Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
stig6499

Morten Østergaard ?

Recommended Posts

stig6499
For 58 minutter siden, BenniM skrev:

Og det er lige præcis derfor at en chef skal forlade festligheder efter desserten.

Enten var han kun lækker indtil han stod i vejen for hendes karriere eller også lagde han for meget i ordet lækker.

Personlige intime forhold hører ikke til på arbejdspladsen. Mange banker har i årtier haft regler om at ægtefæller f.eks. ikke må være i samme afdeling. Meget kunne være undgået for partiet hvis de havde hvad man finder på arbejdsmarkedet - simple regler.

Jeg går ind for utroskab , utroskab går hånd i hånd med julefrokosten på arbejdspladsen utroskab føre til skilsmisse jeg går også ind for skilsmisse

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MP66
For 5 timer siden, stig6499 skrev:

Jeg går ind for utroskab , utroskab går hånd i hånd med julefrokosten på arbejdspladsen utroskab føre til skilsmisse jeg går også ind for skilsmisse

Sådan som lovene er nu skruet sammen især mht. alt det med seksulaitet, uden skriftligt kontrakt at x er enige i at y kan dit og dat, anbefaler jeg alle at have hænderne i lommen. 😂

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499
For 1 minut siden, MP66 skrev:

Sådan som lovene er nu skruet sammen især mht. alt det med seksulaitet, uden skriftligt kontrakt at x er enige i at y kan dit og dat, anbefaler jeg alle at have hænderne i lommen. 😂

Ja skriftlig kontrakt er nøgle ordet gør for guds skyld ikke noget uden skriftlig kontrakt

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arend

Citat fra TV2 der bruger ordet løgn om Sofie Carsten Nielsen:

8. oktober

Sofie Carsten Nielsen påstår, at hun ikke kender flere sager

Sofie Carsten Nielsen bliver direkte adspurgt, om hun kender til andre sager, og om fortællingen var den fulde fortælling om Morten Østergaard.

- Det er den, jeg har. Jeg kender ikke flere, sagde Sofie Carsten Nielsen til Berlingske.

Adspurgt om hun kendte til andre sager i partiet, svarede hun til TV 2: 

- Jeg er ikke bekendt med nogen, der vedrører folketingsgruppen. 

Det viser sig senere at være løgn, da det kommer frem, at Robsøe på daværende tidspunkt for længst har orienteret hende om sin sag, og at Ida Auken og Nielsen tidligere har talt om, hvordan Østergaard har taget på Auken.

9. oktober

Østergaard indrømmer flere sager

Morten Østergaard skriver i et opslag på Facebook, at der er "tre kvinder, som har følt sig udsat for uønsket seksuel kontakt fra min side". Han undskylder sin opførsel og erkender, at han "har fejlet på så mange planer".

- Jeg er for flere år siden i fortrolighed af ansatte chefer blevet gjort opmærksom på tre kvinder, som har følt sig udsat for uønsket seksuel kontakt fra min side i festligt lag, forklarer Østergaard.

Sofie Carsten Nielsen holder kort efter Morten Østergaards opslag et pressemøde. Her siger hun, at der ligger en konkret personalesag på Østergaard, som hun først nu er blevet bekendt med. Hun kan dog ikke svare på, hvornår krænkelsen i personalesagen eller hvornår de andre sager, Morten Østergaard beskriver, skulle være sket.

Adspurgt svarer Sofie Carsten Nielsen, at hun ikke har hørt om de her sager før. Hun siger dog, at det er hendes indtryk, at nogle af sagerne er nyere end sagen om Lotte Rod.

Dette er igen løgn, da hun jo kendte til flere sager på dette tidspunkt.

https://nyheder.tv2.dk/politik/2020-10-16-hvad-vidste-sofie-carsten-nielsen-om-seksuelle-kraenkelser-hvornaar

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MP66

Jamen, det rene hønsehus.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorglup

Det måtte jo komme :)
Marianne Jelved står frem: Jeg er ikke blevet krænket af Morten Østergaard

Den tidligere minister har siddet i Folketinget i over 30 år, men er aldrig blevet krænket af Morten Østergaard og finder hans opførsel unormal selv for en radikal. Sagen burde have haft konsekvenser for Østergaards ministerudnævnelse, mener Socialdemokratiet. 

“Det startede uskyldigt nok …”

Marianne Jelved tager langsomt en mundfuld vand. Synker og fortsætter så:

“I professionelle sammenhænge kunne han finde på kortvarigt at lægge en hånd på min arm, når han lyttede til mig. Men kun når jeg havde lange ærmer på.”

Blev fuld og talte om arbejdsudbud
RokokoPosten har mødt den tidligere minister, der for første gang udtaler sig hudløst ærligt om, hvordan hun ikke er blevet krænket af Morten Østergaard. En samtale, der tydeligvis ikke er nem for den 77-årige politiker, der blev valgt ind i Folketinget i 1987 og siden blandt andet har været kultur- og økonomiminister.

“Når vi var til fester, og han havde fået en mikrobryg for meget, var det, som om han blev en helt anden. Han insisterede på at snakke om behovet for øget arbejdsudbud i 2100, og hvordan tonen i debatten var skyld i Islamisk Stat og SARS. Til sidst måtte ledelsen mandsopdække ham, så det ikke gik over gevind.”

Jelved fremhæver, at hun dengang ikke ønskede at udstille Morten Østergaard, men sikre, at der blev taget hånd om hans adfærd:

“Jeg har beskæftiget mig med politik hele mit liv, og det er simpelthen ikke normalt, at en magtfuld politiker bare holder fingrene for sig selv. Siden hvornår har en smule aldersforskel været et problem? Østergaards gode dømmekraft og manglende grænseløshed over for mig er grunden til, at socialdemokraterne ikke respekterer os længere.
Rokokoposten  ;)
https://rokokoposten.dk/2020/10/15/marianne-jelved-staar-frem-jeg-er-ikke-blevet-kraenket-af-morten-oestergaard/?fbclid=IwAR04q24oxwV5ATtp8ngmZSz6Q-CLcWaMijFMVUOcvq0Rn8d1VBMfvrlfP5s

• Vred 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...