Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Hitzige Helga

Corona uden ende

Recommended Posts

The Virus
For 56 minutter siden, homofaber skrev:

Vi diskuterer vel Covid19. Det er alle samme underarter af coronavirus. Det er i tilfældet også SARS som der var i 2003. Dengang var den meget smitsom og dødelig.

Det er ikke ensbetydende med, at du kan tillægge mig holdninger eller udtalelser jeg ikke er kommet med.

Du må forholde dig konkret til noget jeg skriver - og ikke bare lave stråmænd.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
The Virus
For 1 time siden, Hitzige Helga skrev:

Nej, i statistikken opgør man hvor mange der døde med covid-19. Ikke af covid 19

Præcis hvad jeg skrev! Hvorfor skriver du nej?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
The Virus
1 time siden, ThomasSneum skrev:

Der er intet misvisende over tallene _ metoder og opgørelser er helt åbne og frit tilgængelige. 

Og for 5000 gang. Det er ikke de0. 015% der er interessant, men det faktum at pandemien er en superspreder som vi ikke har en vaccine imod og at det er en risiko at den løber ud af kontrol som vil koste liv. 

Det bliver vi nok aldrig enige om. I den virkelige verden er den reelle risiko naturligvis det vigtigste at forholde sig til - alt andet er at skabe unødig frygt. Jeg vedgår dog at dette nok er for sent - massepsykosen er en realitet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber
For 5 minutter siden, The Virus skrev:

Det er ikke ensbetydende med, at du kan tillægge mig holdninger eller udtalelser jeg ikke er kommet med.

Du må forholde dig konkret til noget jeg skriver - og ikke bare lave stråmænd.

Jeg har ikke tillagt dig noget. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
The Virus
Lige nu, homofaber skrev:

Jeg har ikke tillagt dig noget. 

Så må du hellere drible bagud i debatten - for noget er gået galt med din hukommelse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber
For 2 minutter siden, The Virus skrev:

Det bliver vi nok aldrig enige om. I den virkelige verden er den reelle risiko naturligvis det vigtigste at forholde sig til - alt andet er at skabe unødig frygt. Jeg vedgår dog at dette nok er for sent - massepsykosen er en realitet.

Kina og andre ramte lande oplevede konsekvensen af et udbrud med coronavirus under SARS-epdemien. Det vil vi naturligvis gerne undgå.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber
Lige nu, The Virus skrev:

Så må du hellere drible bagud i debatten - for noget er gået galt med din hukommelse.

Du kan ikke forstå, at vi tidligere har oplevet en epidemi med SARS CoV. Derfor er det ikke en overreagering.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber

Hvis du skal debattere med os, skal du nok overveje at sætte dig ind i, hvad du taler om, Virus. Ellers virker du bare tosset at høre på og det er der ikke meget debat i.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
The Virus
For 1 minut siden, homofaber skrev:

Kina og andre ramte lande oplevede konsekvensen af et udbrud med coronavirus under SARS-epdemien. Det vil vi naturligvis gerne undgå.

SARS - ca. 8.000 mennesker blev smittet og 800 døde.

Kilde: Pandemiforsker Lone Simonsen

Jeg har ikke tallene for mange af disse, der havde andre sygdomme. Men dødeligheden er nærmest 10-15 gange højere end ved covid-19 sådan umiddelbart vurderet på et spinkelt grundlag ganske vist.

.

SARS døde ud - ingen i Danmark blev smittet. Begge var/er corona vira, men så er der heller ikke meget mere at sige

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
The Virus
For 5 minutter siden, homofaber skrev:

Hvis du skal debattere med os, skal du nok overveje at sætte dig ind i, hvad du taler om, Virus. Ellers virker du bare tosset at høre på og det er der ikke meget debat i.

ha ha ha ha ha ha ha ha - det kommer du i hvert fald ikke til at bestemme

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...