Jump to content
Velkommen til DinDebat
gaest111

Veninde!! Hvis man kan kalde hende det...

Recommended Posts

gaest111

Ja jeg har åbenbart mange veninde problemer for tiden... Måske er det på tide at skifte folk ud..

I dag er jeg blevet brændt af... Af en veninde... Jeg har intet hørt fra hende.... Vi skrev sammen igår aftes ang. vores aftale idag... og idag er hun stum... Er dette virkelig normal opførsel ??? Jeg er målløs over ikke at aflyse men bare blive væk og lade være med at svvare.... 

Jeg ved ikke hvorfor jeg tiltrækker disse venskaber.... Men det gør mig ærlig talt deprimeret.. 

Ville i droppe sådan en veninde som ikke lader høre fra sig ? Jeg vil ikke lave aftaler med hende mere da hun åbenbart ikke er til at stole på. 

Hun har brændt mig af før, hvor hun sagde at nogle gange trak hun stikket og var ikke online. Hvilket er fair nok, men så skal hun ikke lave en aftale med mig ... forstår det simpelthen ikke!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 3 timer siden, gaest111 skrev:

Ja jeg har åbenbart mange veninde problemer for tiden... Måske er det på tide at skifte folk ud..

I dag er jeg blevet brændt af... Af en veninde... Jeg har intet hørt fra hende.... Vi skrev sammen igår aftes ang. vores aftale idag... og idag er hun stum... Er dette virkelig normal opførsel ??? Jeg er målløs over ikke at aflyse men bare blive væk og lade være med at svvare.... 

Jeg ved ikke hvorfor jeg tiltrækker disse venskaber.... Men det gør mig ærlig talt deprimeret.. 

Ville i droppe sådan en veninde som ikke lader høre fra sig ? Jeg vil ikke lave aftaler med hende mere da hun åbenbart ikke er til at stole på. 

Hun har brændt mig af før, hvor hun sagde at nogle gange trak hun stikket og var ikke online. Hvilket er fair nok, men så skal hun ikke lave en aftale med mig ... forstår det simpelthen ikke!

Lidt pudsigt, men min første tanke ville være, om der mon er sket hende noget.:gruble:

Hvis dette ikke er tilfældet, så er jeg helt enig med dig i, at du bør overveje, om dette venskab gør noget godt for dig.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

gaest111

Jeg har det ligesom dig.

Kan slet ikke have når en ven eller veninde ikke overholder aftaler, uanset om man har aftalt at mødes et sted i byen, eller hjemme hos en af dem.

Og ja det kan især sætte mit pis i kog hvis de ikke engang melder afbud!

jeg kan også kun finde en "godkendt" grund til opføre sig overfor venner - hvis hun har været med i et trafikuheld, og er blevet kørt bevidstløs eller død på hospitalet. (Eller hendes telefon blev smadret ved ulykken).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
FrkFauna
On 25.10.2020 at 17:55, gaest111 skrev:

Først vil jeg sige, at selvom du skifter dine veninde(r) ud er der ingen garantier for dét bliver bedre. Bortset fra det, så forstår jeg godt din afmagt.

Du spørger om det er en normal opførsel din veninde har?, det afhænger af hvad der ligger til grund for at hun pludselig ikke melder afbud og er total stum? - Hvis der er sket hende noget, eller noget i hendes liv som gør hende fraværende, så kan det godt udløse en ligegyldig adfærd overfor andre (det er i hvert fald vigtigt at få bekræftet årsagen. Er dette IKKE tilfældet, så nej, det er ikke en normal opførsel. Og jeg vil nok mene du bør revurdere jeres ''venskab'' 

- Du nævner hun har gjort det før, fik du der en mere uddybende årsag til hvorfor hun trak stikket, og i så fald mener DU grunden var gyldig? - I kraft af du nævner det gør dig rigtig ked af det og at du ikke længere har lyst til at lave aftaler med hende, da du ikke føler du kan stole på hende, fortæller mig, at der nok ligger en del til grund for du har taget det standpunkt. Er det noget du har talt med hende om?

Vi kan godt blive enige om det aldrig er ok at lave aftaler for så bare at brænde folk af (hvis det sker bevidst, og de ikke har en gyldig/ærlig grund til det) - Det mindste man kan er at melde afbud. 

Har selv stået i en lignende situation, var også forstående og overbærende i lang tid. Men da jeg så fandt ud af at vedkommende havde for vane med at hoppe fra ven til ven, alt efter hendes humør og hvor hun nu lige mente hun fik de bedste goder eller kunne udnytte en til egen fordel, lave en masse aftaler som hun aldrig havde i sinde at holde/møde op til. Når hun havde fået dét ud af det hun ville, så kunne der gå lange perioder hvor du intet hørte på trods af du måske havde skrevet, men hun var på trods af dårlige undskyldinger rimelig aktiv på diverse Sociale medier. Så fik jeg sgu nok! - Trak mig, og når hun skrev kunne jeg godt trække den til 1-2 måneder, inden jeg svarede med undskyldninger om at jeg havde travlt, afslå aftaler og den slags. Tror det kom lidt bag på hende, at nogen faktisk gav tilbage af samme mønt. (Nej vi har ikke nogen synderlig kontakt i dag, og ved flere af hendes venner er røget i svinget. 

Nå, nok om mit bavl, jeg håber virkelig du finder ud af det med din veninde! 

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guru-Master

Synes det skide træls mange opretter en bruger kun med det formål og hælde vand ud af ørene om dumme veninder eller værdigløse kærester .. og når der så er nogen der giver sig tid til og give råd .. høre man intet fra ophavsmanden .. gå da til en psykolog som bliver betalt for at lytte istedet for misbruge folks tid

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...