Jump to content
Velkommen til DinDebat
stig6499

Kærlighed ?

Recommended Posts

stig6499

Kærlighed om man er til mænd eller kvinder eller begge dele , det er bedøvende lige meget , jeg har en teori om kærlighed , det er vores hjerner der tager pis på os , slår lynet ned så slår lynet ned og der er ikke en skid vi kan gøre ved det , altså det er vores hjerner der tager pis på os , hvis i har en bedre teori vil jeg da gerne høre om den ? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499

Nu er kærlighed og forelskelse to forskellige ting der er tåber der bliver så stormende forelsket at de ser deres kæreste som et eller andet overnaturligt væsen jeg er selv en af de tåber

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499

Jung siger i den sidste halvdel af sit liv skal man finde en der provokerer en så voldsomt at man er er ved at gå ud af sit gode skind , den er jeg sgu ikke enig i , det vil sige at jeg skulle finde mig en eller anden sindssyg feminist, det kommer sgu aldrig til at ske

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ieet
On 24.10.2020 at 21:04, stig6499 skrev:

Kærlighed om man er til mænd eller kvinder eller begge dele , det er bedøvende lige meget , jeg har en teori om kærlighed , det er vores hjerner der tager pis på os , slår lynet ned så slår lynet ned og der er ikke en skid vi kan gøre ved det , altså det er vores hjerner der tager pis på os , hvis i har en bedre teori vil jeg da gerne høre om den ? 

Hej Stig,

Indlæg i stil med; "Smerte er bare signaler i vores hjerne og findes ikke."

Med samme logik reduceres alle vores tanker, følelser og personlighed til udelukkende at være kemi og elektroner i hovedet, og dermed underforstået ikke vigtige...

... personligt påskønner jeg positive følelser. Og endofinerne der indledende kan opnås i en romance, og det efterfølgende seratonin og oxytocin som min partner kan give ved et kram eller et kærligt ord efterfølgende, giver rigtig gode følelser.

Samtidig giver begge de to en modstand imod kortisol, som giver stress og depressioner og negative tanker - såvel som andre helbreds skadelige effekter.

Så er kærlighed bare vores hjerne som "tager pis på os" ... eller skal vi vedtage at kemien og hjerne elektronerne er vigtige for individet der oplever dem?

Med venlig hilsen

Ieet

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...