Jump to content
Velkommen til DinDebat
snoozz

Hvor stor aldersfoskel er ok ?

Recommended Posts

snoozz

Jeg ved godt at det er helt normalt at manden er nogle år ældre en kvinden i et forhold... men....!

Hvad så med det her:

For en uge siden skrev en af mine venner på SMS til mig at havde slået op med - ja det som VAR hans kæreste så.

Og så her til formiddag fortalte han lykkeligt på SMS at han nu var i et nyt forhold og lykkelig - med denne ekskærestes mor ?

Alt genrellt har jeg intet imod generations-forskelle, jeg er selv 39 år men mange af mine veninder er over 50 eller endda 50 år, eller også under 20, der er faktisk kun få i 30-erne, da de oftest er på arbejde når jeg er vågen jo gg.

Eller også har de børn.

Men jeg forsøger ikke engang at score dem, jeg snakker kun med dem - altså dem under 20 år og over 50 år.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ulæselig

Det må folk selv om. Men under 20 og over say 70 begynder der at ske nogen andre ting. 

Meget unge i forhold til en fuldvoksen, det lyder som om der kunne være en ret skæv magtfordeling, som i nogen tilfælde kan være uheldig. Med en på 55 med en nyfundet partner 75, så skal man da tænke sig voldsomt godt om, det kan blive 20 år med plejeopgaver. Men det er da stadigt ok.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)

Alder er noget relativt. Du kan finde 15-16 årige, der er mere modne mentalt end 50 årige. Så derfor har jeg det lidt svært med alle de firkantede aldersgrænser.

En 16 årig med en iq på 125 er jo nok mere moden og mindre skrøbelig end en 48 årig med en iq på 75.

Så der er mange faktorer, der bør tages med i betragtning. En 16 årig er ikke bare en 16 årig. Og en 48 årig eller en 75 årig er ikke bare en 48 årig eller en 75 årig.

Så derfor mener jeg, at det er svært generelt at sige, hvor stor en aldersforskel er okay. Det handler også om de enkelte personer. En moden 16 årig tager nok ikke så meget skade af at dyrke frivillig sex med en 50 årig. Men det kan en umoden 16 årig godt gøre - fordi vedkommende måske ikke helt kan overskue konsekvenserne.

Samtidig er der også umodne og dårligt begavede voksne på 40-50 eller 60 år, som også kan udnyttes seksuelt - fordi de er nemme at manipulere med (på grund af lav intelligens f.eks.).

Derudover gælder forskellige normer for forskellige mennesker. Kvinder slipper generelt nemmere og bedre afsted med en lummer adfærd end vi mænd gør. En kvinde på 57 vil ofte bedre slippe afsted med at være sammen med en 16-17 årig knægt end en 57 årig mand vil slippe afsted med at være sammen med en 16-17 årig pige.

Redigeret af Lucianone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 7 timer siden, Lucianone skrev:

En 16 årig med en iq på 125 er jo nok mere moden og mindre skrøbelig end en 48 årig med en iq på 75.

Det er ikke min opfattelse, at der nødvendigvis er sammenhæng mellem iq og modenhed.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fantasy

Jeg har ingen erfaring for, at enorme aldersforskelle i parforhold holder til kobberbryllups alderen. Vi er forskellige steder i hvert årti med tanker, lyst, sprog, venner osv., som kan være stopklods.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna

Hvis man vil kan man altid tage udgangspunkt i gammel gris indekset 😉

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
1 time siden, dna skrev:

Hvis man vil kan man altid tage udgangspunkt i gammel gris indekset 😉

Jeg kan ikke huske, hvordan det er. Men jeg er helt sikkert en gammel gris efter det indeks he he

Det er ikke unormalt for mig, at jeg er sammen med folk, som kun er halvt så gamle som mig selv. Men jo ældre, jeg selv bliver, jo flere bliver der, som kun er halvt så gamle, fordi selvom jeg selv bliver ældre, er det ikke fordi jeg af den grund tænder mere på ældre personer. Jeg er mest til yngre typer. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Det minder mig på en bizar måde om dengang jeg var nok ca.5-8 år.

Så og min storebror (5 år ældre end mig) tit tævede mig - altså ikke alvorligt - men i al fald "havde magten", så svor jeg at for mig selv at når jeg blev større end ham en dag, så ville han få lige så mange tæv.

Problemet ved et er, at jeg aldrig er blevet hverken større eller især ældre end ham lige siden nu 30 år ældre GG

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
For 2 timer siden, Lucianone skrev:

Jeg kan ikke huske, hvordan det er. Men jeg er helt sikkert en gammel gris efter det indeks he he

Det er ikke unormalt for mig, at jeg er sammen med folk, som kun er halvt så gamle som mig selv. Men jo ældre, jeg selv bliver, jo flere bliver der, som kun er halvt så gamle, fordi selvom jeg selv bliver ældre, er det ikke fordi jeg af den grund tænder mere på ældre personer. Jeg er mest til yngre typer. 

Halvdelen af ens egen alder plus syv. Er man selv 40 år og er sammen med en der er under 27 år så er man gammel gris. Jeg er også selv faldet for den og gør det da gerne igen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)
On 29.10.2020 at 22:31, dna skrev:

Halvdelen af ens egen alder plus syv. Er man selv 40 år og er sammen med en der er under 27 år så er man gammel gris. Jeg er også selv faldet for den og gør det da gerne igen.

Ja, så er jeg konstant en gammel gris. De fleste, jeg er sammen med, er i 20´erne. Evt. i 30´erne. Enkelte er i 40´erne og måske 50´erne (der er jo folk på f.eks. 55, der stadig ser godt ud). Meget sjældent er nogen over 60. Jeg har da skam smag - så hvorfor tage en 70 årig med rynket rosinhud og hængerøv, hvis man kan få en 25 årig med stram hud og faste former? :)

Redigeret af Lucianone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...