Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
homofaber

Elevatornøgle

Recommended Posts

homofaber

Der skulle vel ikke være en, der har forstand på elevatorer? I den ejendom, hvor jeg bor, er der en godselevator som lige er blevet renoveret, men den fungerer ikke og sætter sig fast mellem etagerne. Det kræver en reparatør ud, som ejerne ikke gider sende, fordi det koster penge. Det kræver en trekantet nøgle at tvinge døren op og få elevatoren i gang eller en bidetang, men det er nemmest at bruge en nøgle til formålet, men hvor køber man sådan en og er det en standardstørrelse?

Og ja, jeg ved godt, at elevatorer er farlige.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ethanol-Erik
Skrevet (redigeret)

Der findes jo forskellige størrelser trekantnøgler, men dengang jeg var på farten, så havde jeg masser af nøgler til at åbne naturgas-skabe, der fulgte jo en med til hvert nyt skab, så det blev hurtigt til mange..😉 

- så hvis du kender en vvs'er, så er jeg sikker på at du nok kan redde dig en - om størrelsen så passer til din elevator, det er jo ikke til at sige... 😀

Men ellers er den måske til at få ved en låsesmed - tag et aftryk eller mål af trekanten og vis den i forretningen:

https://lavpris-laase.dk/noegler-77/trekant-noegle-til-skakte-vvs-haner-osv-p7560

Redigeret af Ethanol-Erik

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...