Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
MP66

Flexjob burde afskaffes?

Recommended Posts

MP66

For meget fokus på førtidspension, mens Fleksjob bliver misbrugt til ukendelighed.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mie Jensen
For 8 timer siden, Entrelac skrev:

Åååååh, du vil ikke tage "historie om venner og familie ind i det", men du vil gerne kloge dig på mit helbred og mit privatliv. Men i forsøget på at kloge dig gør du det stik modsatte, hvor jeg endnu engang må konstatere, at det største problem med dumme mennesker er, at de fleste af dem tror de er så pokkers kloge.

På den ene sider mener du, at jeg bruger debatten som legeplads og smider om mig med idioti, og på den anden side mener du, at jeg er i stand til, at tage en uddannelse. Hvordan hænger det mon sammen?

Iøvrigt behøver man vel ikke, at tage en uddannelse for at tilegne sig viden, eller for at  vurdere hvad der er sandt eller ikke sandt.

Det er da noget af en generalisering, at påstå, at førtidspensionister er storforbrugere af antidepressiva. Mon ikke, at mange ikke-pensionister også er storforbrugere af antidepressiva og/eller andet psykofarmaka. Eller måske andre "ting" for at stive deres "ego" af.:gruble:

Men jeg kan oplyse dig, at min psyke endnu aldrig har haft behov for nogen form for behandling overhovedet. Pudsigt nok har jeg hørt flere kommunale sagsbehandlere udtale at "det er jo ikke dit hoved der fejler noget". Måske var det derfor de var så længe om, at tilkende mig førtidspension.:gruble:;)

Om jeg er lykkelig eller ej er du tydeligvis ikke i stand til at vurdere:D, og jeg kan oplyse dig, at det er over 35 år siden jeg har haft et par joggingbukser på.:lol::lol::lol:

Hvis jeg har givet dig den opfattelse, at jeg mener du er ubegavet, så er det min fejl... Jeg mener du spilder din tid på det her idioti... Prøv at læse jeres kommentar igennem, der er jo ikke ligefrem hul igennem. 

Men det er naturligvis op til dig hvad du vil bruge dit liv på, men jeg mener til hver en tid, at du misbruger dit potentiale... Jeg trækker mig og overlader det til dig selv.

God weekend

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 19 minutter siden, Mie Jensen skrev:

Hvis jeg har givet dig den opfattelse, at jeg mener du er ubegavet, så er det min fejl... Jeg mener du spilder din tid på det her idioti... Prøv at læse jeres kommentar igennem, der er jo ikke ligefrem hul igennem. 

Men det er naturligvis op til dig hvad du vil bruge dit liv på, men jeg mener til hver en tid, at du misbruger dit potentiale... Jeg trækker mig og overlader det til dig selv.

God weekend

Det glæder mig meget, at du ikke opfatter mig som dum:).

Jeg kan sådan set godt forstå du synes jeg misbruger mit potentiale, men nu lever jeg jo ikke hele mit liv på nettet.;)

Da jeg gik ud af skolen var der stor arbejdsløshed, og samfundet havde tydeligvis ikke brug for mig, og så måtte jeg jo finde andet at bruge min tid på, men desværre fik jeg seriøse problemer med ryggen allerede som 20-årig, og det har sat sine begrænsninger.

Men eftersom mit eksistensgrundlag er på plads, i form af en førtidspension, kan jeg selv vælge hvad jeg vil bruge min tid og evner på, og tilrettelægge det efter min aktuelle situation.

• Synes godt om 1
  • Elsker 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MP66
Skrevet (redigeret)
For 2 timer siden, Mie Jensen skrev:

God weekend

Idioti?

Okay. Se nu her. Før reformen af flexjob trådte i kraft, skulle en flexsjobber arbejde mindst 12 timer om ugen. Den grænse er væk siden 2013, og kommunerne kan spare op mod 115.000 kr. om året per person ved at ansætte langtidsledige flexsjobbere i miniflexjob på kun 0-3 timer om ugen, selvom personen er visiteret til at kunne arbejde langt flere timer, altså helt op mod 16, 17 timer.

Det kaldes også internt i kommunerne opkvalificering af flexjobber – sjovt nok. Kommunerne vurderer selv, at arbejdsevnen hos en langtidsledige flexsjobbere er drastisk gået ned. Endda med 96 - 97 %.

Det er sådan at, jo færre timer flexjobberen er ansat, jo flere penge sparer kommunen. Det sker, fordi kommunen som arbejdsgiver kun skal betale løn for det antal timer, flexjobberen rent faktisk "arbejder", mens staten betaler 65 % af flexjobbernes løntilskud for de resterende timer op til fuld tid.

Der hvor kommuner har et problem er når en flexjobber har været ledig i over 18 måneder. Så forsvinder statens tilskud til kommunens udgifter helt.

Kommunerne tilbyder flexjobberne endda så åbenlyst, som gratis arbejdskraft nogle få timer om ugen til diverse virksomheder eller offentlige i kommune regi f.eks. plejehjem.

Redigeret af MP66

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MP66

Fleksjobbere kan syvdoble timetallet uden at få flere penge ud af det

https://www.da.dk/politik-og-analyser/beskaeftigelse/2019/fleksjobbere-kan-syvdoble-timetallet-uden-at-faa-flere-penge-ud-af-det/

Flexjobber: ”Kassetænkning”

45-årige Tina Jensen fra Thisted var i 2015-16 ansat som fleksjobber i et privat rengøringsfirma i 12 timer om ugen. Hendes arbejdsevne var 100 procent, men hun blev kun lønnet for syv timer.

https://piopio.dk/3f-og-foa-arbejdsgivere-udnytter-flexjobbere

Hun fik et fleksjob i en virksomhed. Her blev hendes intensitet vurderet af arbejdsgiveren og en kommunal jobkonsulent til at være 11 procent. Det betød, at selv om min mor arbejdede 60 timer om måneden, fik hun kun udbetalt løn for seks timer af dem.

https://www.information.dk/debat/2020/03/kan-passe-mors-fleksjob-kun-betaler-seks-timers-loen-60-timers-arbejde

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kajkajdetermig
On 13.10.2020 at 22:40, BenniM skrev:

Flexjob er en god ide for de af mine kunder som har en forretning som ikke kan løbe rundt med arbejdskraft på fuld betaling. Hvis man er god ved sagsbehandlerne i form af nogle flasker god vin, så får man en god medarbejder på flex. Ellers får man en som dårligt kan slikke frimærker før vedkommende er slidt op den dag.

Hvad hvis folk gerne vil arbejde, men ikke kan det på fuld tid? Uden et flex-system vil sagsbehandleren intet gøre ud over at spise småkager inden eftermiddagsluren.

Så du mener at kontanthjælpsmodtagere, skal sælges som svin, for et par flasker vin?

Hvis der er forretningsindehavere som ikke kan få sin forretning til at kører uden gratis arbejdskraft, så må de fandme enten løbe stærkere, eller dø.

Det kan ikke være rigtigt, at de arbejdsløse skal stå til rådighed for dårlige forretningsdrivende. 

De kan trække lønninger fra som en driftsomkostning, og så må de selv gå ned i løn, indtil deres virksomhed er rentabel.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kajkajdetermig

Et firma som er storslem til at tigge gratis arbejdskraft, det er Jem og Fix.

For et par år siden, kendte jeg en, der var i "Praktik" med lovning om fast ansættelse.

Jem og Fix blev ved med at forlænge praktikperioden, og da der var gået 6 måneder, kom jobcenteret med et krav om at han skulle fastansættes, som aftalen var.

Tilfældigvis var han så ikke god nok, og gud hjælpende om de ikke spurgte om de ikke kunne få en anden, i yderlige 6 måneder.

Der er så mange firmaer, som omgår reglerne, så hvis denne her mand, fik løn for de 6 måneder som han burde, havde han nok været i beskæftigelse i dag. Men nu kom han endnu længere væk fra 225 timers reglen.

Det er noget svineri.

Flexjob det er en ansættelses type, som tilgodeser førtidspensionister, som kan arbejde på nedsat tid.

Men uden løn, så fungerer ingen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 3 timer siden, Kajkajdetermig skrev:

Et firma som er storslem til at tigge gratis arbejdskraft, det er Jem og Fix.

For et par år siden, kendte jeg en, der var i "Praktik" med lovning om fast ansættelse.

Mange supermarkeder holder sig nu heller ikke tilbage.:fløjt:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 3 timer siden, Kajkajdetermig skrev:

Flexjob det er en ansættelses type, som tilgodeser førtidspensionister, som kan arbejde på nedsat tid.

Men uden løn, så fungerer ingen.

Fleksjob er ikke for førtidspensionister.

Fleksjob er for fleksjobbere. Skånejob (det hedder muligvis noget andet nu) er for førtidspensionister.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MP66
Skrevet (redigeret)
For 14 minutter siden, Entrelac skrev:

Fleksjob er ikke for førtidspensionister.

Fleksjob er for fleksjobbere. Skånejob (det hedder muligvis noget andet nu) er for førtidspensionister.

Flexjob og Skånejob er to forskellige ting. Skånejob er noget en førtidspensionist, seniorpensionist, folkepensionist, ja sågar Arne-pensionist kan direkte aftale med en mulig arbejdsgiver, at få en arbejdskontrakt på få timer om ugen ud fra et skåne perspektiv. Skånejob er ikke en socialydelse, mens Flexjob er.

Redigeret af MP66

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...