Jump to content
Velkommen til DinDebat
arthuro

Er krænkelsesdebatten løbet løbsk?

Recommended Posts

arthuro

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/advokater-i-opraab-sexkraenkerne-kunne-vinde-i-retten/8327625

En række forsvarsadvokater slår alarm over den proces, som har kostet flere mænd jobbet, efter de er blevet beskyldt for sexistiske krænkelser.

Flere vurderer ligefrem, at de påståede sexkrænkere, som bliver udpeget blandt andet i medierne, ville have en god sag, hvis de gik til domstolene og påstod sig udsat for bagvaskelse og injurier.

– Det er en mulighed. Men det er der jo ingen, der gør. For sager om bagvaskelse og injurier gør sådan set bare pinen værre, siger forsvarsadvokat Henrik Stagetorn til Ekstra Bladet.

Undervejs risikerer man(den) nemlig at påkalde sig endnu mere uønsket opmærksomhed i kampen for at genvinde sit gode navn og rygte, selvom der måtte være tale om deciderede falske beskyldninger.

– Det er derfor, jeg siger, at dem, der bliver udsat for det her, virker ret retsløse.

– De fleste sager ville her ende uden domfældelse, altså med frifindelse. For det første vil man undre sig over, hvorfor det først er anmeldt otte år efter. Og hvorfor har du ikke gjort noget siden da?

For mig ja - det er helt ude i hampen at påberåbe sig en krænkelse, der ligger år endda årtier tilbage Spot on med den her udtalelse fra forsvarsadvokat Bjerrehus:

" Når en person ’står frem’ og fortæller, at man er blevet krænket af en uskyldig hånd på låret, berøring eller en kommentar for fem til ti år siden, så er det efter min opfattelse udtryk for mangel på respekt for dem, der reelt er ofre for seksuelle krænkelser og overgreb, som jeg møder ved domstolene i mit arbejde."

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Mig bekendt har du omtalte mænd vedkendt sig en upassende opførelse. 
Er der gået lidt "sport" i at udråbe sig som krænket - måske. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
arthuro
1 time siden, ThomasSneum skrev:

Mig bekendt har du omtalte mænd vedkendt sig en upassende opførelse. 

Ja, ja det har jeg også fuldt med i, men mon ikke vi ALLE UDEN UDTAGELSE måske særligt i vores ungdom har opført også upassende på et tidspunkt? det er sgisme ikke noget, man skal stå til ansvar for 10-20 år efter det skete.

Men selvfølgelig er det lettere og giver mere opmærksomhed, hvis en kendt person bliver hængt ud i medierne end hvis det bare er en ukendt Peter fra Nørre Snede der engang i fordums tider opførte sig upassende.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
For 2 timer siden, arthuro skrev:

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/advokater-i-opraab-sexkraenkerne-kunne-vinde-i-retten/8327625

En række forsvarsadvokater slår alarm over den proces, som har kostet flere mænd jobbet, efter de er blevet beskyldt for sexistiske krænkelser.

Flere vurderer ligefrem, at de påståede sexkrænkere, som bliver udpeget blandt andet i medierne, ville have en god sag, hvis de gik til domstolene og påstod sig udsat for bagvaskelse og injurier.

– Det er en mulighed. Men det er der jo ingen, der gør. For sager om bagvaskelse og injurier gør sådan set bare pinen værre, siger forsvarsadvokat Henrik Stagetorn til Ekstra Bladet.

Undervejs risikerer man(den) nemlig at påkalde sig endnu mere uønsket opmærksomhed i kampen for at genvinde sit gode navn og rygte, selvom der måtte være tale om deciderede falske beskyldninger.

– Det er derfor, jeg siger, at dem, der bliver udsat for det her, virker ret retsløse.

– De fleste sager ville her ende uden domfældelse, altså med frifindelse. For det første vil man undre sig over, hvorfor det først er anmeldt otte år efter. Og hvorfor har du ikke gjort noget siden da?

For mig ja - det er helt ude i hampen at påberåbe sig en krænkelse, der ligger år endda årtier tilbage Spot on med den her udtalelse fra forsvarsadvokat Bjerrehus:

" Når en person ’står frem’ og fortæller, at man er blevet krænket af en uskyldig hånd på låret, berøring eller en kommentar for fem til ti år siden, så er det efter min opfattelse udtryk for mangel på respekt for dem, der reelt er ofre for seksuelle krænkelser og overgreb, som jeg møder ved domstolene i mit arbejde."

Ja du har helt ret, det er stukket fuldstændigt af.

Går da og frygter at nogen kan huske hvad man lavede som 16-18 årig, er jo kun 48 i dag 🙂

• Haha 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 48 minutter siden, arthuro skrev:

Ja, ja det har jeg også fuldt med i, men mon ikke vi ALLE UDEN UDTAGELSE måske særligt i vores ungdom har opført også upassende på et tidspunkt? det er sgisme ikke noget, man skal stå til ansvar for 10-20 år efter det skete.

Men selvfølgelig er det lettere og giver mere opmærksomhed, hvis en kendt person bliver hængt ud i medierne end hvis det bare er en ukendt Peter fra Nørre Snede der engang i fordums tider opførte sig upassende.

Det er vel fordi man har et problem, når man vil slå på tromme for at det er en kultur der skal stoppes, men samtidig har været en del af problemet/kulturen. Har mister man sin troværdighed. 

Jeg tror vi alle er klar over at man kan snuble, eller enkeltstående hændelser ikke behøver at være rammen for hvem du er idag. men skal du stå på mål for en kulturændring, så ser det lidt skidt ud hvis du selv er en del af problemet. 

Jeg forstår fint at man man kan mene at en krænkelse for 10 år siden, bør være håndteret der - og ikke nu. Men jeg kan også se udfordringen med at kunne fremstå troværdig. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kajkajdetermig
For 2 timer siden, arthuro skrev:

Måske havde den sin ret i de sager i Hollywood, hvor det har været kendt at mange kvindelige skuespillere har bollet sig til berømmelse.

Men her i Danmark, der tror jeg simpelthen ikke på det.

Den lille latterlige tøs som anklagede en af sine chefer på Dr. Hun skulle fandme tvinges igennem et rets forløb, hvor hun skulle tvinges til at bevise hendes påstand.

Jeg tror og håber at det her Mee Too, bliver til mændenes Fuck You.

Kvinder kan man så ikke arbejde alene med mere, da hun jo nu har ret til at anklage sine mandelige kollegaer for seksuelle  overgreb pr. efterkrav.

Gad hvide hvor mange der i fremtiden har lyst til at deltage i julefrokoster og andre sociale arrangementer uden for arbejdstiden.

Hvordan vil arbejdsgiverne takle de forsvar som mænd må tage i fremtiden?

Hvad med alle de kvinder som står i lærer og som er afhængige af mandelige svende, til oplæring, der håber jeg at mændene siger fra.

Samtaler med en kvindelig chef, bliver nødt til at foregå med mandelige vidner, så den kvindelige chef, kommer til at få et meget anstrengt forhold til de mandelige ansatte.

De her tiltag, de kommer jeg til at indfører i mit fremtidige arbejdsliv.

Og prøv lige at tænke på, hvordan vil en kvindelig chef, være i stand til, at håndterer en falsk anklage, fra en af hende ynglinge ansatte. Og jeg har faktisk ikke tillid til at fagforeningerne kan forsvarer os mænd imod de måske afviste kvinder, som egentlig gerne vil mere end ham hun er forelsket i.

Et andet sted, som hele denne her løgne-kampagne  ikke tager højde for, det er alle de ensomme kvinder, som ikke har andre steder at søge en partner, end på arbejdet.

Hvad kan de dog ikke finde på, hvis de får et afslag på en sådanne henvendelse, til en kollega som hun er forelsket i.

Du kender det sikket selv, du har ikke så meget at tale med hende om, efter et afslag. Og hvis hun så er blevet bedt om at gå rundt på arbejdet i form af "The Walk Of Shame" efterfølgende, ja så kommer du så til at trække det korteste strå, og hun vil forsøge at gentage succesen med DIN efterfølger. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
arthuro
For 2 timer siden, Kajkajdetermig skrev:

Måske havde den sin ret i de sager i Hollywood, hvor det har været kendt at mange kvindelige skuespillere har bollet sig til berømmelse.

For så 10 år efter at anklage så den ene og så den anden for voldtægt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
arthuro
For 37 minutter siden, The Virus skrev:

Ja de var sikkert ikke kede af pengene og berømmelsen 😎

Skkert ikke, nu er de efterhånen blevet gamle, skønheden er falmet, ineressen for dem dalet, så er det med finde på noget for at få opmærksomhed, og det lykkedes:D

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo

Nee. 

De hele er ren og skær politisk hævn, eller når det er showbiss, pengegriske personer,  og jeg har aldrig hørt om en mandeligt Metoo, eller seksuelt krænket mænd. 

Hos de almindige befolkning er MeToo eller Krænkelse bevægelse ikke til stede, der er ingen penge i sagen, eller opmærksomhed. 

Der hvor seksuelle krænkelser faktisk findes, arbejdspladsen og sekter som JV, hører man intet om, det er ikke interessante nok at komme i nyderne eller i byretten,

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 2 timer siden, Fantomet skrev:

Så går det jo sådan, at folk brækker sig, fordi de to store tv-kanaler kun har to emner udover corona: Sexisme-sager og USAs præsidentvalg. (Hvad vil de gøre efter 3. november?) 😯

Bare roligt, i alle de sager du nævner står skelletter i kø om at vælte ud af skaberne, Alene Trump, med over 30 sagsanlæg herunder seks krænkelser kommer til at fylde i nyhederne.

Og så har vi noget som er så kedeligt som miljøet på programmet,  og så noget som ikke har fyldet meget, BREXIT.  

Hvis det virkeligt bliver kedeligt kan vi jo diskutere vejret og priser på gær 🕵️‍♂️ Når dette er overstået har vi Snoozz., aldrig kedeligt derfra :wave: Velkommen på debatten og god weekend. 🌞

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...