Jump to content
Velkommen til DinDebat
Kampen

Said Mansour dømt til døden i Marokko

Recommended Posts

Kampen
Skrevet (redigeret)

Ifølge marokkanske medier er Said Mansour i mandags blevet dømt til døden i Marokko for at have været involveret i drab på flere mennesker. En af anklagerne lyder på, at han tilbage i 2003 skal have været involveret i et islamisk terrorangreb i Casablanca, hvor 45 personer blev dræbt inklusive flere af terroristerne, som bar selvmordsbælter.

https://www.bt.dk/udland/medier-tidligere-dansk-statsborger-said-mansour-er-domt-til-doden

Mange kan vel stadig huske, hvordan denne parasit på det danske samfund flere gange opfordrede unge muslimer til at udøve terror, og hvordan han alligevel fik lov til at blive i Danmark med den undskyldning, at han havde været gift med to danske kvinder, som han fik en række børn med. Han blev i årene i Danmark af mange kaldt "Boghandleren fra Brønshøj", fordi han havde en lille biks der, hvor han solgte sine skriverier og holdt møder med unge, som han forsøgte at opildne til had mod Danmark.

Efter de nye oplysninger er det så, at jeg frygter at den venstreorienterede del af politikerne og af juristerne vil forsøge at piske en medlidenhedsbølge op i medierne for at få terroristen hentet "hjem" til Danmark igen? Hvad mener I - ville det være helt utænkeligt?

Redigeret af Vandringsmanden
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
On 22.10.2020 at 15:17, Vandringsmanden skrev:

Ifølge marokkanske medier er Said Mansour i mandags blevet dømt til døden i Marokko for at have været involveret i drab på flere mennesker. En af anklagerne lyder på, at han tilbage i 2003 skal have været involveret i et islamisk terrorangreb i Casablanca, hvor 45 personer blev dræbt inklusive flere af terroristerne, som bar selvmordsbælter.

https://www.bt.dk/udland/medier-tidligere-dansk-statsborger-said-mansour-er-domt-til-doden

Mange kan vel stadig huske, hvordan denne parasit på det danske samfund flere gange opfordrede unge muslimer til at udøve terror, og hvordan han alligevel fik lov til at blive i Danmark med den undskyldning, at han havde været gift med to danske kvinder, som han fik en række børn med. Han blev i årene i Danmark af mange kaldt "Boghandleren fra Brønshøj", fordi han havde en lille biks der, hvor han solgte sine skriverier og holdt møder med unge, som han forsøgte at opildne til had mod Danmark.

Efter de nye oplysninger er det så, at jeg frygter at den venstreorienterede del af politikerne og af juristerne vil forsøge at piske en medlidenhedsbølge op i medierne for at få terroristen hentet "hjem" til Danmark igen? Hvad mener I - ville det være helt utænkeligt?

Jeg tror, det er utænkeligt, da han allerede i 2015 fik frataget sit danske statsborgerskab.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hitzige Helga

Det har vi allesammen selv læst i alle medier.

• Vred 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 8 minutter siden, Hitzige Helga skrev:

Det har vi allesammen selv læst i alle medier.

Derfor må man vel gerne debatterer det?

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tigermanden

Hej, hvis vi ikke havde mødt de mennesker - med strukturel racisme, så havde de ting aldrig fundet sted. :)

• Synes godt om 2
  • Vred 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
1 time siden, Tigermanden skrev:

Hej, hvis vi ikke havde mødt de mennesker - med strukturel racisme, så havde de ting aldrig fundet sted. :)

Sikken dog en usaglig påstand at komme med, hvad i alverden har 'vi' med Mansours deltagelse i et terrorangreb i Casablanca at gøre?

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey

Jeg håber den dom aldrig bliver fuldført, jeg er ærkemodstander af dødsstraf, og heldigvis bliver en dødsdømt i Marokko normalt ikke henrettet.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 1 minut siden, dewey skrev:

Jeg håber den dom aldrig bliver fuldført, jeg er ærkemodstander af dødsstraf, og heldigvis bliver en dødsdømt i Marokko normalt ikke henrettet.

Jeg må indrømme at jeg har svært ved at finde nogen sympati for manden.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kampen
For 4 minutter siden, dewey skrev:

Sikken dog en usaglig påstand at komme med, hvad i alverden har 'vi' med Mansours deltagelse i et terrorangreb i Casablanca at gøre?

Said Mansour er ikke blevet mødt med 'racisme'. Han kom til Danmark i 1983 ved familiesammenføring med sin søster. Allerede året efter blev han gift med en dansk kvinde, med hvem han fik fire børn. Senere flyttede han sammen med en ny dansk kvinde, fik børn med hende og ligesom den første konverterede hun til islam.

Det er jo ikke spøg & skæmt-afdelingen, når danske myndigheder i årevis mistænkte ham for at være en vigtig person i et stort islamisk terrornetværk. Han var allerede da straffet for ulovlig våbenbesiddelse.

Ifølge politiet var Mansour fremkommet med en lang række opfordringer (bl.a. på facebook, da det blev en mulighed) til hellig krig/hyldest til jihad-krigere. Hvem mødte hvem med "strukturel racisme"?

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ieet
On 22.10.2020 at 15:17, Vandringsmanden skrev:

Hej,

Han er ikke dansk statsborger. Det kommer ikke til at ske.

Med venlig hilsen

Ieet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...