Jump to content
Velkommen til DinDebat
gaest111

Veninde

Recommended Posts

gaest111

Jeg har i nogle måneder gået og overvejet at lade et venskab glide lidt ud med en veninde, men kun tænkt tanken. Der er mange grunde til det, det ene er at jeg er såret over hun har fortalt noget videre om mig til en anden person som jeg ik er venner med. Hun siger at det er normalt kvinder snakker om hinanden når de er sammen. Men jeg har ikke brug for at det forum hun taler med skal vide ting om mig.

Det andet er, at jeg tit har følt hun snakker ned til mig og jeg får følelsen af om der er noget i vejen med mig fordi jeg gør ting anderledes end hende. Hun kommer tit med stikpiller som irriterer mig men har prøvet ikke at tage det ind, men bliver alligevel irriteret. Feks så holder hun mange begivenheder og er social. Jeg er introvert så har ikke behov for at ses med folk eller holde begivenheder ret meget.  

Oveni alt dette, er jeg begyndt at ses med en fælles veninde vi har 1 gang om ugen fordi vi går til noget træning sammen. Det har min veninde så fundet ud af og skriver fornylig at hun har gået og tænkt over om der er noget ved hende som jeg ik kan lide da jeg ik tager initiativ til at ses... nok nemmere i ser noget af samtalen.

Hun skrev så her forleden og sådan endte vores samtale :

Min veninde: Syntes det er mærkeligt du aldrig tager initiativ til at ses nu du ved jeg har sagt tit jeg gerne vil ses noget mere

Er det fordi du bare ik lige har lyst til at se mig. Ved jo du ser andre veninder nu.

Du er en af de eneste veninder jeg har som ik tar initiativ til at ses og derfor blir jeg usikker. Og syntes ik vi er særlig tætte mere fordi vi sjældent ses alene
Vil du ik være sød at være helt ærlig og sige hvad det egentlig lige handler om så jeg ik skel bruge tid på at undte mig sådan
Du vil gerne ses til arrangementer og nytår. Men aldrig bare os to. Det syntes jeg er mærkeligt og har svært ved at forstå det.

Mig:

Jeg har intet imod dig og din personlighed overhovedet. Jeg kan godt følge hvad du mener med vi ik er så tætte pt. Men det kommer igen. Jeg blev rigtig såret over det med nytår og den episode og føle ik du havde forståelse for det er hårdt at jeg er den eneste som ik blir inviteret fordi det blev snakket om til samme fest vi var til. Blev lidt skuffet over du ik ku forstå det er hårdt at jeg har følt der er noget galt med mig så har følt jeg ik var god nok. Manglede nok bare du ku se det fra min side af. Jeg er følsom så tænker meget. Jeg vil os gerne se dig alene synes bare det er sjældent vi kan på samme tid

Min veninde: Vi er da hjemme hver dag. Så kan da altid ses hvis vi vil. x bestemmer hvem der kommer nytår. Så nej forstår nok ik helt hvad du er skuffet over. For i er jo ik veninder Føler mest du kan bruge mig til nytår eller mine begivenheder. Og det har såret MIG. så vi er begge blevet såret

Mig: Måske vi skal tale ud hvis vi begge er såret. Jeg har ik tænkt at du føler det, jeg ku ik finde på at bruge dig til noget ser dig som min veninde.

Jeg er ik såret over x men over måden det blev gjort på.

Min veninde: Har ik brug for at snakke. Nu har jeg fået svar.
Ser os ik så tætte mere da vi aldrig ses alene
Men det er dit valg du ik har behov for det. Så blir det bare mere overfladisk som nu.

Mig: Har ik sagt jeg ik vil ses med dig alene det vil jeg skam gerne. Hvis du altså vil

Jeg holder af dig som veninde og er sikker på vi kan blive tætte igen hvis du altså vil ? Venskaber går jo op og ned engang i mellem

Jeg har intet hørt fra hende siden... Hvordan tolker i denne samtale ?

Jeg kan ik læse mellem linjerne om hun er sur... Men har hun grund til at være sur. Jeg har ikke skrevet noget ondt og det såre mig ret meget at hun ikke svare på min sidste besked.. at jeg faktisk skriver at jeg holder af hende... Hvad tænker i ? Hun har skrevet at hun ikke vil mødes og JEG har skrevet at jeg holder af hende og har ikke afvist hende... Men føler lidt en afvisning fra hende af, da hun vælger ikke at kommentere på det sidste.

På forhånd tak

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jane959
Skrevet (redigeret)

Hej! 
Nu er det jo gået næsten en uge siden du skrev, så der kan være sket en masse i mellemtiden. Men kun ud ifra den samtale du gengav så lyder det da som om hun var sur - og som om hun træner sine hærsketeknikker på dig. Nogle af de ting hun skrev virkede designet for at gøre dig usikker. Først spørge om du har noget imod hende, så sige at hun ikke har behov for at snakke og du har jo selv valgt det... 
Når det er sagt så skrev hun jo også at hun bliver usikker af at du er den eneste af hendes veninder der ikke tager initiativ til at mødes. Sådan set viste hun også sårbarhed. Det er svært, det der...
Du siger at hun tit kommer med stikpiller. Er det noget du synes at du kan leve med? Selv "dumpede" jeg en veninde der gjorde det. Jeg gjorde det på den fejeste måde man kan tænke sig, ved bare at holde op med at tage kontakt. Hun tog så heller ikke kontakt, så det var nok gensidigt. 

MEN. Hvis I ikke har fået talt ud, og hvis du har lyst til at fortsætte venskabet, så foreslå ganske enkelt at I mødes en konkret dag meget snart. Selv om man kan ende op med en ikke helt behagelig samtale, så er det nemmere at tolke ansigt til ansigt end i skrift. 

Redigeret af ThomasSneum
Reklamelinks er ikke tilladt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...