Jump to content
Velkommen til DinDebat
snoozz

Snakkede lige med min datter!

Recommended Posts

snoozz

soory hvis et er forkert forfum jeg så ikke et mere passende.

MEN jeg var så helig at få hende i røret mens min eks ikke var hjemme, var vilest bare kort nede på tanken eler noget, hun ville komme hjem

Så  jeg gik flatisk talt med min datter i ca 15 min, då kom morgen hjem og så blev røret smidt på.

Vi havde ellers en godsamtqale på denm korte tif om alt hvaf hun synes om drenge og til om hun bllir mobbet i skolen, og jeg må indrømme at hende stemme var !00 identisk, med min kærestes da jeg scoreder, hende da hun var 16 år.

Men "fra højre"  kom moren inde ibilledet - hjemmer dfa hvad end det nu var, hrnte en pizza eller noget.

Og så forsøgte  keg faktsik at tale noget fornugt ind i hende - alså morn ikke VORES datter...

,in fstter siger at hn syne hun elver okay, dåfsn gerelt, men jeg kan bare se på hende at det et noget moren inturer heden til at sige !

For helvede din lever i en forladt fabrikshal, og  fdet stopper ikke der, hun har nemlig et par mere, som dog ikker med mig.

Jeg var seføli superglad for at tlae med min datter især nu hendes mor ikke var hjemme, for fra b¨rn pog fuld for man jo sandhenden, og det gælder også her !hvad villei øre -om noget?

Hun lader til at være "ok2 hvor hun er udover at hun poaaserbørn hele tinden. Så sagde hun at hun gerne ville tage gymnasiet og så sien hen blive joulalit lidt osm Ulle Terkelsen i krigområder osv.

Der er heller ikke noget galt iat habe høje ambitionerr, men hendes mor var på sigsthøjste kassepige, jeg var selv computer sælger    msn får n ok lig hel t man øænsker

Så jeg gorklasrfede hende om en masse tin h man kunne blive inden for forsvart, lige F16- eller ja får vi dem nogendinse)? - de nye Raptor F35 fly, måske var en anelse ureslistisk.

men hun virkede som en super-energisk og livsglad pige.så jeg er sikker på der skal nok skal blive noget godt uaf hende, om det så lige er i fluvebånet/mmillitæret kan kun tiden vise. 

KAn vores samtage på ja måske 10-15 min. viste bare det jeg allerede vidste; hun er lige så løkker som sin mor, som ikker er særligt klog, men hun har hejrnen after mig !

Bare en lille solstrråle-hisotiret oven i alt det had og Coronapis. Og jeg har så fået af hvide at jeg ikke må lægge an på egen datter her så det vil jeg lige undlade at gøre-.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Min storebror har bare en historik om at bolle med mine ekskærester - selvom han er 5 år ældre.

Så jeg er lidt bekymret når hun nu siger at hun har fundet et rækkehus, præcist på samme vej som min storebror bor. Så de kommer til at se meget til hinanden "tilfældigt".

Seføli er det meget rart med "familie" - eller i al fald nogen man kender tæt på når man flytter et nyt sted hen.

Men min eks er single, og med min brors historik såeeeee.... Han er godt nok i et fast forhold men hun arbejder næsten hele tiden og har dermed taget bilen, og så ville hun jo være et nærliggende "alternativ" hvis han OG hun keder sig en eller anden eftermiddag.

Der er ikke noget galt med de rækkehuse som sådan, det er bare adressen de ligger på gg.

Nu er jeg ikke så god til det med stamtræer, ,og familiehistorik, hvem er onkler og tanter og nevøer osv.

Men hvad ville et barn mellem min storebror og min eks i så fald være til mig (for jeg ved at hun elsker børn, så hun siger gerne "bare rolig jeg tager P-piller, så du behøver ikke gummi". - altså hun HAR godt nok P-piller og skyller en ud i toilettet hver morgen, så det ser ud som at hun har taget dem !

Men et barn mellem dem ville så være hvad? Min pap-nevø eller sådan noget?

JEg håber dog at min brormand er klog nok til at holde dilleren i bukserne, også selvom hun er i gåafstand med hans hund så ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ethanol-Erik
For 17 timer siden, snoozz skrev:

Så jeg gorklasrfede hende om en masse tin h man kunne blive inden for forsvart, lige F16- eller ja får vi dem nogendinse)? - de nye Raptor F35 fly, måske var en anelse ureslistisk.

Jeg håber virkelig, at du først drak dig stiv EFTER du havde ringet datteren op...? 🤪

- udover det, en pige på 16 kan vel tale frit i telefon, uden at moren 'pludselig kommer ind' og tager røret..?

HVIS pigebarnet så gerne vil tale med dig, så har hun vel en mobiltelefon som hun kan kontakte dig med - i fred og ro..

- for nu ER det vel ikke sådan fat, at DU ringer DEM op i din brandert - uagtet, at ingen af dem magter nogen som helst form for kontakt med dig?

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ethanol-Erik
For 8 timer siden, snoozz skrev:

Men hvad ville et barn mellem min storebror og min eks i så fald være til mig (for jeg ved at hun elsker børn, så hun siger gerne "bare rolig jeg tager P-piller, så du behøver ikke gummi". - altså hun HAR godt nok P-piller og skyller en ud i toilettet hver morgen, så det ser ud som at hun har taget dem !

Men et barn mellem dem ville så være hvad? Min pap-nevø eller sådan noget?

JEg håber dog at min brormand er klog nok til at holde dilleren i bukserne, også selvom hun er i gåafstand med hans hund så ;)

Ja, det bliver sandelig spændende at følge udviklingen i de kommende afsnit..👍

- især for os som er gamle nok til at huske serien 'Skum' fra 1977..

Den handlede også om en vidunderlig, dybt dysfunktionel familie, altid total kaos - men sjov var den nu alligevel..:glad:

image.png.16ac4f414aa181fdda09efbba27e5ba1.png

• Haha 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Jeg vil sige at jeg ikke var helt appelsinfri, men i i godt snakkesagligt humør, men altså ikke sådan så alt hvad jeg sagde var fuldemands-ævl, men nok til at holde samtalen igang helt naturligt, så det ikke blev akavet hverken for hende eller for mig.

Naturligvis har hun sin egen mobiltelefon, det er der vist ikke ret mange teenagere der ikke har...

Problemet er at man som 16-årig ikke er myndig jo. En del af det er at man som udgangspunkt ikke kan optage gæld. Fx låne penge i banken, eller som her få et abonnement til sin mobiltelefon. Dette betyder at abonnementet på hendes telefon står i morens navn (og hun får dermed også regningen - og hvis hun beder om det en opkaldsspecifiktation - altså hvilke numre er der ringet til, hvor længe var samtalen, og hvornår osv.)

Derfor kan hun ikke blot ringe til mig når hun har lyst. Det er en ret lille by, så det er mange år siden at den eneste telefonboks i byen blev pillet ned.

Moren vil nemlig ikke have at jeg taler med hende overhovedet - men det skal hun naturligvis ikke bestemme, men det forsøger hun nu alligevel. Noget ala hvis min datter selv ringer til mig, så tager hun ganske enkelt hendes telefon. Og det er jo enhver teenage-piges mareridt, ikke at have en mobiltelefon. 

Jeg ved godt at de fleste her er en del ældre end 16 år, og dengang vi var unge fandtes der hverken eller SMS, kun fastnettelefoner gg. Men for nutidens unge er mobiltelefonen lige så vigtig som at kunne trække vejret stort set... - en risiko hun ikke vel løbe.

Moren forsøger sig også med at have hemmeligt nr og lign, men den slags kan man relativt let omgå ;)

I øvrigt kan hun også være voldelig. Og jeg er fra en årgang hvor man ikke slår på kvinder - uanset hvad - ikke engang hvis hun slår på dig først, så jeg er jo et let offer for hende.

Moren ringer i øvrigt heller aldrig til mig, lidt skuffende især i lyset af at hun nu er single endnu en gang gg.

Nej selv hvis moren foreslog et eller andet, som en tur med bif og bøf eller lign, ville jeg afslå, for hendes personlighed er bare alt for beton-lebbe-agtig nu i forhold til den pige jeg i tidernes morgen forelskede mig i.

Selv siger hun at det er fordi hun altid har megatravlt, og det tror jeg da gerne på. Passe fuldtids-job, og 2 børn samtidig er slet ikke nogen let opgave, især som single. Meeeeen, ville da mene hun nok kunne finde 10 min når ungerne er lagt i seng.

Behøver ikke være hver dag eller hver uge, ikke engang hver måned, men måske til fødselsdage, eller bare sige glædelig jul.

Når man har børn sammen, så kan det godt være at man ikke er kærester mere, men man er altså stadig forældre til samme barn jo, så man bør have et minimum af kommunikation. - synes jeg i al fald.

Det hele bliver meget nemmere om ca 1½ år, hvor VORES datter bliver 18 år. Så er moar nødt til at "Slippe tøjlerne" og indse at det er slut med i al fald min del af børnepengene.

Men hun vil jo stadig være enlig mor pga barnet hun har med en anden fyr, så hun vil stadig have de fordele som enlige forsørgere har - som den høje kontanthjælp osv.

Der er også nogle der tror at man ikke kan være enlig forsørger som far, medmindre barnet bor  hos en. Dette passer heller ikke. Ens forsørgerpligt ophører nemlig ikke blot fordi ens barn ikke bor hos en.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ethanol-Erik
For 2 timer siden, snoozz skrev:

Når man har børn sammen, så kan det godt være at man ikke er kærester mere, men man er altså stadig forældre til samme barn jo, så man bør have et minimum af kommunikation. - synes jeg i al fald.

DER er vi fuldstændigt enige.. 👍

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 3 timer siden, snoozz skrev:

Jeg er som udgangspunkt enig. Men jeg ved også, at der findes forældre, hvor der af forståelige grunde ikke er nogen kontakt, hverken mellem forældrene eller mellem barnet og den ene forælder.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Entrelac hvilke grunde kunne det være? Jeg kan kun komme på en: den anden forælder er død?

Ellers er der sgu ingen undskyldning for ikke at kunne tale sammen.

Man behøver ikke at bryde sig om den anden person (mere), eller noget, men man bør da i det mindste kunne kommunikere omkring ting som vedrører ens fælles barn.

Mange tror fejlagtigt at når et forhold går i stykker, så har moren automatisk forældremyndigheden, medmindre noget taler kraftigt i mod - fx at hun er stofmisbruger eller hjemløs eller begge dele.

Men sådan er det ikke. Hvis begge forældre er uden job, kan de begge så få kontanthjælp som enlig forsørger, for ens forsørgerpligt stopper ikke før barnet fylder 18 år, uanset om man bor sammen med barnet/moren eller ej.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 5 timer siden, snoozz skrev:

Entrelac hvilke grunde kunne det være? Jeg kan kun komme på en: den anden forælder er død?

Ellers er der sgu ingen undskyldning for ikke at kunne tale sammen.

Man behøver ikke at bryde sig om den anden person (mere), eller noget, men man bør da i det mindste kunne kommunikere omkring ting som vedrører ens fælles barn.

Mange tror fejlagtigt at når et forhold går i stykker, så har moren automatisk forældremyndigheden, medmindre noget taler kraftigt i mod - fx at hun er stofmisbruger eller hjemløs eller begge dele.

Men sådan er det ikke. Hvis begge forældre er uden job, kan de begge så få kontanthjælp som enlig forsørger, for ens forsørgerpligt stopper ikke før barnet fylder 18 år, uanset om man bor sammen med barnet/moren eller ej.

Hvis den ene forælder f.eks. er misbruger i en grad, så det vil være skadeligt for barnet, så kan jeg godt forstå hvis forældremyndighedsindehaveren dropper al kontakt.

Jeg tror du blander forældremyndighed sammen med forsørgerpligt.

Engang var det sådan, at hvis man ikke var gift, så fik mor'en automatisk forældremyndigheden. Da jeg fik børn var det sådan, at man kunne få fælles forældremyndighed hvis mor'en sagde ja til det, og hvis mor'en sagde nej til fælles forældremyndighed , så fik hun alene forældremyndigheden. Senere er det blevet sådan, at der er fælles forældremyndighed som udgangspunkt, uanset om forældrene er gift eller ej.

Selvom den ene forælder ikke har forældremyndighed har denne stadig forsørgerpligt.

Har du og din x fælles forældremyndighed over jeres datter?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz
Skrevet (redigeret)

Ja vi har fælles forældre-myndighed, men jeg er ikke sikker på at hverken moren eller min datter selv er klar over det.

Det betyder fx at jeg kan få adgang til sundhedsoplysninger via sundhed.dk, eller hvad skolen måtte skrive op det sagnomspundne Aula.dk.

Det er nu ikke fordi der står noget super hemmeligt der. Men bare det at jeg KAN, er vigtigt.

Det beviser nemlig at jeg har lige så meget "ret" til mit barn som moren selv har.

Men hele den problemstilling er ovre om ca 1½ år, for der er VORES datter nemlig 18 år, og så bestemmer hun jo selv "alting".

Det er også derfor - altså jeg har jo min datters telefonnummer - men jeg skal være heldig for at få hende i røret når hendes mor ikke lige er i nærheden.

Du er ikke for stor til at lege - så bliv ved med det !

Redigeret af snoozz

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...