Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
snoozz

Højere man lavere husleje?

Recommended Posts

snoozz

Hvordan giver det lige mening?

Min udlejer vil åbenbart gerne hæve min husleje til 3715,- kr nu pr måned.

Men fordi den bliver så høj, så bliver min boligsikring samltig forhøjet med ca 1200 kr, så reelt bor jeg til kun 2500 pr måned?

Tjaeeh, jeg kan ikke have noget i mod det, det er næsten som da jeg kun havde et klubværelse. ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
1 time siden, snoozz skrev:

Hvordan giver det lige mening?

Min udlejer vil åbenbart gerne hæve min husleje til 3715,- kr nu pr måned.

Men fordi den bliver så høj, så bliver min boligsikring samltig forhøjet med ca 1200 kr, så reelt bor jeg til kun 2500 pr måned?

Tjaeeh, jeg kan ikke have noget i mod det, det er næsten som da jeg kun havde et klubværelse. ;)

Når du ikke giver flere oplysninger er det svært at forklare. Men når du er berettiget til boligsikring, så beregnes din boligsikring på baggrund af huslejen, boligens størrelse og din indtægt. Så når din husleje stiger, så får du mere i boligsikring.

Jeg er pt genhuset p.g.a. renovering, og når jeg kommer tilbage til min lejlighed, så stiger min husleje med ca. 1.000 kr. og min boligsikring stiger med ca. 500 kr.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Nej det er nok noget skattetkenisk de har gang i. Den slags har jeg ingen forstand på.

Men hvis du mere eller mindre er hjemløs, mends de bygger om dit sted så kan du da bo hos mig imens?

Altså jeg kan da godt se at der er en stor fordel for selskabet at renoverer og renoverer, og så også renovere noget der ikke fejerler en skid.

Men arbejderne skal jo have noget at lave. Tænkt dog lige at beboerer i den slags bygninger vil helst have ro fordi de er syge !!!

Min bolig er 51 m2 (kun mig beboende. - medmindere du kjommer ;)

Førpris 3500 kr pr mddr, men buum kun 2700 pr div boligsikring,. Så slaver man forbedringer op så det kan forsvares at de nu kommer til at koste 2900 kr, men min sygesikring bliver så 1250, så har jeg sparet 50 kr jubiii !

Altså udeover badevøresler og køkkender, så er deres nyeste "påfånd" at vi skal da have nye facadedøre i opgangen" Også "gratis, det koster bare lidt i husleje....

Frygter lidt de kommer  snart og siger der skal skiftes vinduerm spå må de få adgang med politiets hjælp.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ethanol-Erik
1 time siden, snoozz skrev:

Men hvis du mere eller mindre er hjemløs, mends de bygger om dit sted så kan du da bo hos mig imens?

Som man siger:

'Some girls have all the luck'... :banan:

• Synes godt om 1
  • Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
Skrevet (redigeret)
For 5 timer siden, snoozz skrev:

Nej det er nok noget skattetkenisk de har gang i. Den slags har jeg ingen forstand på.

Altså jeg kan da godt se at der er en stor fordel for selskabet at renoverer og renoverer, og så også renovere noget der ikke fejerler en skid.

Men arbejderne skal jo have noget at lave. Tænkt dog lige at beboerer i den slags bygninger vil helst have ro fordi de er syge !!!

Min bolig er 51 m2 (kun mig beboende. - medmindere du kjommer ;)

Førpris 3500 kr pr mddr, men buum kun 2700 pr div boligsikring,. Så slaver man forbedringer op så det kan forsvares at de nu kommer til at koste 2900 kr, men min sygesikring bliver så 1250, så har jeg sparet 50 kr jubiii !

Altså udeover badevøresler og køkkender, så er deres nyeste "påfånd" at vi skal da have nye facadedøre i opgangen" Også "gratis, det koster bare lidt i husleje....

Frygter lidt de kommer  snart og siger der skal skiftes vinduerm spå må de få adgang med politiets hjælp.

Tak for tilbuddet, men jeg og sønnen bliver i vores container..........., som boligselskabet kalder en pavillon.;)

Jeg bliver ikke meget klogere af de tal du har skrevet her, du bytter vist rundt på noget.:gruble:

Her hvor jeg bor var en renovering seriøst på sin plads, alt var slidt ned. Det eneste der bliver tilbage af det gamle er murene, alt andet bliver skiftet. Og det er helt bogstaveligt.

Hvis dit boligselskab beslutter, at din afdeling skal have nye vinduer, så er der nok en grund til det. Og hvis du i så fald nægter dem adgang, så kan de opsige dit lejemål, så det vil jeg ikke anbefale dig, at gøre.

Redigeret af Entrelac

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...