Jump to content
Velkommen til DinDebat
Arend

Nu kom vi frem til det egentlige formål med #MeToo indsatsen

Recommended Posts

Arend

Som alle ved, har #MeToo indsatsen i pressen ensidigt været rettet mod rød blok.

Nu har vi fået resultatet

Socialdemokratiet og de radikale går tilbage - de Konservative og Nye Borgerlige stormer frem.

Det er den bedste måling for blå blok i mange år.

EMYaYqg.jpeg

https://nyheder.tv2.dk/politik/2020-10-22-ny-maaling-radikale-venstre-er-halveret-siden-valget-naesten-doedt-loeb-mellem

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arend

Advokater i opråb: 'Sexkrænkerne' kunne vinde i retten

Forsvarere er bekymrede for retssikkerheden for dem, der bliver beskyldt for sexisme

De mener, at sagerne i medierne antager nærmest strafferetlig karakter, hvor den sigtede eller tiltalte normalt har krav på en beskyttelse.

Flere vurderer ligefrem, at de påståede sexkrænkere, som bliver udpeget blandt andet i medierne, ville have en god sag, hvis de gik til domstolene og påstod sig udsat for bagvaskelse og injurier.

Men det er der jo ingen, der gør. For sager om bagvaskelse og injurier gør sådan set bare pinen værre, siger forsvarsadvokat Henrik Stagetorn til Ekstra Bladet.

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/advokater-i-opraab-sexkraenkerne-kunne-vinde-i-retten/8327625

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arend
Skrevet (redigeret)

I Danmark opstod der den 27. august 2020 en anden bølge af MeToo-bevægelsen efter Sofie Lindes tale.

Masser af kvinder fortalte om krænkelser, men vi har næsten kun hørt om to af dem: Morten Østergaard og Frank Jensen.

Det er som om resten ikke har eksisteret. Er det tilfældigt?

Jeg anser det ihvertfald ikke for at være tilfældigt, at jeg er blevet anklaget, når jeg har skrevet om det.

Historisk set er mere seriøse analyser blevet tiet ihjel.

Svensk journalist mistede sit job for voldtægsanklager under MeToo-bølgen. Men nu er kvinden, der anklagede ham, dømt for injurier.

”En typisk MeToo-sag,” siger dansk lektor, der kritiserer pressen for at give meget mere plads til MeToo-anklagerne end til dem, der står anklagede.

https://journalisten.dk/metoo-anklager-mod-journalist-stemplet-som-injurier/

Redigeret af Arend

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ieet
For 11 timer siden, Arend skrev:

Forsvarere er bekymrede for retssikkerheden for dem, der bliver beskyldt for sexisme

Hej Arend,

For politikere, som er valgt af "folkedomstolen" og hvor deres personlige etik og moral er en del af grundlaget for deres job, er det indlysende også folkedomstolen de vil blive stillet overfor - når det viser sig at de ikke havde den etik og moral de fok deres politiske stilling for, frakendes de den.

En politiker der gør noget uetisk, men ikke ulovligt mister befolknings opbakning og dermed også sin berettigelse til at have politisk magt i et repræsentativt demokrati. Her er hele ideen at en politiker har "magt" basseret på hvor meget befolkning støtter denne.

For andre stillinger er det en chef og en HR afdeling som vurderer i hver enkelt sag, både grovheden og om det er gentaget. Normalt vil man få 1 til 2 advarsler og ved 3. gang risikerer man sit job.

Her er der flere politikere som endnu flere gange (3+) ikke har forstået at man ikke uopfordret må gramse på lår og røv på kollegaer - på en normal arbejdsplads var de blevet fyret... 

Med venlig hilsen

Ieet

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arend
Skrevet (redigeret)
For 44 minutter siden, Ieet skrev:

Hej Arend,

For politikere, som er valgt af "folkedomstolen" og hvor deres personlige etik og moral er en del af grundlaget for deres job, er det indlysende også folkedomstolen de vil blive stillet overfor - når det viser sig at de ikke havde den etik og moral de fok deres politiske stilling for, frakendes de den.

[Jeg kan godt forstå dine argumenter - men du ser det som en sag mellem #MeToo og krænkerne ...

... mens jeg nærmere ser det som en sag mellem pressen og borgerne.

Det er påfaldende, at ud af de flere hundrede beskyldninger om krænkelser, har pressen næsten kun beskæftiget sig med regeringsblokken.

Det kan umuligt være tilfældigt.

Desuden er det jo ikke kvinderne, der har udvalgt - hvilke krænkelser befolkningen har beskæftiget sig med - for det er chefredaktørerne (som der er et lovkrav om, at der skal være netop en af i alle medier (også TV))

De er næsten alle mænd, og det er dem, der har bestemt, hvad befolkningen har læst og set om #MeToo.

Der er ingen store problemer, hvor det er sikkert, at personerne er skyldige.

- så jeg vil nævne et tilfælde, hvor jeg er i tvivl.

image.png.02e7c2567d2ae4caf0d25d404bca8a3c.png

Katrine Robsøe blev udsat for en seksuel krænkelse af Morten Østergaard i efteråret 2015. Nu har hun slettet et billede på Facebook af de to fra samme efterår, hvor hun kalder Morten Østergaard en lækker mand.

https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/sletter-billede-kaldte-oestergaard-laekker-mand/8328629

Efter at have set billedet, kan jeg forestille mig muligheden af, at Morten Østergaard kan have haft en grund til at tage fejl af noget - men som juristen, jeg tidligere har citeret siger, så er der ingen af "krænkerne" der vil forsøge at forsvare sig, fordi sager om bagvaskelse og injurier sådan set bare gør pinen værre.

Alligevel har han fået ødelagt (en del af) sit liv, og ingen ved, om det er sandt.

Når mænd kan få ødelagt deres liv af noget, som ligner en retssag, så synes jeg ikke, den måde det foregår på er betryggende.

Så meget for pressen som dommer.]

En politiker der gør noget uetisk, men ikke ulovligt mister befolknings opbakning og dermed også sin berettigelse til at have politisk magt i et repræsentativt demokrati. Her er hele ideen at en politiker har "magt" basseret på hvor meget befolkning støtter denne.

For andre stillinger er det en chef og en HR afdeling som vurderer i hver enkelt sag, både grovheden og om det er gentaget. Normalt vil man få 1 til 2 advarsler og ved 3. gang risikerer man sit job.

Her er der flere politikere som endnu flere gange (3+) ikke har forstået at man ikke uopfordret må gramse på lår og røv på kollegaer - på en normal arbejdsplads var de blevet fyret... 

Med venlig hilsen

Ieet

Redigeret af Arend
Diverse rettelser

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ieet
For 3 minutter siden, Arend skrev:

Hej Arend,

Jeg er ikke specielt overrasket over at mediernes fokus har været på dem der har mest magt. Jo mere magt, jo mere medie interesse. Og en leder af et parti eller en borgmester er temmelig markant.

Og så har en stor del af sagerne i "blå blok" (som jeg har hørt om) været håndteret med en øjeblikkelig fratagelse af de (forholdsvis mindre) poster øjeblikkeligt.

Med hensyn til Katrines konkrete sag; i politiske ungdoms organisationer fremmes en "stjerne status" og "idol dyrkelse" af partiernes top. Hvis man vil have en position i ungdomspolitik er man nødt til at promovere og fortsætte denne. Et "flirtende" model-billede til politisk promovering berettiger ikke senere gramseri.

Hvis jeg får taget et billede med Morten Messerschmidt hvor jeg kalder ham lækker, må han stadig ikke lige beføle mine inderlår. Heller ikke selvom jeg gør det i kort kjole.

Med venlig hilsen

Ieet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arend
For 18 minutter siden, Ieet skrev:

Hej Arend,

Jeg er ikke specielt overrasket over at mediernes fokus har været på dem der har mest magt. Jo mere magt, jo mere medie interesse. Og en leder af et parti eller en borgmester er temmelig markant.

Og så har en stor del af sagerne i "blå blok" (som jeg har hørt om) været håndteret med en øjeblikkelig fratagelse af de (forholdsvis mindre) poster øjeblikkeligt.

Med hensyn til Katrines konkrete sag; i politiske ungdoms organisationer fremmes en "stjerne status" og "idol dyrkelse" af partiernes top. Hvis man vil have en position i ungdomspolitik er man nødt til at promovere og fortsætte denne. Et "flirtende" model-billede til politisk promovering berettiger ikke senere gramseri.

Hvis jeg får taget et billede med Morten Messerschmidt hvor jeg kalder ham lækker, må han stadig ikke lige beføle mine inderlår. Heller ikke selvom jeg gør det i kort kjole.

Med venlig hilsen

Ieet

Det kan godt være, at du stoler blindt på nyhederne og på Katrine, men det gør dig ikke til en troværdig dommer i mine øjne.

Du var der jo ikke.

Jeg ved ikke, hvad der skete for så længe siden, og det er et problem, som politiet også tit har.

Med venlig hilsen

Arend.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ieet
For 1 minut siden, Arend skrev:

Det kan godt være, at du stoler blindt på nyhederne og på Katrine,

Hej Arend,

Det var noget af en stråmand at påstå at jeg blindt stoler på nyhederne og Katrine...
... men jeg kan se at ingen af dem der har været til stede siger at omstændighederne hun beskrev ikke passer.

Jeg vil vende den om og skrive;
Det er vildt at du betvivler den ene parts påstande, når den anden part erkender korrektheden i dem.

Med venlig hilsen

Ieet

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arend
Lige nu, Ieet skrev:

Hej Arend,

Det var noget af en stråmand at påstå at jeg blindt stoler på nyhederne og Katrine...
... men jeg kan se at ingen af dem der har været til stede siger at omstændighederne hun beskrev ikke passer.

Jeg vil vende den om og skrive;
Det er vildt at du betvivler den ene parts påstande, når den anden part erkender korrektheden i dem.

Med venlig hilsen

Ieet

Det er da ikke en stråmand.

Du skrev selv: "Hvis jeg får taget et billede med Morten Messerschmidt hvor jeg kalder ham lækker, må han stadig ikke lige beføle mine inderlår. Heller ikke selvom jeg gør det i kort kjole."

Så går jo implicit ud fra, at  Morten Østergaard har gjort netop det - fordi du bruger det som et argument!

Vi ved ikke hvad Morten Østergaard gjorde, og sådan har du ikke beskrevet sagen!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499
For 29 minutter siden, Ieet skrev:

Hej Arend,

Med venlig hilsen

Ieet

Morten Messerschmidt hvor er du perverse så skal du huske at heile samtidig med ellers for du ikke noget ud af det

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...