Jump to content
Velkommen til DinDebat
Arend

Jøderne flygter ud af Europa

Recommended Posts

Torsten Bonfils

Det kommer måske lidt af at befolkningen i Israel er voldsomt stigende. Så selvom antallet af jøder i Europa skulle være nogenlunde konstant, så vil de udgøre en stadig mindre del af verdens samlede antal jøder.

image.thumb.png.41dd18f6617737d598eafe1b7278d5c5.png

https://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Israel

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 21 minutter siden, Arend skrev:

Hvad kan årsagen være?

Jeg gengiver en kort udtalelse fra Josef Schuster, præsident for Zentralrat der Juden in Deutschland: 

Den nye antisemitisme, der i øjeblikket er truende i Vesteuropa, har sine rødder i muslimsk indvandring. En hurtig ændring forventes ikke.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arend
Skrevet (redigeret)
For 17 minutter siden, Torsten Bonfils skrev:

Det kommer måske lidt af at befolkningen i Israel er voldsomt stigende. Så selvom antallet af jøder i Europa skulle være nogenlunde konstant, så vil de udgøre en stadig mindre del af verdens samlede antal jøder.

image.thumb.png.41dd18f6617737d598eafe1b7278d5c5.png

https://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Israel

Verdens jødiske befolkning stiger vel ikke fordi nogen jøder emigrerer til Israel?

Det er alene i de sidste ti år sket en fordobling i immigranter til Israel - men også før det.

En stadig stigende andel kommer fra Rusland og Ukraine.

https://miff.dk/samfundsliv/2019/10/28fordobling-i-immigranter-til-israel-de-sidste-ti-aar.htm

Redigeret af Arend

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arend
For 4 minutter siden, dewey skrev:

Jeg gengiver en kort udtalelse fra Josef Schuster, præsident for Zentralrat der Juden in Deutschland: 

Den nye antisemitisme, der i øjeblikket er truende i Vesteuropa, har sine rødder i muslimsk indvandring. En hurtig ændring forventes ikke.

Hvorfor er jøderne så især udvandret fra Østeuropa?

- og at udvandringen af jøder i øvrigt har fundet sted i over 100 år.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 59 minutter siden, Arend skrev:

Europas jødiske befolkning er faldet med 60% i de sidste 50 år.

I 1880 boede 88% af verdens jøder i Europa. I 1945 var denne andel faldet til 35%, derefter til 26% i 1970 og til 9% i 2020. 

Hvad kan årsagen være?

https://www.theguardian.com/world/2020/oct/25/europes-jewish-population-has-dropped-60-in-last-50-years

Jeg har ikke tal, men det er muligt tankevækkende at der bor næsten ligeså mange jøder i nord Amerika end i Israel

Alt afhængig hvor man leder men så bor der efter sigende over 6.4 million Jews in Nord Amerika, om det forklarer de svindende tal in EU ved jeg ikke, men det er da tankevækkende at tallet er så højt uden at Muslimer er nævnt. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 32 minutter siden, Arend skrev:

Hvorfor er jøderne så især udvandret fra Østeuropa?

De er ikke udvandret, de fleste blev myrdet i Holocausten alene i Polen ca. 3,3 mio. kun ganske få jøder overlevede.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arend
For 10 minutter siden, dewey skrev:

De er ikke udvandret, de fleste blev myrdet i Holocausten alene i Polen ca. 3,3 mio. kun ganske få jøder overlevede.

Jeg prøver at bringe fakta igen

I 1880 boede 88% af verdens jøder i Europa. 

I 1945 var denne andel faldet til 35%

- derefter til 26% i 1970 

- og til 9% i 2020. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arend
For 26 minutter siden, Jojojo skrev:

Jeg har ikke tal, men det er muligt tankevækkende at der bor næsten ligeså mange jøder i nord Amerika end i Israel

Alt afhængig hvor man leder men så bor der efter sigende over 6.4 million Jews in Nord Amerika, om det forklarer de svindende tal in EU ved jeg ikke, men det er da tankevækkende at tallet er så højt uden at Muslimer er nævnt. 

Ja - det er det nemlig.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Leonidas

Holocaust og flytning til Israel er de helt store. Men så er der lave børnetal, indgiftning og assimilering. Jeg tænker at USA og Canada er mere tillokkende, når man tænker på at der er rigtigt mange antisemitiske arabere i Europa.  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...