Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
arthuro

I Vordingborg er Danmarks sidste teltlejr nu pillet ned

Recommended Posts

arthuro

https://www.information.dk/moti/2020/09/punktum-flygtningekrisen-vordingborg-danmarks-sidste-teltlejr-pillet?lst_frnt

Under flygtningekrisen i 2015 blev der flere steder i Danmark oprettet teltlejre, som skulle huse det stigende antal flygtninge og migranter. I denne uge i Vordingborg blev den sidste lejr taget ned – uden nogensinde at have været i brug.

Den første lejr blev rejst for fem år siden. 

Det var i november 2015, og i ugerne efter blev der rundt omkring i Danmark oprettet flere lejre med hvide telte, som skulle huse det stigende antal flygtninge og migranter i landet. Den sidste lejr stod der indtil mandag i denne uge.

I stedet for at pille teltlejre ned, kunne man da bruge dem til at huse hjemløse særligt i de kolde vintermåneder - eller? hvad mener du?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ubeskriveligt

Udmærket ide at bruge dem på danske hjemløse. I det hele taget skulle vi fokusere mere på at få løst vores egne problemer her i Danmark, før vi bruger løs af vores begrænsede ressourcer på fremmede udlændinge, der intet godt har bragt til Danmark.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Det er jeg ikke sikker på de hjemløse ønsker.

Vi bør istedet arbejde på de årsager der gør at folk bliver hjemløse.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 3 timer siden, arthuro skrev:

https://www.information.dk/moti/2020/09/punktum-flygtningekrisen-vordingborg-danmarks-sidste-teltlejr-pillet?lst_frnt

Under flygtningekrisen i 2015 blev der flere steder i Danmark oprettet teltlejre, som skulle huse det stigende antal flygtninge og migranter. I denne uge i Vordingborg blev den sidste lejr taget ned – uden nogensinde at have været i brug.

Det var i november 2015, og i ugerne efter blev der rundt omkring i Danmark oprettet flere lejre med hvide telte, som skulle huse det stigende antal flygtninge og migranter i landet. Den sidste lejr stod der indtil mandag i denne uge.

I stedet for at pille teltlejre ned, kunne man da bruge dem til at huse hjemløse særligt i de kolde vintermåneder - eller? hvad mener du?

Udmærket ide, som i praksis vil være umuligt og dyrt at gennemføre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
arthuro
For 58 minutter siden, ThomasSneum skrev:

I det mindste kunne 'man' da spørge dem og tilbyde dem det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
arthuro
For 49 minutter siden, Jojojo skrev:

Udmærket ide, som i praksis vil være umuligt og dyrt at gennemføre.

De teltlejre, der nu pilles ned ikke kun i Vordingborg har kostet skatteyderne 65 mio. kr., Siden oprettelsen i 2015 har de to teltlejre i Vordingborg og Sønderjylland kostet i alt 65 millioner kroner samlet, og udgifterne til dem udgør omkring 4 millioner kroner årligt. https://www.tv2east.dk/vordingborg/teltlejre-til-flygtninge-har-kostet-65-millioner-nu-lukker-de

Så jeg tror ikke på, det vil blive for dyrt at lade hjemløse bo i lejrene.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 30 minutter siden, arthuro skrev:

De teltlejre, der nu pilles ned ikke kun i Vordingborg har kostet skatteyderne 65 mio. kr., Siden oprettelsen i 2015 har de to teltlejre i Vordingborg og Sønderjylland kostet i alt 65 millioner kroner samlet, og udgifterne til dem udgør omkring 4 millioner kroner årligt. https://www.tv2east.dk/vordingborg/teltlejre-til-flygtninge-har-kostet-65-millioner-nu-lukker-de

Så jeg tror ikke på, det vil blive for dyrt at lade hjemløse bo i lejrene.

For de første er telt lejerne nu pillet/pilles ned som du skriver, men mest vigtigt, hjemmeløse er ikke flokdyr, de fjerner sig fra samfundet og vil ikke finde sig i teltlejre eller hoteller for den slags skyldt..

At det kan betale sig tvivler jeg på, der findes andre eksisterede og mere sikre alternativer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Inger Hansen
For 4 timer siden, arthuro skrev:

Man skulle have brugt den til flygtningene,  mens man behandlede deres afslag.

Så gik det nok lidt mere rap me at få dem til at underskrive hjemrejsedokumentet.

Ikke som nu hvor de så har luksuophold på Aunstrup og Kærskovshede.

Det var godt de borgerlige fik fjernet rød bloks latterlige boligret.

Der bliver lige så meget a rydde op i, når rød blok forhåbentlig er fortid.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MP66
For 3 timer siden, ThomasSneum skrev:

Mange hjemløse i DK skyldes mest pensionsreglerne. Hvorfor havde vi ikke det problem f.eks. i 90'erne eller 00'erne. De sidste 7, 8 år er mængden af daglige tilgange, især på hovedbanegården, af unge og gamle mennesker, der beder om penge, uforlignelig med den situation, vi havde for kun 10 år siden. Vi er blevet fattigere som samfundet. Ni ud af ti personer, jeg kender i mit netværk, drukner i gæld. Syge borgere, især dem, der er mentalt udfordrede, kastes rundt i systemet fra den ene dør til den anden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 40 minutter siden, MP66 skrev:

Mange hjemløse i DK skyldes mest pensionsreglerne. Hvorfor havde vi ikke det problem f.eks. i 90'erne eller 00'erne. De sidste 7, 8 år er mængden af daglige tilgange, især på hovedbanegården, af unge og gamle mennesker, der beder om penge, uforlignelig med den situation, vi havde for kun 10 år siden. Vi er blevet fattigere som samfundet. Ni ud af ti personer, jeg kender i mit netværk, drukner i gæld. Syge borgere, især dem, der er mentalt udfordrede, kastes rundt i systemet fra den ene dør til den anden.

Jeg tror at hjemløse kan opdeles i flere klasser, og nogen er organiserede.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...