Jump to content
Velkommen til DinDebat
snoozz

Elendigt TV?

Recommended Posts

snoozz

Jeg forstår egenligt godt at flere og flere danskere helt dropper traditionel flow-TV.

I dagtimerne har jeg prøvet at på samtlige kanaler jeg kan modtage, var der tale om genudsendelser (dog lige undtagen Gomorn danmark (men det er mest gamle damer der ser det vist - eller i al fald kvinder)). og så nyhederne.

Og hvordan kan jeg vide det mest er kvinder ? Det kan man se på at, hvis der er noget man fx kan SMS, eller facebook-spørge om fx, så er 9 ud af 10 kommentarer/spørgsmål fra kvinder.

Midt på dagen venter der en om gammelt tysk som "bjerglægen" på Dr2, eller på TV2 "Grænsepatruljen" som har kørt i loop i årevis nu.

Selv i weekenden er der stort ser kun tale om genudsendelser, og film som har været vist i TV ca 50 gange før.

Og så er der ingen fantasi til at skabe noget selv. Alle underholdningsprogrammer i prime time, lige fra "hvem vil være millionær", til Vild med dans, og endda "Ninja warrior" på kanal 5, Xfactor osv osv, er jo bare koncepter "lånt" fra udlandet.

Det lige før jeg så småt fortryder at jeg købte nyt TV for ikke så længe siden, men skal jo have noget at se Bluray på og spille PS4.

Nu er TV-pakken så også tvunget med i huslejen her hvor jeg bor, ellers havde jeg sgu nok køb en stor computerskærm istedet, og så udelukkende kørt med streaming.

Det er desuden også billigere end de fleste "TV-pakker". Kan godt være at fx Boxer der kan man vælger kun de kanaler man faktisk vil se, problemet er bare at det lynhurtigt bliver dyrere end en "TV-pakke".

Og så er der lige problemet med at når der så endelig kommer noget man rent faktisk GIDER se på, så kommer det seføli på alle kanaler på samme tid!

Så bruger nærmest kun TV´et som baggrunds-støj, kunne ligeså godt have købt en DAB+ radio - NÆSTEN!

Synes i også at kvaliteten af dansk TV efterhånden er så ringe at det næsten kan være ligemeget ?

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MP66
Skrevet (redigeret)

Sammenlignet med andre lande som Holland eller Sverige er vores valg af kanaler, vi kan vælge ... tja... LORT.

Redigeret af MP66

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo

Vi har en Philips Tv, virker ganske udmærket med mange kanaler, faktisk alt for mange, de fleste har vi ikke set. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 2 minutter siden, MP66 skrev:

Sammenlignet med andre lande som Holland eller Sverige er vores valg af kanaler, vi kan vælge ... tja... LORT.

Vi er jo også en lille lorte land 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Jojojo

Nu det jo ikke et spørgsmål om hvilket TV du har hvor mange kanaler du kan se, og slet ikke om der er noget interessant at se på det ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 1 minut siden, snoozz skrev:

Jojojo

Nu det jo ikke et spørgsmål om hvilket TV du har hvor mange kanaler du kan se, og slet ikke om der er noget interessant at se på det ;)

Jeg er glad over at du læser og lever med hvad der bliver skrevet i din egen indlæg. God weekend herfra :wave:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MP66
For 2 timer siden, Jojojo skrev:

Vi er jo også en lille lorte land 

Lille ja, lorte ja, men kun på visse punkter. Og her mener jeg at TV udvalg bestemt er på listen. Jeg har Stofa TV .... mæh

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ethanol-Erik
For 13 timer siden, snoozz skrev:

Synes i også at kvaliteten af dansk TV efterhånden er så ringe at det næsten kan være ligemeget ?

JA..!!

DR er vi jo tvunget til at betale til, men de øvrige kan vi jo sådan set selv vælge til eller fra.

MEN, hvis DR-tv var en selvstændig købmandsforretning som udelukkende skulle leve af at levere produkter af god kvalitet - og som sådan var afhængige af, hele tiden at kunne tiltrække tilfredse kunder, så var de gået på røven for længe, længe siden... 

- monopol er og bliver noget skidt.. 💩

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arend
Skrevet (redigeret)
For 52 minutter siden, Ethanol-Erik skrev:

JA..!!

DR er vi jo tvunget til at betale til, men de øvrige kan vi jo sådan set selv vælge til eller fra.

MEN, hvis DR-tv var en selvstændig købmandsforretning som udelukkende skulle leve af at levere produkter af god kvalitet - og som sådan var afhængige af, hele tiden at kunne tiltrække tilfredse kunder, så var de gået på røven for længe, længe siden... 

- monopol er og bliver noget skidt.. 💩

Jeg ved ikke, hvorfor du stadig kalder DR et monopol, når der er andet TV - som TV2  :fløjt:

- men DR kan godt klare sig i konkurrencen på seere.

Hvis vi ser på den sidste hele uge, er DEN STORE BAGEDYST - GODE, GAMLE KONDITORKLASSIKERE på DR det mest sete program med 1.105.000 seere.

Nummer 2 er VILD MED DANS på TV2 med 846.000 seere.

http://tvm.tns-gallup.dk/tvm/pm/2020/pm2041_LiveVosdal.htm

Man støtter national TV produktion i det meste af Europa, fordi man gerne vil have nationalt TV.

Det skal ikke alt sammen være Hollywood eller andet internationalt TV.

Redigeret af Arend

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Men nu kan det jo diskuteres om det så ER nationalt TV, når man blot tager udenlandske koncepter og laver dem i en dansk udgave.

Nu forstår jeg slet heller ikke hvorfor så mange gider se "bagedysten" eller hvilket som helst andet madprogram.

Der er da næsten ikke noget værre end at sidde og se på en masse lækkert spiseligt, og så ikke kunne komme til at smage det. Så kan man sidde der og blive lækkersulten og kaster sig så over hvad man nu har, slik chips, købekage, is.

Det er lidt det samme med boligprogrammer. Hvem har lyst til at se på flotte huse, man aldrig selv får mulighed for at bo i ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...