Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Recommended Posts

Arend

Vi har jævnligt haft §266b oppe at vende, og i dag har vi fået den hidtil hårdeste dom for racisme.

Jakob Vullum Andersen fra Hobro er blevet idømt et års ubetinget fængsel for hærværk imod den jødiske kirkegård i Randers.

Jakob Vullum Andersen  er medlem af Den Nordiske Modstandsbevægelse - også kaldet Nordfront, som er en nynazistisk bevægelse. 

- og for hærværk mod en regnbuefarvet mangfoldighedsbænk i Aarhus i juni 2019.

Retten finder det bevist, at Jakob Vullum Andersen er anstifteren bag hærværket, mens en 28-årige mand har stået for at udføre det - men han skal mentalundersøges før han får en dom.

https://www.tv2ostjylland.dk/randers/dom-faengselsstraf-haervaerk-mod-joedisk-gravplads

Når vi hidtil har debatteret det, får man let den fejlagtige opfattelse, at §266b er lavet for at beskytte muslimer - men det må nu være indlysende, at den opfattelse er falsk.

Indtil i dag var den hårdeste straf efter §266b, at Hizb ut-Tahrirs talsmand Fadi Abdullatif blev idømt 60 dages betinget fængsel for at uddele løbesedler, der opfordrerede til at angribe jøder.

https://www.tv2ostjylland.dk/randers/dom-faengselsstraf-haervaerk-mod-joedisk-gravplads

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna

Godt at han er blevet dømt. Generelt bør folk dømmes for hærværk og hærværk mod kirkegårde er efter min mening værre end meget andet hærværk fordi der ofte er så mange følelser indblandet.

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Jeg kan kun tilslutte mig at paragraffen har en eksistensberettigelse. 

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hitzige Helga

Den paragraf er for cucks. Så må man ikke omtale muslimernes téen sig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 9 minutter siden, Hitzige Helga skrev:

Det passer jo ikke. Læs evt. paragraffen igen. Eller se på hvem der er dømt efter den. ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber
For 18 minutter siden, Hitzige Helga skrev:

Hvis du har oplevet, at en muslim har hoppet foran i kassekøen, må du da gerne fortælle det til alle og enhver og svinge arrigt med din stok.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MP66
Skrevet (redigeret)

§266b favoriserer ingen, alle er lige dækket. Man kan diskutere, hvor mange personer fra den ene gruppe, etniciet osv. vil blive straffet efter denne praragraf.

Redigeret af MP66

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mie Jensen

Det er fint den er der... Den regnbuefarvede bænk er i min verden en kæmpe misforståelse, men det ville aldrig give mig ret til at skade den eller nogen der er tilhænger af det og den.... Jeg har jo ret til på en saglig måde, til hver en tid at give udtryk for min holdning om både det, islam og alt mulig andet for den sags skyld, man skal bare holde sig indenfor loven vidtgående rammer, det er ikke helt umuligt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hitzige Helga
For 2 timer siden, homofaber skrev:

Hvis du har oplevet, at en muslim har hoppet foran i kassekøen, må du da gerne fortælle det til alle og enhver og svinge arrigt med din stok.

Nej, jeg er med i en selvtægtsbande der holder styr på forholdene her i området. Sidst fik vi fat en en af slagsen der kørte knallert på fodgængerområde. Vi tog ham med ud på afklapsningspladsen ude i den nedlagte æbleplantage ude bag Sankt Jørgen-skoven, hvor han fik sin bekomst.

Jeg mødte ham nogle dage senere nede i Føjtex. Han så noget knubbet ud, men jeg gad vide om han vil køre mere på kanllert.

Du kan godt være med som tilskuer. Vi har lige fået bygget tribunepladser ude på afklapsningspladsen, så flere kan få fornøjelsen af at se.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber
Skrevet (redigeret)
For 40 minutter siden, Hitzige Helga skrev:

Nej, jeg er med i en selvtægtsbande der holder styr på forholdene her i området. Sidst fik vi fat en en af slagsen der kørte knallert på fodgængerområde. Vi tog ham med ud på afklapsningspladsen ude i den nedlagte æbleplantage ude bag Sankt Jørgen-skoven, hvor han fik sin bekomst.

Jeg mødte ham nogle dage senere nede i Føjtex. Han så noget knubbet ud, men jeg gad vide om han vil køre mere på kanllert.

Du kan godt være med som tilskuer. Vi har lige fået bygget tribunepladser ude på afklapsningspladsen, så flere kan få fornøjelsen af at se.

Jeg kan slet ikke forestille mig, at der er så meget gang i den i Kværs. Det mest spændende man kan opleve på de kanter er vel når naboen har fået en ny dobbeltakset trailer eller en fjernbetjent carport. 

Redigeret af homofaber

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...