Jump to content
Velkommen til DinDebat
snoozz

Redbull - Hvad drikker i om morgenen ?

Recommended Posts

snoozz

Hvor meget er der egenligt af koffein i en dåse Redbull, i forhold til en kop kaffe.?

Jeg ved at rigtigt mange danskere starter dagen med en eller flere kopper kaffe, for lige at "komme op og i gear".

Men jeg bryder mig ikke om smagen af kaffe. Men Redbull evt med et skvis vodka i får også mig op i gear.

Men ja hvor meget svarer det til, fx pr liter, stærk kaffe VS redbull (koffein mæssigt? Og kan koffein overdoseres - for helt alternativt findes der vist koffeinpiller, og så kan man jo bare drikke en flaske vand til ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ethanol-Erik
For 23 minutter siden, snoozz skrev:

Hvor meget er der egenligt af koffein i en dåse Redbull, i forhold til en kop kaffe.?

Jeg ved at rigtigt mange danskere starter dagen med en eller flere kopper kaffe, for lige at "komme op og i gear".

Men jeg bryder mig ikke om smagen af kaffe. Men Redbull evt med et skvis vodka i får også mig op i gear.

Men ja hvor meget svarer det til, fx pr liter, stærk kaffe VS redbull (koffein mæssigt? Og kan koffein overdoseres - for helt alternativt findes der vist koffeinpiller, og så kan man jo bare drikke en flaske vand til ?

Ak ja, 'Spørge-Jørgen' har sgu ikke levet forgæves.. 🤪

Mig bekendt har du ikke en skid andet at lave i dine vågentimer, end at sidde ved computeren - og Google er jo også DIN ven...

- det tog mig under 10 sekunder at finde dette:

https://taenk.dk/test-og-forbrugerliv/mad-og-indkoeb/energidrik-er-energidrik-skadeligt

- og andre 8 sekunder at finde dette:

https://www.ekspertvalg.dk/blog/2016/06/hvad-er-bedst-kaffe,-energidrik,-cola-eller-te

Men når du nu spørger ind til os andre, så er JEG ihvertfald ikke sjov at være i nærheden af om morgenen - før jeg har fået mit store krus kaffe med mælk...😬

- 'energi'drik...?

Hvis man ellers lever nogenlunde fornuftigt ernæringsmæssigt, så skulle man vel for fanden kunne klare at vågne op uden absolut at skulle bælle sukkervand til 30-35 Kroner literen, oder was..? 🙄

Nå men... - godmorgen, gamle dreng..! :wave:

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac

Vand.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499

Kaffe

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499
For 2 timer siden, Entrelac skrev:

Vand.

Sådan noget sprøjt drikker jeg ikke kaffe eller cola

• Wow 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber

Redbull, vodka, kaffe, scooterbenzin, mælk, æblemost, kirsebærvin ... 

Som de synger i sangen Hjemmebrænderiet "Det smager som rævepis og terpentin, men det er billigt og så bliver man fuld som et svin".

Og det opsummerer vel egentlig, hvad din dagligdag går ud på, så bare ned med lortet. :) 

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Jeg får en Greenie. 

Så drikker jeg vand, te eller Juice. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorglup

Kaffe. Sort.

• Vred 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ethanol-Erik
For 2 timer siden, homofaber skrev:

Redbull, vodka, kaffe, scooterbenzin, mælk, æblemost, kirsebærvin ... 

Som de synger i sangen Hjemmebrænderiet "Det smager som rævepis og terpentin, men det er billigt og så bliver man fuld som et svin".

Og det opsummerer vel egentlig, hvad din dagligdag går ud på, så bare ned med lortet. :) 

'Har du fået morgenmad?'

- 'næh, ikke en dråbe!'... 🤣

Men fordelen ved et morgenkomplet bestående af Redbull og vodka, det er jo at man slipper for krummer i sengen... 😜

image.png.cc2f2b4079d7e49bbb15f244db9d9ada.png

• Synes godt om 1
  • Haha 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber
For 35 minutter siden, Ethanol-Erik skrev:

'Har du fået morgenmad?'

- 'næh, ikke en dråbe!'... 🤣

Men fordelen ved et morgenkomplet bestående af Redbull og vodka, det er jo at man slipper for krummer i sengen... 😜

image.png.cc2f2b4079d7e49bbb15f244db9d9ada.png

Ja, og Einstein havde ret da han sagde, at tid er relativt. Det tager for eksempel kun 5 minutter at gå hen til bodegaen, men man er 3 timer om at komme hjem igen. :D 

70PcR5.gif

• Haha 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...