter siden, homofaber skrev:

Da jeg havde hus+bil for mange år siden gik de første 4,5k og 6k til bil og termin. Der er forsikringer, benzin, udgifter til vedligeholdelse af hus, have, ting der går i stykker, varme, el og så det vigtigste opsparing. Når man har penge, lærer man også at bruge dem.

Det er jo det. 

Mange penge fordre ofte et stort forbrug. Men hvis man ligefrem mener at have mere end hvad godt er, så er det jo muligt at indbetale/tilbagebetale dem til staten. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
david den store
For 16 timer siden, snoozz skrev:

Dyr Whiskey? Istedet for de der Bilka-discount vodkaer?

Snoozz , er det ikke discount vodka du køber ved Nemlig. com . Du har da også råd til at købe dyr vodka , eller hvad. 🍾

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...