Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
snoozz

Ja Corona for 120-emde gang !

Recommended Posts

snoozz

Nu er den så slet ikke så dødelig som de troede....

OG mange af mine venner og bendte har måtte  fyre folk ok bekente---

Skal vi kkke snnar lægge Corona " i graven".

Og håndtere den på samme måde så man ville være men enhver anden smitsom sygdom?

Der er INTET besløge for at Covid-19 skulle være mere smitsomen Ko-galskab, svindependt, eller en helt alm influenza.!

Og heller ikke Ebola !

Er sgu også lidt vildt at man så laver den omvendte cawling: Jeg må godt få mine børn i skole,. men jeg må ikke gå ned i et tog uden mundbind ; /

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe
Skrevet (redigeret)
For 2 timer siden, snoozz skrev:

Nu er den så slet ikke så dødelig som de troede....

Den er stadig lige så dødelig, som den hele tiden har været. Derfor dør der jo også cirka 2 personer om dagen af den i øjeblikket på trods af, at det for tiden især er børn og unge, der smittes.

WHO forventer nu, at den ender med at slå 2 millioner mennesker ihjel på verdensplan. Om dette kan gøre det afhænger dog af, hvor hurtigt vi får en vaccine. Men i Danmark vil dødstallene og antallet af indlagte på hospitalerne nærmest med sikkerhed stige ret voldsomt de næste måneder, fordi det jo kun er et spørgsmål om tid, før de mange smittede børn og unge begynder at smitte de ældre. På for eksempel et plejehjem møder der 100-200 unge ansatte op hver dag, og en stor del af dem er vikarer, praktikanter, studerende og lignende, og er en af dem smittede, så kan vedkommende normalt ikke undgå at smitte beboerne (medmindre der eventuelt er tale om en nattevagt, der meget sjældent går ind til beboerne). Og smitten breder sig sig lynild, hvis den først kommer ind på et plejehjem.

Dødeligheden svinger dog forbløffende meget, når man sammenligner landene. Men f. eks. har Italien i alt haft 306.235, der er bekræftet smittet, og af dem er 35.801 døde. Dvs. 11,7% af de smittede er døde. Synes du, at dette kan sammenlignes med influenza, der kun har en dødelighed på 0,1%?

Redigeret af Erpe
  • Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...