Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Jojojo

Hjælp Thomas

Recommended Posts

Jojojo

Jeg har lavet lidt undersøgelse om hvornår jeg må copy/paste og kopiere en artikel fra de offentlige, eller betalte medier og jeg er i tvivl.

Når en debattør skriver til mig at de ikke kan åbne et link, og jeg betaler til den pågældende avis, og linker copy/paste artiklen overtræder jeg c/p regler eller gør jeg det ikke.?

Er det nok til at henvise til  artiklen via linket/kilde henvisning eller er der regler som jeg overseer, eller er der en bestemt længe på en artikel som forvolder ´problemer.

Kan du ikke skære det ud i pap som en dumbo som jeg er kan forstå hvad jeg må og hvordan jeg holder mig indenfor regler 

På forhånd tak.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 9 minutter siden, Jojojo skrev:

Jeg har lavet lidt undersøgelse om hvornår jeg må copy/paste og kopiere en artikel fra de offentlige, eller betalte medier og jeg er i tvivl.

Når en debattør skriver til mig at de ikke kan åbne et link, og jeg betaler til den pågældende avis, og linker copy/paste artiklen overtræder jeg c/p regler eller gør jeg det ikke.?

Er det nok til at henvise til  artiklen via linket/kilde henvisning eller er der regler som jeg overseer, eller er der en bestemt længe på en artikel som forvolder ´problemer.

Kan du ikke skære det ud i pap som en dumbo som jeg er kan forstå hvad jeg må og hvordan jeg holder mig indenfor regler 

På forhånd tak.

Du må i udgangspunktet ikke copy hele artikler, uden tilladelse. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
Skrevet (redigeret)
For 15 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Du må i udgangspunktet ikke copy hele artikler, uden tilladelse. 

Tyndt svar Thomas, men jeg udleder at jeg godt må c/p delen af en artikel, og jeg regner næsten med at det må man godt når det er et Dansk´artikel som jeg tidligere kommenterede idag. 

Fakta er at jeg kun c/p en del af artiklen som blev fjernet, altså jeg c/p ikke billeder, hvordan er regler her. 

Redigeret af Jojojo

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Georg Fisker
For 32 minutter siden, Jojojo skrev:

På forhånd tak.

F0F639A3-AB9C-481C-A6C2-AC348E9BCB83.jpeg.fadf43851591f6370619e7bb1bc62240.jpeg

“Har De en tilladelsese jeg må se? Det kræver legitimation at sælge juletræer på Torvet”

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 23 minutter siden, Georg Fisker skrev:

F0F639A3-AB9C-481C-A6C2-AC348E9BCB83.jpeg.fadf43851591f6370619e7bb1bc62240.jpegHar De en tilladelsese jeg må se? Det kræver legitimation at sælge juletræer på Torvet”

Hvad med opholdstilladelser til juletræer, skal de bestå Dansker testen ligesom skosvin 🍻

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
arthuro
Skrevet (redigeret)
1 time siden, Jojojo skrev:

På forhånd tak.

Du kan læse om reglerne i oprethavsloven - oprethavslovene er forøvrigt forskellige fra land til land, tænk på det, når du linker/citerer fra tyske og engelske medier. Den bruger venligste oprethavslov har Schweiz, når jeg bruger en artikel eller et billede fra et Schweizer-medie, skal jeg give skribenten/fotografen besked, hvor og til hvad jeg har brugt deres artikler eller billeder - jeg har mere end een gang fået en takkemail for at gøre brug af deres arbejde.

Redigeret af arthuro
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...