Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Hitzige Helga

Corona uden ende

Recommended Posts

Jojojo
For 4 timer siden, Arend skrev:

Det var bedre at få belægningsprocenterne på sygehusene - for det går først rigtigt galt, når de bliver overbelastede.

Jeg læste et sted, at de i Frankrig nærmede sig 100 procent, men nu kan jeg ikke huske hvor.

Det er Paris med tæt på 100%

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 12 timer siden, arthuro skrev:

Nye tilfælde i går Spanien15.186, Italien 10.009.

Glem ikke France med allerede over 32.000 nye tilfælde idag

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hitzige Helga
On 16.10.2020 at 14:20, Arend skrev:

Så vidt jeg har forstået, så har de afrikanske regeringer været hurtige og effektive til at få befolkningen til at holde afstand - og det har jeg fra, at jeg jævnligt læser britiske medier (briterne er meget internationale).

Jeg har det bare fra tyske 'Weltspiegel" hvordan epidemien udviklede sig forfærdende i Afrika i starten. Jeg tror på tallene der oplyses fra Johns Hopkins Institut er rigitige. Der er bare noget der stritter imod og det er den sammenstuvede livsform man ser i afrikanske byer, som ikke just er den bedste for at undgå smittespredning..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BenniM
For 3 timer siden, Hitzige Helga skrev:

Jeg har det bare fra tyske 'Weltspiegel" hvordan epidemien udviklede sig forfærdende i Afrika i starten. Jeg tror på tallene der oplyses fra Johns Hopkins Institut er rigitige. Der er bare noget der stritter imod og det er den sammenstuvede livsform man ser i afrikanske byer, som ikke just er den bedste for at undgå smittespredning..

Når lande i Afrika er gode til at holde smitten nede så er det fordi nogle lande simpelthen skyder borgere hvis de går ud på gaden når regeringen ikke vil det.

Den slags har det med at virke motiverende til at overholde påbud!

Kilder:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
The Virus
For 23 timer siden, homofaber skrev:

Jo du har, for det er SARS/CoV som vi diskuterer. Som så mange andre forstår du ikke, at vi også havde et udbrud af corona i 2003, og det pressede de pårørte landes sundhedsvæsener og det vil vi naturligvis gerne undgå.
Enten nægter du at forstå det eller også lyver du direkte.

Stråmand. Måske du så i mit tilfælde bør nøje med at forstå at jeg naturligvis godt selv ved hvad jeg har kommenteret på. Og SARS er ikke blandt dette.

Desuden er 9 ud af 10 forkølelser et corona virus.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
The Virus
For 22 timer siden, BenniM skrev:

Hvis vi skal se på de store pandemier, så hører Covid-19 nu til blandt de mest dødelige på verdensplan. Udover ADIS/HIV så virker HongKong flu til at at have været en dræber med 1 til 4 millioner døde. Jeg kan ikke huske denne sygdom fra min barndom.

Kilde: Liste over epidemier (Wikipedia)

Risikoen for at dø af Covid-19 er 0,015%... helt uinteressant at forholde sig til i sammenligning med 1.000 andre problemer i verden.

Desuden har ca. 85% af de 'Covid-19' døde I Danmark haft livstruende sygdomme som kræft, hjerte/kar og div. lungesygdom inden for de seneste 5 år. Og i Danmark har man politisk besluttet, at har nan Covid-19 I blodet så er dødsårsagen Covid-19. Det behøver man ikke den store ledvogter eksamen for at regne ud er misvisende.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hitzige Helga
Skrevet (redigeret)
For 5 minutter siden, The Virus skrev:

Og i Danmark har man politisk besluttet, at har nan Covid-19 I blodet så er dødsårsagen Covid-19.

Nej, i statistikken opgør man hvor mange der døde med covid-19. Ikke af covid 19

Din tankegang:

11865.jpg

Redigeret af Hitzige Helga
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arend
Skrevet (redigeret)
For 9 minutter siden, The Virus skrev:

Og i Danmark har man politisk besluttet, at har nan Covid-19 I blodet så er dødsårsagen Covid-19. Det behøver man ikke den store ledvogter eksamen for at regne ud er misvisende.

Og man kan dø af covid-19 - uden at blive testet - og det behøver man ikke den store ledvogter eksamen for at regne ud giver misvisende resultater (hvis man kun regner de døde med, som er testet positive for covid-19). 

- det er bare en af de ting, som du systematisk snyder med i dine kommentarer :P

Mange dør uden at blive testet f.eks. på plejehjem.

Redigeret af Arend
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 2 minutter siden, The Virus skrev:

Risikoen for at dø af Covid-19 er 0,015%... helt uinteressant at forholde sig til i sammenligning med 1.000 andre problemer i verden.

Desuden har ca. 85% af de 'Covid-19' døde I Danmark haft livstruende sygdomme som kræft, hjerte/kar og div. lungesygdom inden for de seneste 5 år. Og i Danmark har man politisk besluttet, at har nan Covid-19 I blodet så er dødsårsagen Covid-19. Det behøver man ikke den store ledvogter eksamen for at regne ud er misvisende.

Der er intet misvisende over tallene _ metoder og opgørelser er helt åbne og frit tilgængelige. 

Og for 5000 gang. Det er ikke de0. 015% der er interessant, men det faktum at pandemien er en superspreder som vi ikke har en vaccine imod og at det er en risiko at den løber ud af kontrol som vil koste liv. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber
For 39 minutter siden, The Virus skrev:

Stråmand. Måske du så i mit tilfælde bør nøje med at forstå at jeg naturligvis godt selv ved hvad jeg har kommenteret på. Og SARS er ikke blandt dette.

Desuden er 9 ud af 10 forkølelser et corona virus.

Vi diskuterer vel Covid19. Det er alle samme underarter af coronavirus. Det er i tilfældet også SARS som der var i 2003. Dengang var den meget smitsom og dødelig.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...