Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
MariaMalling

Hjælpeløshed

Recommended Posts

MariaMalling

Hej med jer,

Dette er mit første indlæg herinde. Sagen kort: Jeg skal til en arbejdsrelateret eksamen, og er stødt panden mod en mur. Jeg skal kunne løse dette på en lommeregner, men det er simpelthen millioner af år siden, at jeg har gået i skole.. og jeg har spurgt alle i min omgangskreds, men ingen har kunne hjælpe mig. Så jeg tænkte, at jeg måske havde bedre held herinde. 

Ved I, hvordan man udregner et denne formel på en lommeregner? Jeg har de der Texas lommeregnere.

Håber virkelig, at jeg finder en, der kan hjælpe mig.

Confidensinterval.png.a9c19a7d8904399c6ee0ab825d297fde.png

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kajkajdetermig
On 18.10.2020 at 12:34, MariaMalling skrev:

Hej med jer,

Dette er mit første indlæg herinde. Sagen kort: Jeg skal til en arbejdsrelateret eksamen, og er stødt panden mod en mur. Jeg skal kunne løse dette på en lommeregner, men det er simpelthen millioner af år siden, at jeg har gået i skole.. og jeg har spurgt alle i min omgangskreds, men ingen har kunne hjælpe mig. Så jeg tænkte, at jeg måske havde bedre held herinde. 

Ved I, hvordan man udregner et denne formel på en lommeregner? Jeg har de der Texas lommeregnere.

Håber virkelig, at jeg finder en, der kan hjælpe mig.

Confidensinterval.png.a9c19a7d8904399c6ee0ab825d297fde.png

Så er det lige man må spørge dig.

Er du overhovedet i stand til at tage den eksamen?

Det hjælper ikke at du søger resultatet her, og så lyver dig til et job, som en anden skulle have haft.

"Skomager Bliv ved din læst" Og arbejd med det dine evner rækker til.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber
For 29 minutter siden, Kajkajdetermig skrev:

Så er det lige man må spørge dig.

Er du overhovedet i stand til at tage den eksamen?

Det hjælper ikke at du søger resultatet her, og så lyver dig til et job, som en anden skulle have haft.

"Skomager Bliv ved din læst" Og arbejd med det dine evner rækker til.

Det er da et svinsk svar, du kommer med.
På ingeniørhøjskolen havde jeg en hp48gx og brugte Matlab på computer, men jeg brugte stort set aldrig lommeregneren på studiet. Jeg aner intet om, hvordan man trykker den formel ind på en TI. Jeg kan nok finde ud af det, men at man ikke kan finde ud af at trykken en formel ind på en lommeregner, siger da ikke noget om at man ikke kan forstå matematik.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kajkajdetermig
For 22 minutter siden, homofaber skrev:

Det er da et svinsk svar, du kommer med.
På ingeniørhøjskolen havde jeg en hp48gx og brugte Matlab på computer, men jeg brugte stort set aldrig lommeregneren på studiet. Jeg aner intet om, hvordan man trykker den formel ind på en TI. Jeg kan nok finde ud af det, men at man ikke kan finde ud af at trykken en formel ind på en lommeregner, siger da ikke noget om at man ikke kan forstå matematik.

Er det et svinsk svar?

Man må jo gå ud fra at der har været noget undervisning, og en underviser som vedkommende kunne have fået hjælp af.

Sådanne var det altså på Erhvervsakademiet.

Så et svinsk svar er det ikke.

Men hvad med du selv lavede vedkommendes lektier? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber
For 17 timer siden, Kajkajdetermig skrev:

Er det et svinsk svar?

Man må jo gå ud fra at der har været noget undervisning, og en underviser som vedkommende kunne have fået hjælp af.

Sådanne var det altså på Erhvervsakademiet.

Så et svinsk svar er det ikke.

Men hvad med du selv lavede vedkommendes lektier? 

Vedkommende spørger om hjælp til at bruge en lommeregner. Du sviner personen til ved at sige, at hun ikke er kvalificeret til sit job og at hendes evner ikke rækker. 
Det ved du da ikke noget om. Du aner ikke noget om hendes baggrund eller hvad det er for en eksamen.
Du sviner en ny bruger til, som spørger om hjælp. Jeg dit svar burde slettes, for det er da lige til at skræmme nye brugere væk.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...