Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
snoozz

Har jeg "krav" på en handicap-venlig bolig ?

Recommended Posts

Tigermanden
On 13.10.2020 at 04:07, snoozz skrev:

Altså kommunen ved det jo ikke endnu for jeg har ikke sagt det til dem endnu, men er det noget jeg har "krav på"? Eller i al fald komme forøst i køen til ?

Handicapboliger er tit dem som er i sturplan, uden dørtrin og tæt på indkøb.

Altså uden at være et decideret plejehjem, men man ses måske lige  1 eller 2 gange pr dag af en sosu ?'

JA og det kræver jo jeg siger hvad min kræft er lungekræft pga rygning i 4. stadie,

Altså jeg KAN godt gå på toilettet selv, men sådan altmuligt andet som støvuge er 1 gang årligt og ske siddende... det er holdbart i længden. Og få leveret varer, og så samler jeg i en sort sæk og får mig bakset ned af trapperne i en sort sæk med fx gamle mølkekoartoner og ling

Hvad skal der til ?.

TIl dem der ikke ved det, jeg er kun 39 år endnu !

Er det her ikke tidspunktet - hvor man erkender sin guddommelige natrur og vender sig mod Allah? Snoozz, det er jo i sidste ende kun dig, der kan træffe afgørelsen, men du kan stadig nå en anden vej. Ingen, Snoozz, kan være tilfreds med den tilværelse, der er blevet dig givet - du skal være meget velkommen til at skrive til mig.

Med venlig hilsen Johannes

• Synes godt om 1
  • Vred 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Tigermand /Johannes.

Det er sødt af dig at tilbyde hjælp og støtte, og foreslå ting som åndelighed, og vende mig mod Allah.

Men da jeg sidst sad i fængsel, så en af de sidste dage jeg skulle være der kom jeg til at bo med en muslim. Han var såmænd superflink, og jeg var også lidt nysgerrig på alt det her med koranen - for jeg havde aldrig læst i en - og han sagde han kunne skaffe en på dansk som jeg kunne låne.

Som sagt var der dog kun 2 dage til jeg skulle løslades så måtte jo aflevere den tilbage igen, men på de ca 10-15 sider jeg nåede at læse i den er jeg helt sikker på at "Allah" ikke er vejen at gå, men helt alm sund fornuft ;)

Jeg kritiserer på ingen måder din religion, den giver bare ingen mening for mig ;)

Jeg skal såmænd nok klare mig - på MIN måde.

Husker da at da jeg lå på hospitalet med kræft, at der var snak om at flytte mig til palliativ afdeling (afdelingen for dem man forventer dør snart), ligesom da jeg var hjemløs på forsorgshjem var der snak om at flytte mig på plejehjem, du ved samme med gamle mennesker.

Men nu er jeg her 5 år senere, og har det aldeles glimrende - altså sådan overordnet set ;) Jeg er i al fald ikke ved at dø ;)

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 19 minutter siden, snoozz skrev:

Jeg kritiserer på ingen måder din religion, den giver bare ingen mening for mig ;)

Skulle du få lyst eller behov;), så er jeg sikker på, at Gud kan gøre det lige så godt.;););)

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Entrelac:

Utvivlsomt, men hvis jeg får behov for at bede eller bare "kalde" på gud eller åndelighed eller hvad man nu skal kalde det, så kender jeg bedre steder end i koranen i al fald ;)

Fx mens jeg var indlagt på Næstved sygehus, så gik jeg sommetider ned i den nærliggende Netto i hospitalstøj - da jeg ikke rigtigt havde fået mit eget tøj med, udover det jeg havde på, og det var til vask...

Så var der en bænk foran hvor jeg ofte lige holdte pause og drak en øl og røg en smøg, så en dag kom der nogen hen til mig og spurgte om de måtte have lov til at bede for mig ?

Tjahh for min skyld ingen alarm da. Så det gjorde de så - og det var ikke islam - men det virkede åbenbart, for jeg står her endnu ! gg

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 19 minutter siden, snoozz skrev:

Entrelac:

Utvivlsomt, men hvis jeg får behov for at bede eller bare "kalde" på gud eller åndelighed eller hvad man nu skal kalde det, så kender jeg bedre steder end i koranen i al fald ;)

Præcis hvad jeg tænkte.:D

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tigermanden

Venner, I finder ikke noget bedre end Islam - når I virkelig skal bruge en åndelig kraft i jeres liv 💖

• Synes godt om 1
  • Vred 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 1 time siden, Tigermanden skrev:

Venner, I finder ikke noget bedre end Islam - når I virkelig skal bruge en åndelig kraft i jeres liv 💖

Absolut ikke enig.:boo:

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tigermanden
For 4 minutter siden, Entrelac skrev:

Absolut ikke enig.:boo:

Vi kan vel være lige godt venner - vores religion uanset. Vi Muslimer er rummelige over for andre og accepterer alle mennesker - og det kunne ateister/kristne vist godt lære noget af, kunne det lade til.

• Synes godt om 1
  • Vred 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 3 timer siden, Tigermanden skrev:

Vi kan vel være lige godt venner - vores religion uanset. Vi Muslimer er rummelige over for andre og accepterer alle mennesker - og det kunne ateister/kristne vist godt lære noget af, kunne det lade til.

Ud fra det man ser ske rundt om i verden, og i vores eget lille samfund, så er det ikke min opfattelse, at muslimer er en døjt mere rummelige over for andre end kristne.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mie Jensen
Skrevet (redigeret)
For 6 timer siden, Tigermanden skrev:

Det er ulogisk og kan slet ikke lade sig gøre... Ud fra dit navn, så går jeg ud fra du kender meget lidt til islam og bare på en eller anden måde er blevet draget til det. Du tilbeder satan og den kristne tilbeder Jesus, den ene er det onde, den anden kærlighed, den ene kan ikke gøre sandt, den anden kan ikke lyve, så at vi skulle kunne blive venner, at muslimer skulle kunne valfarte hertil og vi skulle kunne leve siden ved side, er som jeg startede med at skrive, ulogisk og kan på ingen måde lade sig gøre. Men som kristen møder du muslimer med kærlighed og deler evangeliet for dem, som for enhver anden og så er det op til den enkle ar tage i mod sandheden eller leve videre i løgnen.

Redigeret af Mie Jensen
  • Elsker 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...