Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Mandyyy

Hvad sker der med min hud? :(

Recommended Posts

Mandyyy

Hej! 
nu har jeg efterhånden prøvet alt, og tænkte jeg ville høre jer herinde om i har prøvet noget lignende - min hud driller og den har gjort det lææææænge 

Den er fedtet men også skællende/tør/ubehagelig. Har tænkt den var dehydreret men produkter mod det har ikke hjulpet - har også prøvet produkter mod tør hud, heller ingenting. Og også mod fedtet .. alt uden parfume og alkohol 

bruger pt en mild rens, mild serum og mild creme. Ingen exfoliering eller aktive ting - men den er stadig reaktiv, fedtet, tør oooooog det værste . Den får nogle underlige små ”blister”/blæner! Det ligner knopper/bumser men der kommer kun væske ud og de går væk med kortison creme næsten over natten men det vil jeg helst ikke bruge hele tiden .. de kan også ligne små insekt bid da nogle af dem klør og bliver helt røde rundt om (billedet af min pande) - har nogen prøvet noget lignende :/?  vedhæfter et par billeder, billede i midten er med makeup og når det er “bedst”
Min hud er i det hele taget også bare rødmosset og underlig :( 

51444EA5-892D-40B0-A2AE-7A7105999134.jpeg

CC495BAB-11C9-4027-BF7E-CCB6977A972C.jpeg

B6C9958A-45B1-4C4A-A034-EFB975251A1C.jpeg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac

Er det lige slemt altid?

Ellers, så prøv at lægge mærke til om der er forskel på hvad du spiser når det er værst i forhold til når det er bedst. Det kan være noget i din kost du reagerer på.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mie Jensen

For det første, så er det hellere ikke værre... Det er de færreste der helt uden makeup har perfekt hud, så selvom du synes det er helt vildt, så er du stadig smuk og helt fantastisk.

For det andet, så er det svært at sige hvad det er, det kan selvfølgelig meget vel være rosacea, men du må til lægen som sikkert sender dig videre til en hudlæge, for at få det bekræftet. Jeg kan ikke med jævne ord fortælle hvad jeg mener om læger og hudlæger, men jeg vil aldrig anbefale andre at holde sig væk fra samme. For alle den slags hudlidelser har du selv den bedste behandling, det er din kost og motion. Mælk og gluten har næsten altid en negativ effekt på hud og mange andre ting for den sags skyld, så start med at droppe det for en tid. Har du mod på det, så er en ren plantebaseret kost det rene helse for din hud, fordi der er så at sige ingen urenheder der skal ud gennem huden, når du spiser plantebaseret kost og helt eller delvist dropper gluten produkter. Der udover er løb, cykling, frisk luft og rigelig med vand, nogle af dine bedste venner.

Så ja, start med at gøre op med dig selv, helt hvor meget det her hud noget betyder for dig, du kan fjerne det helt med kosten og ved stort set at holde dig til vand og urtete og holde dig væk fra alkohol og tobak. For mig er det ikke noget problem, men vi skal leve det liv vi selv ønsker.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mandyyy
For 16 timer siden, Entrelac skrev:

Er det lige slemt altid?

Ellers, så prøv at lægge mærke til om der er forskel på hvad du spiser når det er værst i forhold til når det er bedst. Det kan være noget i din kost du reagerer på.

Tak for svar :) 

Det er altid sådan ja, medmindre jeg holder det nede med kortison 😕 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mandyyy
For 6 timer siden, Fantasy skrev:

For mig at se, ser det ud som Rosacea i mild grad og din beskrivelse af din hud.

https://www.apoteket.dk/sygdom/hudsygdomme/rosascea

Tak for svar, jeg må nok prøve en hudlæge.. har nemlig tænkt lidt på om det er det :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mandyyy
1 time siden, Mie Jensen skrev:

For det første, så er det hellere ikke værre... Det er de færreste der helt uden makeup har perfekt hud, så selvom du synes det er helt vildt, så er du stadig smuk og helt fantastisk.

For det andet, så er det svært at sige hvad det er, det kan selvfølgelig meget vel være rosacea, men du må til lægen som sikkert sender dig videre til en hudlæge, for at få det bekræftet. Jeg kan ikke med jævne ord fortælle hvad jeg mener om læger og hudlæger, men jeg vil aldrig anbefale andre at holde sig væk fra samme. For alle den slags hudlidelser har du selv den bedste behandling, det er din kost og motion. Mælk og gluten har næsten altid en negativ effekt på hud og mange andre ting for den sags skyld, så start med at droppe det for en tid. Har du mod på det, så er en ren plantebaseret kost det rene helse for din hud, fordi der er så at sige ingen urenheder der skal ud gennem huden, når du spiser plantebaseret kost og helt eller delvist dropper gluten produkter. Der udover er løb, cykling, frisk luft og rigelig med vand, nogle af dine bedste venner.

Så ja, start med at gøre op med dig selv, helt hvor meget det her hud noget betyder for dig, du kan fjerne det helt med kosten og ved stort set at holde dig til vand og urtete og holde dig væk fra alkohol og tobak. For mig er det ikke noget problem, men vi skal leve det liv vi selv ønsker.

Nej det er selvfølgelig ikke full blown akne, men for mig betyder det meget 😕 en ting er at det ikke er så “pænt” men min hud er også virkeliiiig ubehagelig - den føles så irriteret, tør, fedtet, så jeg tænker på det meget af dagen da det er “svært at være i”.. min hud føles fin efter rens og creme, men en time efter føles det som om der er et lag død hud, samtidig med et lag olie - svært at forklare 🥴 jeg har prøvet at se meget på min kost, og drikke rigeligt med vand men synes ikke det skete så meget :( tak for svar! :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber

Hudproblemer er noget rigtig øv, faktisk meget. Jeg er kommet til den konklusion, at man kan ligeså godt starte med at få en henvisning til en hudlæge i stedet for at prøve sig frem. Det handler for mig om at få løst problemet så hurtigt som muligt og så er hudlægen 1. mulighed.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mie Jensen
For 20 timer siden, homofaber skrev:

Hudproblemer er noget rigtig øv, faktisk meget. Jeg er kommet til den konklusion, at man kan ligeså godt starte med at få en henvisning til en hudlæge i stedet for at prøve sig frem. Det handler for mig om at få løst problemet så hurtigt som muligt og så er hudlægen 1. mulighed.

Det er lidt svært at få løst problemet, når de fleste af den slags hudsygdomme er kroniske og en hudlæge lever af at skrive en ny salve og nogle nye piller ud, hver gang du kommer og siger de sidste heller ikke hjalp. Hvis du vil af med den slags, må du selv tage førertrøjen på.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mie Jensen
For 21 timer siden, Mandyyy skrev:

Nej det er selvfølgelig ikke full blown akne, men for mig betyder det meget 😕 en ting er at det ikke er så “pænt” men min hud er også virkeliiiig ubehagelig - den føles så irriteret, tør, fedtet, så jeg tænker på det meget af dagen da det er “svært at være i”.. min hud føles fin efter rens og creme, men en time efter føles det som om der er et lag død hud, samtidig med et lag olie - svært at forklare 🥴 jeg har prøvet at se meget på min kost, og drikke rigeligt med vand men synes ikke det skete så meget :( tak for svar! :)

Det var nu ikke for at negligere dit problem, mere ment for at opmuntre dig :) 

Det hjælper ikke at prøve med kosten... Der går i hvert fald en måned før en kostomlægning viser sig i dit ansigt og endnu længere før du er helbredt. Hos en hudlæge vil du få en salve, piller eller begge dele udleveret og det skal du tage livet ud, så synes jeg det er bedre at tage sagen i egen hånd. Men du må have alt mulig held og lykke med det.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...