Jump to content
Velkommen til DinDebat
Kajkajdetermig

Hvornår kommer der injurier retssager imod gamle påstande?

Recommended Posts

Kajkajdetermig
Skrevet (redigeret)

Helt ærligt.

Nu synes jeg at det bliver problematisk, at kvinder kan komme efter 7,10,15 eller 20 år senere, og påstå, at de blev taget på, til sociale arrangementer, hvor der er blevet serveret alkohol.

Er det ikke lige billigt nok, og hvad med bevisførelsen?

Jeg vil mene, at selvom jeg ikke har noget til overs for Morten Østergaard "Lille Per"

Så vil jeg alligevel mene, at de kvinder som påstår, at de er blevet krænket, de tilfældigvis stadig er at finde på samme sted, selvom de har været udsat for " Det værste, af det værste"

Mon ikke magten og pengene overskygger de forfærdelige men mindre berørelser, som først efter årtier, tilsyneladende først nu er blevet til en krænkelse?

Burde der ikke være en forældelsesfrist?

Den er helt ude i hampen med den politianmeldelse, som kom efter 12 år, på Udenrigsministeren.

Det ligner mere en sammensværgelse som visse kvinder står bag på Christiansborg.

Jeg tror mere at det er kvinder der havde håbet på, at det kunne lette vejen til de mange penge, og prægtige. Og fik ikke det de havde håbet på.

Jeg vil vædde på, at hvis både Morten, og Frank, de raslede med deres advokaters sabler, og begyndte at skabe en injurier sag, så klappede de nok i.

Hvis det her er fremtiden, så kan det modsatte køn glemme alt om at være social uden for arbejdstiden i fremtiden.

Redigeret af Kajkajdetermig
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MP66

Aldrig fordi den slags sager bruges kun i magt spil. I retten intet af det vil kunne bære frugt. Det er aftalt spil, hvor x har haft problemer med y, x og z mødes en dag til kaffe og snakker lidt sammen, hvor x siger du ved y dit og dat, så synes z at, hvis x går i offentlighed med den episode, så vil det gavne x fordi z vil få formandsposten og dermed kan udpege x til post 123, fordi y vil ikke kunne modstå presset osv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arend
For 3 timer siden, Kajkajdetermig skrev:

Helt ærligt.

Nu synes jeg at det bliver problematisk, at kvinder kan komme efter 7,10,15 eller 20 år senere, og påstå, at de blev taget på, til sociale arrangementer, hvor der er blevet serveret alkohol.

Det gør de selvfølgelig ikke, for alle kvinder er 100% ærlige og tager aldrig hævn 🙃

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ieet
For 5 timer siden, Kajkajdetermig skrev:

Er det ikke lige billigt nok, og hvad med bevisførelsen?

Hej Kaj,

Kvinderne risikerer deres eget job og status ved det. Spørgsmålet er mere hvilke konsekvenser det skal have for anklagede... og i en hel del af sagerne erkendes gamseriet af gerningsmanden.

I endnu flere af sagerne bekræfter flere at gerningsmanden har gramset på endnu flere... og at lederne har kendt til det som personsager, men det bare ikke havde nogle konsekvenser dengang der blev klaget over det.

Så hvis jeg klager til min leder over at en kollega lige synes at jeg var "gramse værdig" - og kollegaen ikke får nogle konsekvenser af det. Er det så ikke ganske rimeligt at jeg fortæller om det når det passer mig sidenhen?

Personligt mener jeg det er forkasteligt at den slags i så mange år ikke har haft nogen konsekvenser for gerningsmændene. Og cheferne som har set på 3, 4 eller flere gramse sager med samme gerningsmand, uden nogen konsekvenser, er da ganske inkompetente.

Det var da på tide at der kommer konsekvenser af gentagende krænkelser af kollegaer. Man må ikke bare lige tage på en anden uden tilladelse!

Med venlig hilsen

Ieet

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Molko
For 7 timer siden, Ieet skrev:

Hej Kaj,

Kvinderne risikerer deres eget job og status ved det. Spørgsmålet er mere hvilke konsekvenser det skal have for anklagede... og i en hel del af sagerne erkendes gamseriet af gerningsmanden.

I endnu flere af sagerne bekræfter flere at gerningsmanden har gramset på endnu flere... og at lederne har kendt til det som personsager, men det bare ikke havde nogle konsekvenser dengang der blev klaget over det.

Så hvis jeg klager til min leder over at en kollega lige synes at jeg var "gramse værdig" - og kollegaen ikke får nogle konsekvenser af det. Er det så ikke ganske rimeligt at jeg fortæller om det når det passer mig sidenhen?

Personligt mener jeg det er forkasteligt at den slags i så mange år ikke har haft nogen konsekvenser for gerningsmændene. Og cheferne som har set på 3, 4 eller flere gramse sager med samme gerningsmand, uden nogen konsekvenser, er da ganske inkompetente.

Det var da på tide at der kommer konsekvenser af gentagende krænkelser af kollegaer. Man må ikke bare lige tage på en anden uden tilladelse!

Med venlig hilsen

Ieet

Ikke for at forsvare disse grænse overskriende "gramser" - men mon ikk ret mange af de sager vi ser lie nu er politisk motiveret. Det tror jeg nok de er.

Desuden er behandlingen af "gramser" ikk en retsstat verdig - der havde frank Jensen en point

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
For 7 timer siden, Ieet skrev:

Hej Kaj,

Med venlig hilsen

Ieet

Problemet er at folkedomstolen tilsidesætter retssikkerheden. Den med at man er uskyldig til det modsatte er bevist er sat fuldstændig ud af spil.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499

Der er forskel på fisk en mand kan blive dømt af folke domstolene en kvinde kan lyve og bedrave helt uden konsekvenser sofie

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ieet
For 59 minutter siden, stig6499 skrev:

Der er forskel på fisk en mand kan blive dømt af folke domstolene en kvinde kan lyve og bedrave helt uden konsekvenser sofie

1 time siden, dna skrev:

Problemet er at folkedomstolen tilsidesætter retssikkerheden. Den med at man er uskyldig til det modsatte er bevist er sat fuldstændig ud af spil.

Hej Stig & Dna,

Det er en smule morsomt at i antyder at anklagere ikke er korrekte, når de gramsende har erkendt det korrekte i anklagere.

Med venlig hilsen

Ieet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499
For 5 minutter siden, Ieet skrev:

Hej Stig & Dna,

Det er en smule morsomt at i antyder at anklagere ikke er korrekte, når de gramsende har erkendt det korrekte i anklagere.

Med venlig hilsen

Ieet

Bare vent beton feministerne skal nok komme med en falsk anklage og de vil blive dømt for det bare vent det er kun et spørgsmål om tid

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ieet
For 22 minutter siden, stig6499 skrev:

Bare vent beton feministerne skal nok komme med en falsk anklage og de vil blive dømt for det bare vent det er kun et spørgsmål om tid

Hej Stig,

Du er godt klar over at en falsk anklage ikke gør alle de mange andre gramserier, som er erkendt af gramseren, til en acceptabel ting at gøre - det håber jeg i hvert fald.

Med venlig hilsen

Ieet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...