Jump to content
Velkommen til DinDebat
dewey

Nye Borgerlige vil indrykke Muhammed-tegninger i danske aviser

Recommended Posts

dewey

https://www.berlingske.dk/nyheder/nye-borgerlige-vil-indrykke-muhammed-tegninger-i-danske-aviser

»Vi skal ikke lade os kyse. Vi skal ikke frygte. Vi skal kæmpe.«

Sådan skriver Pernille Vermund, formand i Nye Borgerlige, torsdag på sin Facebook-side.

Vermund har skrevet ordene som reaktion på dagens angreb i den franske by Nice, hvor tre personer er blevet dræbt. Et angreb, som fransk politi kalder for et terrorangreb.

Ifølge Pernille Vermund er angrebet blot med til at tydeliggøre, at der er brug for at 'stå fast og om at gøre modstand', som hun skriver i opslaget. Det vil hun, og resten af Nye Borgerlige, gøre ved at indrykke Muhammed-tegninger som annoncer i danske aviser. Det skal ske som led i en ny kampagne.

»Jeg har bedt gode venner i Nye Borgerlige om at sætte en kampagne i gang, så danskerne kan få mulighed for at vise deres støtte til ofrene for islams vold, deltage i kampen for vores frihed og bidrage til, at politikerne vågner op til dåd.«

»I samarbejde med satiremagasinet Charlie Hebdo vil vi indrykke netop de tegninger af Muhammed, som Samuel Paty brugte i undervisningen, i de danske aviser.«

Og det er disse, som Pernille Vermund og Nye Borgerlige altså nu vil bringe med kampagnen 'Støt Samuel Paty – kæmp for friheden'. Vermund skriver, at kampagnen lanceres inden for de nærmeste dage.

Hvad mener du om NB's meddelelse om at bringe Muhammed tegninger som annoncer i danske aviser?

Jeg synes ikke, det er en god idé, det vil uden tvivl ikke bringe noget godt med sig, selvom jeg mener, at tegningerne ikke skal ties ihjel, de eksisterer nu engang og retten til at bruge dem, skal ikke trues til at afholde sig fra at gøre brug af dem på nuværende tidspunkt, selvom sikkert ethvert tidspunkt vil, hvor de offentlig trykkes vil bringe eskalationer med sig fra muslimer.

Jeg er heller ikke overbevist om, at alle danske aviser selv ikke som betalt annonce vil trykke dem.

• Ked 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Jamen det da flot at de ønsker at starte en ny krise - grow up! 

• Synes godt om 3
  • Vred 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)

Husk at de fleste terrorangreb er falsk flag operationer. F.eks. da Islamisk Stat halshuggede vestlige journalister, var det iscenesatte begivenheder. Det udstillede jeg også på bindestregsdebatten i sin tid. Youtube censurerede i stor stil, men inden de nåede at censurere disse videoer, blev der fremsat glasklare beviser for, at disse halshugninger blev faked - med fake blod og anvendelse af CGI. F.eks. var der en video, hvor man havde lavet en bommert, så ISIS-bødlerne kom til at fremstå som om, at de var 2½ meter høje LOL. Det var tydeligvis CGI og billedmanipulation. ;)

Formålet med disse falske flag er et spille muslimer og kristne ud imod hinanden. 

Jeg er på sin vis for, at man trykker Muhammed-tegninger, fordi jeg mener, at det er vigtigt, at man i et værdsligt sekulært samfund tør kritisere religioner og gøre grin med religioner.

På den anden side er det måske uklogt, fordi JEG ved, at den sataniske elite aka THE CABAL, som styrer verden, VIL udnytte disse tegninger til at lave endnu et par falsk flag halshugninger og falsk flag terrorangreb, så de kan bruge tegningerne til at spille kristne og muslimer ud imod hinanden.

Jeg synes, at Vermund principielt har helt ret. Bestemt. Men i stedet for at give THE CABAL en anledning til at piske en stemning op og skabe yderligere splid, ville det klogeste være, om hun turde italesætte og udstille alle de falsk flag operationer, som THE CABAL har stået for de sidste par årtier. 9/11 var den første. En lang række fulgte efter...

Redigeret af Lucianone
  • Vred 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
tapdance

Omend jeg ikke er uenig i at det her er noget, som vi som land bliver nødt til at kæmpe for, så er der altså en forskel på at bruge tegningerne her i meningsfulde undervisningssammenhænge, og så som ren provokation.  Det første er jeg tilhænger af, det andet er jeg ikke. 

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kampen
For 1 time siden, Lucianone skrev:

Husk at de fleste terrorangreb er falsk flag operationer. F.eks. da Islamisk Stat halshuggede vestlige journalister, var det iscenesatte begivenheder. Det udstillede jeg også på bindestregsdebatten i sin tid. Youtube censurerede i stor stil, men inden de nåede at censurere disse videoer, blev der fremsat glasklare beviser for, at disse halshugninger blev faked - med fake blod og anvendelse af CGI. F.eks. var der en video, hvor man havde lavet en bommert, så ISIS-bødlerne kom til at fremstå som om, at de var 2½ meter høje LOL. Det var tydeligvis CGI og billedmanipulation. ;)

Formålet med disse falske flag er et spille muslimer og kristne ud imod hinanden. 

Jeg er på sin vis for, at man trykker Muhammed-tegninger, fordi jeg mener, at det er vigtigt, at man i et værdsligt sekulært samfund tør kritisere religioner og gøre grin med religioner.

På den anden side er det måske uklogt, fordi JEG ved, at den sataniske elite aka THE CABAL, som styrer verden, VIL udnytte disse tegninger til at lave endnu et par falsk flag halshugninger og falsk flag terrorangreb, så de kan bruge tegningerne til at spille kristne og muslimer ud imod hinanden.

Jeg synes, at Vermund principielt har helt ret. Bestemt. Men i stedet for at give THE CABAL en anledning til at piske en stemning op og skabe yderligere splid, ville det klogeste være, om hun turde italesætte og udstille alle de falsk flag operationer, som THE CABAL har stået for de sidste par årtier. 9/11 var den første. En lang række fulgte efter...

"På sin vis.., på den anden side..!! Aargh!  😖

• Synes godt om 1
  • Vred 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Det er ikke i orden at sammenholde Islam og terror - hvor alle muslimer dømmes ud fra ekstramisters gerninger. 
Det er fint at debatterer Islams påvirkning af det danske samfund, eller verdenssamfundet - men det skal ske på et sagligt og oplyst grundlagt. Forhånelser, hetz og nedladenhed vil blive slettet - og medføre advarsler. 

Indlæg er slettet i denne tråd. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Samuel

For mig handler det ikke om at provokere nogen overhovedet, det handler om at nu må det simpelthen høre op! Hvis vi bliver ved med at have den holdning, at det kan vi ikke, det vil bare starte en krise, så kommer vi ganske enkelt aldrig videre. Jeg ser da hele tiden ting jeg synes er dumt og som måske endda kan gøre mig ked af det, men jeg har været nødt til at lære spillereglerne i et demokratisk samfund at kende og på samme måde må vi lære de her mennesker, hvordan tingene fungere. Vi kan bygge et hegn rundt om tosserne, så de ikke kan se fornærmelserne, men der vil altid være nogen der finder en vej gennem hegnet, så det er langt lettere at lære dem at begå sig ude i det fri, ønsker de så ikke det, så kan de pisse tilbage hvor de kommer fra. Vi kan starte med at smide kriminelle ud, ved første dom og lukke pengekassen i, så de ikke kan rende rundt på kontanthjælp og prædike løs.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arend
1 time siden, Samuel skrev:

For mig handler det ikke om at provokere nogen overhovedet, det handler om at nu må det simpelthen høre op! Hvis vi bliver ved med at have den holdning, at det kan vi ikke, det vil bare starte en krise, så kommer vi ganske enkelt aldrig videre. 

Du er meget naiv, hvis du vil bringe Muhammed tegningerne for "nu må det simpelthen høre op!"

Kan det virkelig være den rigtige begrundelse?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber

Siden hvornår er det blevet muligt for danske politikere i et demokrati at bestemme, hvad der skal bringes i danske medier? Det er vist kun i ikke-demokratiske lande, at medier ikke er uafhængige af staten og har noget at skulle have sagt. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 8 minutter siden, homofaber skrev:

Siden hvornår er det blevet muligt for danske politikere i et demokrati at bestemme, hvad der skal bringes i danske medier? Det er vist kun i ikke-demokratiske lande, at medier ikke er uafhængige af staten og har noget at skulle have sagt. 

Det gør Vermund da heller ikke, det drejer sig om annoncer af Muhammed tegningerne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...