Jump to content
Velkommen til DinDebat
snoozz

Dansk "CODIS"?

Recommended Posts

snoozz
Skrevet (redigeret)

I USA har de et system kaldet "CODIS" Som er et DNA-register over alle kriminelle, således at det er let at sammenligne med evt nye forbrydelser, hvis der findes DNA der.

Mit spørgsmål er om der findes et lign system i Danmark?

Her tænker jeg eksempelvis hvis man er mistænkt for fx spirituskørsel og i den forbindelse får udtaget en blodprøve, skal jeg så regne med at "staten" har min DNA-profil i en database ala CODIS?

Og så vil jeg gerne påpege et STORT hul i retssikkerheden i DK.

I USA kan man jo købe sig ud af fængslet i mange tilfælde (kautionere sig ud), men det kan man ikke i DK.

Men man kan noget helt andet i DK for at undgå fængsels-straf. Nemlig få en anden til at afsone ens dom modbetaling.

Mon ikke en hjemløs fx ville sige ja til en 30 dages tur i fængsel, hvis man tilbød vedkommende 20.000 kr (og han får trods alt en seng at sove i).

Der er INGEN tjek af ID, når man møder ind til afsoning i de danske fængsler. I al fald ikke i de mindre sager (ja alle ved jo hvordan Peter Madsen og lign jo ser ud, men i alle småsagerne er der ingen der ved hvordan jeg fx ser ud ;)

Dog havde jeg hverken 20.000 kr i overskud, eller kendte nogle hjemløse, så jeg tog den selv ;)

Men altså skal jeg regne med at jeg kan kædes sammen med anden - fremtidig - kriminalitet, fordi de blodprøver der blevet lavet dengang er der lavet DNA på, og gemt i en database ala CODIS i USA?

Redigeret af snoozz

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ethanol-Erik
On 22.10.2020 at 17:22, snoozz skrev:

- alle ved jo hvordan Peter Madsen og lign jo ser ud, men i alle småsagerne er der ingen der ved hvordan jeg fx ser ud ;)

Korrekt, så du gir' bare en god kammerat lidt håndører og nogle papillotter i håret... :glad:

- så kan du SELV blive trygt liggende hjemme i din hyggelige sofa under hele afsoningen..

Dét opdager de sgu aldrig..! :banan:

image.thumb.png.2f7628d5542f3a4d18751dc9fba6c4d3.png

• Synes godt om 1
  • Haha 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz
Skrevet (redigeret)

Ieet.

Der er nu ingen der tjekkede mit hjem, hverlen i åben eller l lukket fængsel.

I åbent fængsel har man adgang til internet, så at der er sket bevægelser på ens konto under afsoning beviser jo intet.

Redigeret af snoozz

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...