Jump to content
Velkommen til DinDebat
Kampen

Regeringen vil gennemtvinge kødfri dage

Recommended Posts

Kampen
Skrevet (redigeret)

I forbindelse med at regeringen vil indføre to kødfri dage i alle statens kantiner ("grøn indkøbsstrategi"), udtaler Dansk Folkepartis næstformand Morten Messerschmidt:

"Det er dybt åndssvagt. En ting er, at folk gerne vil være veganere og vegetarer, men at tvinge folk til at være det, synes jeg virkelig, er skørt."  Han er så irriteret over regeringens tiltag, at han føler sig motiveret til at skrue op for sit egetb kødforbrug:

"Det her inspirerer mig kun til at spise dobbelt så meget kød. Det er totalt latterligt, at regeringen på den her måde vil lege censor overfor folk", siger Messerschmidt.

https://jyllands-posten.dk/politik/ECE12520944/vegetardage-inspirerer-dfnaestformand-til-at-spise-mere-koed/

Her er chancen for alle dem, der har hamret løs på regeringens corona-restriktioner og dagligt skrevet her på siden om hvordan Mette F. & Co. er diktatoriske og vil tage friheden fra folk. Gælder det mon så også, når formålet er oh så grønt? Eller vendes tommelen nedad, når protesten kommer fra en så herligt ukorrekt mand som Messerschmidt?

Her i huset har vi allerede besluttet at ta' os en dejlig stor hakke bøf til aftensmad, og vi overvejer da bestemt også, at sætte kødforbruget op. 😁

Redigeret af Vandringsmanden
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Men DF er ok med at der SKAL være gris på menuen - det må IKKE være et frit valg. Hmmm.. man undres. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Vi ved jo at der spises for meget kød idag. Tiltaget vil være godt for klimaet/miljøet og den enkeltes sundhed. OK herfra. :)

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey

Regeringen vil gennemtvinge kødfri dage - gad vide hvordan regeringen vil kontrollere, om vi nu også alle overholder kødfrie dage?:gruble:

Jeg for mit vedkommende skal nok selv bestemme, hvor meget eller hvor lidt kød jeg spiser.

• Synes godt om 1
  • Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 1 minut siden, dewey skrev:

Regeringen vil gennemtvinge kødfri dage - gad vide hvordan regeringen vil kontrollere, om vi nu også alle overholder kødfrie dage?:gruble:

Jeg for mit vedkommende skal nok selv bestemme, hvor meget eller hvor lidt kød jeg spiser.

Det drejer sig ikke om hvad du spiser.

Det er omkring kantinevalget for offentlige ansatte.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kampen
Skrevet (redigeret)
For 16 minutter siden, dewey skrev:

Jep, men nu skrev jeg også i oplægget, at det er i statens kantiner. Vi er ikke nået til, at staten kommer og kontrollerer, hvad vi har på bordet til aftensmad. Messerschmidt reagerer mod tvangen i det offentlige, og det giver god mening - synes jeg.

Der er jo ingen, der vil tvinge nogen til at spise kød.

Redigeret af Vandringsmanden
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tigermanden
Skrevet (redigeret)

Fint! Og kunne vi så også få et par dage med halal - til ære for os Muslimer, så ville det bare være superduper :) I spiser alligevel allerede halal, når I køber kylling i supermarkedet. Alt kylling i supermarkederne er halal - og det har danskerne da indtil videre taget til sig med kyshånd. :)

Redigeret af Tigermanden
  • Synes godt om 2
  • Vred 2
  • Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kampen
For 2 minutter siden, Tigermanden skrev:

Fint! Og kunne vi så også få et par dage med halal - til ære for os Muslimer, så ville det bare være superduper :) I spiser alligevel allerede halal, når I køber kylling i supermarkedet. Alt kylling i supermarkederne er halal - og det har danskerne da indtil videre taget til sig med kyshånd. :)

Nej, det har de/vi ikke. Vi er da også nogen, der har en liste over hvilke fødevarer, man skal købe, hvis man vil undgå halal-varer (og dermed støtte islam). Jeg fik min for flere år siden af Anders Gravers fra 'SIAD', men jeg tror også der er andre muligheder for at få relevante oplysninger.

Grunden til at der f.eks. bliver solgt mange halal-kyllinger i danske supermarkeder, er at mange er uvidende om, hvad de egentlig køber - og støtter.

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tigermanden
For 1 minut siden, Vandringsmanden skrev:

Nej, det har de/vi ikke. Vi er da også nogen, der har en liste over hvilke fødevarer, man skal købe, hvis man vil undgå halal-varer (og dermed støtte islam). Jeg fik min for flere år siden af Anders Gravers fra 'SIAD', men jeg tror også der er andre muligheder for at få relevante oplysninger.

Grunden til at der f.eks. bliver solgt mange halal-kyllinger i danske supermarkeder, er at mange er uvidende om, hvad de egentlig køber - og støtter.

Det er vel egentlig heller ikke så vigtigt - om kunderne er 100% klar over, hvad det er, de køber. Herregud, der er jo ingen der tager skade af de kyllinger - og det er jo meget bedre for sundheden, end hvis man fyldte sig med svinekød. Kunne vi bare få nogle diskrete halal-mærker på flere varer - så ville det nok slet ikke være så tosset igen :)

• Synes godt om 2
  • Vred 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fantasy
1 time siden, ThomasSneum skrev:

Men DF er ok med at der SKAL være gris på menuen - det må IKKE være et frit valg. Hmmm.. man undres. 

Nu er der jo ikke tale om en Michelin restaurant, men en ganske alm kantine i stat og kommune, kunne det tænkes, at de kunne skifte med forskelligt kødtilbehør, for det vil nok være utænkeligt, at der kunne være et valg af hele kødranden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...