Jump to content
Velkommen til DinDebat
xrasmussen

Negative renter

Recommended Posts

xrasmussen

Er der nogen der ved, om investeringer man har lavet gennem banken, tæller med som en opsparing man skal betale negative renter for.

Er det kun en almindelig opsparingskonto og ens nemkonto der tæller med.

Jeg har både investeringer, som jeg har lavet gennem banken, og de papirer er i depot i banken, og en opsparingskonto. Hver for sig er de ikke over grænsen, men sammenlagt er de.

For øvrigt ved jeg godt, at man får mere ud af investeringer ved at gøre det selv, men jeg har ikke en sk*d forstand på det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mechanic
Skrevet (redigeret)
For 29 minutter siden, xrasmussen skrev:

Er der nogen der ved, om investeringer man har lavet gennem banken, tæller med som en opsparing man skal betale negative renter for.

Jeg har både investeringer, som jeg har lavet gennem banken, og de papirer er i depot i banken, og en opsparingskonto. Hver for sig er de ikke over grænsen, men sammenlagt er de.

For øvrigt ved jeg godt, at man får mere ud af investeringer ved at gøre det selv, men jeg har ikke en sk*d forstand på det.

Umiddelbart nej, men det kommer lidt an på hvilken investering der er tale om. Jeg vil jo mene renten på investeringen er afkastet minus deres andel... Men det letteste er jo at ringe til din bank og spørge dem, for jeg og andre kender jo ikke dit forhold i banken. Jeg har selv to banker, og investering i et separat selskab, og du kan jo hurtigt gøre det samme, hvis de mener de vil have negative renter.

Redigeret af Mechanic

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
John H
For 2 timer siden, xrasmussen skrev:

Det er generelt i alle banker dine kontanter på konti som tæller - ikke papirer i depot som jeg ikke forrentes af banken men tilhørende kontanter tæller generelt med

vh John Hanover

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
xrasmussen

Fint. Det lyder som om jeg ikke behøver gøre noget ved det nu. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mechanic
For 29 minutter siden, John H skrev:

Det er generelt i alle banker dine kontanter på konti som tæller - ikke papirer i depot som jeg ikke forrentes af banken men tilhørende kontanter tæller generelt med

vh John Hanover

Ja det er korrekt, det er mig der havde læst det forkert... Jeg troede han havde mere end det i depot, men det kan jeg godt se han rent faktisk skriver.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mechanic
For 1 minut siden, xrasmussen skrev:

Fint. Det lyder som om jeg ikke behøver gøre noget ved det nu. 

Hvis du kun har det i depot, så nej du behøver ikke gøre noget.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...