Jump to content
Velkommen til DinDebat
dewey

Nu vil vi ikke finde os i det længere

Recommended Posts

dewey

https://jyllands-posten.dk/debat/leder/ECE12505260/en-gang-for-alle-men-ikke-for-folket/

Én gang for alle, men ikke for folket.

Danskerne forventes at rette ind, når regeringen og myndighederne udsteder påbud og restriktioner. Når de ikke gør det, er forklaringen, at ingen i længden vil finde sig i at blive talt ned til.

Regeringer og myndigheder, der taler ned til folk, kendetegner autoritære regimer, og det er desværre i den retning, at vi bevæger os under statsminister Mette Frederiksen.

Da coronapandemien ramte, skete det med en kraft, som ingen var forberedt på, og stillet over for en usynlig dræber var det derfor nødvendigt at appellere til at vise samfundssind, hvilket danskerne gjorde.

Mener du også, at regeringer og myndigheder taler ned til folk, når de udsteder påbud og resriktioner?

Fra mig et STORT NEJ - det har intet at gøre med at tale ned til folk, at udstede nødvendige påbud og restriktioner for at stoppe en smittespredning af en pandemie, der verden over faktisk er ved at være ude af kontrol.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 12 minutter siden, dewey skrev:

https://jyllands-posten.dk/debat/leder/ECE12505260/en-gang-for-alle-men-ikke-for-folket/

Danskerne forventes at rette ind, når regeringen og myndighederne udsteder påbud og restriktioner. Når de ikke gør det, er forklaringen, at ingen i længden vil finde sig i at blive talt ned til.

Regeringer og myndigheder, der taler ned til folk, kendetegner autoritære regimer, og det er desværre i den retning, at vi bevæger os under statsminister Mette Frederiksen.

Da coronapandemien ramte, skete det med en kraft, som ingen var forberedt på, og stillet over for en usynlig dræber var det derfor nødvendigt at appellere til at vise samfundssind, hvilket danskerne gjorde.

Mener du også, at regeringer og myndigheder taler ned til folk, når de udsteder påbud og resriktioner?

Fra mig et STORT NEJ - det har intet at gøre med at tale ned til folk, at udstede nødvendige påbud og restriktioner for at stoppe en smittespredning af en pandemie, der verden over faktisk er ved at være ude af kontrol.

Det er ikke hvad jeg høre - men jeg kan godt forstå at forretningsdrivende er pressede - og måske føler at deres skæbne bliver forseglet af staten. Jeg ser bare ikke rigtig en bedre løsning lige nu.. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
1 time siden, dewey skrev:

Nej på ingen måde, synes faktisk regeringen gør et rigtigt godt stykke arbejde ( er lidt ked af at indrømme det for er meget langt fra socialdemokrat og bliver det aldrig).

Eneste jeg håber er at hvis folk ikke retter ind efter reglerne er at de reagerer omgående og skruer bissen på, vil folk feks ikke bruge mundbind, så må de blive hjemme og bestille deres varer på nettet til levering osv. det er eneste mulighed hvis vi skal holde situationen under kontrol indtil der er opfundet og produceret en effektiv vaccine

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 2 timer siden, ThomasSneum skrev:

Det er ikke hvad jeg høre - men jeg kan godt forstå at forretningsdrivende er pressede - og måske føler at deres skæbne bliver forseglet af staten. Jeg ser bare ikke rigtig en bedre løsning lige nu.. 

Staten er faktisk uskyldig, det er ikke kalkulerbare omstændigheder, staten efter min mening er forpligtet til at reagere på.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
1 time siden, basle72 skrev:

Nej på ingen måde, synes faktisk regeringen gør et rigtigt godt stykke arbejde ( er lidt ked af at indrømme det for er meget langt fra socialdemokrat og bliver det aldrig).

Eneste jeg håber er at hvis folk ikke retter ind efter reglerne er at de reagerer omgående og skruer bissen på, vil folk feks ikke bruge mundbind, så må de blive hjemme og bestille deres varer på nettet til levering osv. det er eneste mulighed hvis vi skal holde situationen under kontrol indtil der er opfundet og produceret en effektiv vaccine

Det tager normalt mange år, nogle gange endda årtier, at producere en effektiv og sikker vaccine mod en ny virus, så jeg er bange for, at vi i nær fremtid ikke kan forvene en effektiv vaccine mod corona-virussen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arend
For 3 timer siden, dewey skrev:

Det mener jeg ikke, men hvor er der mange - som tror - de er klogere end videnskaben.

De kan måske godt føle sig talt ned til.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arend
Skrevet (redigeret)
For 58 minutter siden, dewey skrev:

Det tager normalt mange år, nogle gange endda årtier, at producere en effektiv og sikker vaccine mod en ny virus, så jeg er bange for, at vi i nær fremtid ikke kan forvene en effektiv vaccine mod corona-virussen.

Lægemiddelstyrelsen siger: Normalt tager det ca. 10 år fra at en idé til ny medicin opstår, til den er godkendt og tilgængelig for borgerne. I Covid19-sammenhæng forventes processen at kunne forløbe på 1-2 år.

https://laegemiddelstyrelsen.dk/da/nyheder/temaer/ny-coronavirus-covid-19/vacciner-og-medicin-til-behandling-mod-covid-19/

Det vil sige, at der er begrundet håb om en vaccine til næste år.

Redigeret af Arend

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
1 time siden, dewey skrev:

Næ det tror jeg da du har ret i, ændrer bare ikke noget på resten

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arend
Skrevet (redigeret)
For 9 minutter siden, basle72 skrev:

Næ det tror jeg da du har ret i, ændrer bare ikke noget på resten

- og det går også meget meget hurtigere vedrørende covid-19, end ved andre sygdomme, fordi så mange slår alle sejl til.

Den virksomhed - der kommer først med en god vaccine - bliver stinkende rig - og myndighederne har også afkortet godkendelsesproceduren.

Derfor er det noget andet end covid-19, som dewey argumenterer med.

Hvorfor det går hurtigere vedrørende vovid-19 er forklaret i mit link til lægemiddelstyrelsen.

- og mange andre steder i øvrigt. Det er almen viden i dag.

Redigeret af Arend

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 44 minutter siden, Arend skrev:

Hvorfor det går hurtigere vedrørende vovid-19 er forklaret i mit link til lægemiddelstyrelsen.

- og mange andre steder i øvrigt. Det er almen viden i dag

Almen viden  henter du permanent hos google og puster dig op til en Besserwisser, så spar dig din nedladende kommentar om, at andre er dumme og uden almen viden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...