Jump to content
Velkommen til DinDebat
snoozz

naboer igen - igen !

Recommended Posts

snoozz

hele eftermiddagen har min nabo "leget" med en boremaskine - det virker om en højtaler til tilstødende lejligheder - altså så selve væggen bliver til en stor højtaler - og det er seføli røvirriterende at høre på.

Til sidst fik jeg nok - det er seføli ok at man skal bore huller til en hylde eller i forbindelse med at man flytter ind eller noget, men han blev bare ved og ved! Også efter mørkets frembrud - så vil jeg sgu havde fred !

Men så bliver det sjovt:

jeg har endelig "nok" og får ud i opgangen og skriger ind af hans brevsprække og hamrer på hans før om at droppe den boremaskine for i dag.

han svarede så slet ikke, men det gjorde min nabo til højre til gengæld !. Hun sagde at det altså var hende der borede, og at det må man sådan set godt ind til kl 19 (og så er hun i øvrigt med i beboerforeningen, eller hvad sådan noget hedder, så hun har HELT styr på diverse regler.

men altså... måske er det bare mig eller hvad, men man behøver vel ikke genere andre mennesker bare fordi der ikke er en regel imod det vel ? Kaldes det ikke "alm pli" og sådan noget?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 3 timer siden, snoozz skrev:

hele eftermiddagen har min nabo "leget" med en boremaskine - det virker om en højtaler til tilstødende lejligheder - altså så selve væggen bliver til en stor højtaler - og det er seføli røvirriterende at høre på.

Til sidst fik jeg nok - det er seføli ok at man skal bore huller til en hylde eller i forbindelse med at man flytter ind eller noget, men han blev bare ved og ved! Også efter mørkets frembrud - så vil jeg sgu havde fred !

Men så bliver det sjovt:

jeg har endelig "nok" og får ud i opgangen og skriger ind af hans brevsprække og hamrer på hans før om at droppe den boremaskine for i dag.

han svarede så slet ikke, men det gjorde min nabo til højre til gengæld !. Hun sagde at det altså var hende der borede, og at det må man sådan set godt ind til kl 19 (og så er hun i øvrigt med i beboerforeningen, eller hvad sådan noget hedder, så hun har HELT styr på diverse regler.

men altså... måske er det bare mig eller hvad, men man behøver vel ikke genere andre mennesker bare fordi der ikke er en regel imod det vel ? Kaldes det ikke "alm pli" og sådan noget?

Kig i jeres husorden og se om hun har ret.

Hvis hun har ret, og du ønsker at ændre på det, så er der kun én vej frem. Når du modtager den  næste invitation til afdelingsmøde bør det fremgå hvornår forslag til dagsordenen skal være  afleveret, og så afleverer du et forslag til ændring af husordenen.:cool:

Hvis hun har noget der skal bores huller til, så bør hun jo netop gøre det i det tidsrum hvor det er tilladt i henhold til jeres husorden. Eller, hvad mener du?

Hvis du ønsker, at dine naboer skal tage hensyn, så tror jeg du skal droppe, at skrige ind af deres brevsprækker.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber

Næste gang så find ud af, hvem der larmer og sig til personen, at det larmer eller spørg hvor lang tid det tager. Du får ikke noget ud af at begynde at råbe og chikanere dine naboer. Det er vilkårene, når man bor så tæt sammen. Og som E siger, så deltag i jeres beboerforening.
Synes godt nok du har mange problemer med dine naboer, som du har brug for at dele med os.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz
Skrevet (redigeret)

Jovist.

Nu har jeg så en på den ene side med høj musik og trampende unger.

Og en på den anden side, som elsker sin boremaskine. Hun kan bore i timevis. Jeg forstår ikke hvad det er hun skal bore 100-vis af huller til, det kan i al fald ikke blot være til et par hylder eller lign.

Grunden til at jeg tog fejl af hvem der larmede sådan, er at når du sætter en slagboremaskine i en væg, så kommer hele væggen til at fungere som en gigantisk højtaler. Simpelt hen en rungen så højst, at man ikke kan retningsbestemme lyden.

Lydstyrken kan mest sammenlignes med at stå lige foran højtalerne på Roskilde Festival, og høre et eller andet death metal musik.

Ham jeg råbte ind til var slet ikke hjemme viste det sig. men hende den skyldige kom selv ud. Og med klagen over larm, sagde hun blot "man må larme til kl 19".

Det lader dog til at hun er blevet færdig med at bore - i al fald for nu ;)

Det med beboerforeningen hjælper nok ikke meget - efter som hun er formand der !

Redigeret af snoozz

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
david den store
For 1 minut siden, snoozz skrev:

Jovist.

Og en på den anden side, som elsker sin boremaskine. Hun kan bore i timevis. Jeg forstår ikke hvad det er hun skal bore 100-vis af huller til, det kan i al fald ikke blot være til et par hylder eller lign.

Grunden til at jeg tog fejl af hvem der larmede sådan, er at når du sætter en slagboremaskine i en væg, så kommer hele væggen til at fungere som en gigantisk højtaler. Simpelt hen en rungen så højst, at man ikke kan retningsbestemme lyden.

Lydstyrken kan mest sammenlignes med at stå lige foran højtalerne på Roskilde Festival, og høre et eller andet death metal musik.

Ham jeg råbte ind til var slet ikke hjemme viste det sig. men hende den skyldige kom selv ud. Og med klagen over larm, sagde hun blot "man må larme til kl 19".

Det med beboerforeningen hjælper nok ikke meget - efter som hun er formand der !

Så flyt ud på landet , langt fra alt og alle . Det med at folk borer , slipper du ikke så nemt fra det har alle ret til i et vist tidspunkt på dagen , sådan er det at bo til leje.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Nahhh, jeg har prøvet at bo 3 km fra noget der minder om en by, det kommer ikke til at ske igen, slet ikke når man ikke har andet transportmiddel end sine to ben ;)

Men selv ude på landet kan der skam også være larm - som fx dengang min nabo der ude på landet, besluttede at bygge første sal på sit hus. Det var faktisk endnu værre for det er jo ikke noget man bare lige gør på et par dage eller 3.

Mener det tog omkring et halvt års tid i støjhelvede.

Måske en lille ø så? gg? Så kan jeg bare godt tvivle på internetdækningen, mobildækningen, og hvor besværligt det så bliver at købe øl og smøger - altså hvis det er en ø så lille at der slet ingen butikker er.

Heldigvis har jeg ikke haft problemer med denne nabo før, hverken med musik, eller børn der tramper, og den anden kan jeg nogenlunde "overdøve" ved selv at høre høj musik (Altså i hørebøffer).

Så må jo nok prøve at besinde mig - især også fordi huslejen er så lav her som den er (3100 kr), og det er i gå-afstand "til alting".

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 8 timer siden, snoozz skrev:

Jovist.

Jeg synes du skal finde jeres husorden frem. Prøv evt. at tjekke om afdelingen har en side på boligselskabets hjemmeside, i så fald er der en god chance for, at du kan finde jeres husorden der. Af husordenen fremgår ofte hvornår må man må bore og banke.

At være formand for en afdelingsbestyrelse kræver hverken studentereksamen eller andet, det kræver kun, at man stiller op til posten, og bliver valgt. Dermed mener jeg, at hun jo kan risikere, at have overset noget.

Når homofaber anbefaler dig, at være aktiv i jeres boligforening, så tror jeg, at han bare mener du bør møde op til afdelingsmøderne. Det er ihvertfald det første skridt mod indflydelse.

Det eneste en afdelingsbestyrelse reelt bestemmer, er hvad de vil bruge rådighedsbeløbet til og hvornår de vil holde det næste møde. Alt det andet skal de spørge beboerne om, og det sker på afdelingsmøderne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

så kom jeg lige tilbage gg.

Jeg anfægter heller ikke som sådan det hun retteligt siger, altå at hun har "ret til at larme"   til kl 19. Jeg efterlyser blot alm pli.

Min anden nabo fik vist besøg af sine bonus-børn i dag, sådan noget burde jeg jo slet ikke vide når jeg ikke kender ham, men de lader deres tilstedeværelse vide!

Ved at rampei gulvet så meget man kan. Uden at vide det så tror jeg de spiller "Singstar dance".

Altså det er seføli okay at have børn det har jeg jo selv, men kunne man så ikke sende dem ned og lege på legepladsen, vi har faktisk en legeplads netop til det formål?, i stedet for at genere allle dem som godt kan lide at sove længe og som også har betalt husleje ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arend
Skrevet (redigeret)

Det skyldes nok, at de ikke er håndværkere. og at de derfor har nogen billige og dårlige boremaskiner.

Sådan nogen boligblokke er tit lavet af noget hårdt beton, som kun gode slagboremaskiner kan lave huller i.

Derfor tager det lang tid - og de bliver sjældent færdige. Sådan er det bare mange steder.

Redigeret af Arend

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

jah hvis bare det var sandheden gg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...