Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Ludendorff

Hvordan vil du bruge tiden efter Jubii-"debat"?

Recommended Posts

Erpe
For 2 minutter siden, Lucianone skrev:

Jeg mener, at statsmagten er med til at indskrænke ytringsfriheden, når de medvirker til at opføre store Google- og Facebook-centre her i Danmark. Hermed medvirker de til at øge disse i forvejen store virksomheders alt for store magt. Staten burde gå ind og regulere Google og Facebook, når de gang på gang krænker folks ytringsfrihed. Jeg betragter nemlig Google og Facebook som så store og magtfulde virksomheder, at de reelt har en statslignende eller nærmere overstatslig magt. Google er f.eks. i sig selv nærmest mere magtfulde end den danske stat!

Og dette vil du så bruge til at argumentere for, at danskere ikke mere skal have lov til at bruge Facebook og Google?

Hvorfor dog indskrænke folks ytringsfrihed på en sådan måde?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
For 4 minutter siden, Erpe skrev:

Og dette vil du så bruge til at argumentere for, at danskere ikke mere skal have lov til at bruge Facebook og Google?

Hvorfor dog indskrænke folks ytringsfrihed på en sådan måde?

Jeg siger ikke, at de direkte skal forbydes på dansk jord. Men staten bør ikke direkte støtte Google og Facebook, som de gør ved at godkende store Google- og Facebook-datacentre og overvågningscentre i Danmark. Og staten burde i det mindste lægge pres på Google og Facebook og gøre opmærksom på, at de forventer, at disse store virksomheder giver live ytringsret til samtlige borgere, uanset om de er for eller imod f.eks. 5G.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jezebel  אִיזֶבֶל
For 48 minutter siden, Lucianone skrev:

Jeg er ikke på Facebook, men har hørt at andre har fået lignende indlæg slettet.

Rumours!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe
For 10 timer siden, Lucianone skrev:

Men staten bør ikke direkte støtte Google og Facebook, som de gør ved at godkende store Google- og Facebook-datacentre og overvågningscentre i Danmark.

Det er ikke statens opgave at forsøge at smide firmaer og arbejdspladser ud af Danmark. Google og Facebook behøver jo ikke at være i Danmark for at kunne overvåge danskerne. Alt, hvad de skal bruge, er ansatte, der forstår dansk, og sådanne ansatte kan de jo også finde i udlandet.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jezebel  אִיזֶבֶל
For 9 minutter siden, Erpe skrev:

Det er ikke statens opgave at forsøge at smide firmaer og arbejdspladser ud af Danmark. Google og Facebook behøver jo ikke at være i Danmark for at kunne overvåge danskerne. Alt, hvad de skal bruge, er ansatte, der forstår dansk, og sådanne ansatte kan de jo også finde i udlandet.

Nemlig. Fx mig når jeg flytter fra Danmark 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
For 11 timer siden, Jezebel אִיזֶבֶל skrev:

Rumours!

Kilderne er nu ret troværdige. Det er folk, jeg selv har dialog med, som fortæller mig, at der er mange ting, man ikke må sige på fjæsbogen.

Men jeg kommer ikke til at bruge fjæsbogen, da jeg er principiel modstander af fjæsbogen. Jeg mener, at alle burde bojkotte fjæsen, fordi så går de konkurs. Og det kunne jo være dejligt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jezebel  אִיזֶבֶל
For 18 minutter siden, Lucianone skrev:

Kilderne er nu ret troværdige. Det er folk, jeg selv har dialog med, som fortæller mig, at der er mange ting, man ikke må sige på fjæsbogen.

Men jeg kommer ikke til at bruge fjæsbogen, da jeg er principiel modstander af fjæsbogen. Jeg mener, at alle burde bojkotte fjæsen, fordi så går de konkurs. Og det kunne jo være dejligt.

Jeg har lavet tusindvis af opslag på Facebook.

Jeg mener kun jeg har fået slettet to ting af Facebooks administration.

Det ene var et billede, hvor man kunne ane en brystvorte.

Det andet var en vittighed, hvori indgik ordet "rape".

Jeg har også fået slettet FB gruppeopslag, men så er det gruppens ledelse der gør det.  Det er noget andet. Selvfølgelig skal der være disciplin i en gruppe, selvom man kan være uenig i afgørelserne.

Man kan vælge at boycotte Facebook, ligesom man kan boycotte Twitter, Røde Kors, Berlingske Tidende og Din Debat.

Man kan rejse ud på en øde ø, hvor der ikke er netforbindelse og sætte sig til at lege med sin afføring.

Regression er tilladt.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ludendorff
For 14 timer siden, Ieet skrev:

Hej Ludendorff,

Jeg mener nu ikke at ytringsfriheden i Danmark er truet fordi man ikke må poste racistisk materiale, eller islamistisk propaganda, eller forhåne eller fornedre hverken enkeltpersoner eller grupper.

Med venlig hilsen

Ieet

Dit "svar" er jo ikke til mig, da jeg ikke just har været bidragsyder med noget af det, du nævner. (Hvad islamisk propaganda angår, er det nok Tigermanden, du burde skyde efter.) Så dit indlæg er jo ikke rigtigt til nogen?

Venlig hilsen Ludendorff

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ludendorff
For 15 timer siden, Jezebel אִיזֶבֶל skrev:

Er du sikker på at det er det han er sigtet for?

Han er sigtet for at have overtrådt Straffelovens § 264 d.

"Med bøde eller fængsel indtil 6 måneder straffes den, som uberettiget videregiver meddelelser eller billeder vedrørende en andens private forhold eller iøvrigt billeder af den pågældende under omstændigheder, der åbenbart kan forlanges unddraget en bredere offentlighed. Bestemmelsen finder også anvendelse, hvor meddelelsen vedrører en afdød person.

Stk.2.

Foreligger der under hensyn til oplysningernes eller videregivelsens karakter og omfang eller antallet af berørte personer særligt skærpende omstændigheder, kan straffen stige indtil 3 år."

Steen Raaschou siger i et interview til bladet Indsigt/Udsyn nr. 3/2020: "De har tilbudt, at jeg kan få alt undtagen den ene PC, for på den har de fundet en kopi af mordfilmen fra Marokko. Den får jeg ikke, før jeg er dømt. Den var ikke kriminel, da jeg blev anholdt, men den er blevet kriminel i mellemtiden. Så nu er den bevismateriale."

Raaschou og en anden skribent, tidligere blogger Jaleh Tavakoli er anklaget for at have hhv. delt eller beskrevet den video, hvor drabene og voldtægterne på de to nordiske piger findes. Tavakolis sag skal for retten i november, Raaschous senere. Begge skrev om som de gjorde, fordi de var forargede over at den danske mainstreampresse fortiede, hvad der virkelig var sket - noget man ellers kunne læse i en lang række engelsksprogede medier.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jezebel  אִיזֶבֶל
For 22 minutter siden, Ludendorff skrev:

Han er sigtet for at have overtrådt Straffelovens § 264 d.

"Med bøde eller fængsel indtil 6 måneder straffes den, som uberettiget videregiver meddelelser eller billeder vedrørende en andens private forhold eller iøvrigt billeder af den pågældende under omstændigheder, der åbenbart kan forlanges unddraget en bredere offentlighed. Bestemmelsen finder også anvendelse, hvor meddelelsen vedrører en afdød person.

Stk.2.

Foreligger der under hensyn til oplysningernes eller videregivelsens karakter og omfang eller antallet af berørte personer særligt skærpende omstændigheder, kan straffen stige indtil 3 år."

Steen Raaschou siger i et interview til bladet Indsigt/Udsyn nr. 3/2020: "De har tilbudt, at jeg kan få alt undtagen den ene PC, for på den har de fundet en kopi af mordfilmen fra Marokko. Den får jeg ikke, før jeg er dømt. Den var ikke kriminel, da jeg blev anholdt, men den er blevet kriminel i mellemtiden. Så nu er den bevismateriale."

Raaschou og en anden skribent, tidligere blogger Jaleh Tavakoli er anklaget for at have hhv. delt eller beskrevet den video, hvor drabene og voldtægterne på de to nordiske piger findes. Tavakolis sag skal for retten i november, Raaschous senere. Begge skrev om som de gjorde, fordi de var forargede over at den danske mainstreampresse fortiede, hvad der virkelig var sket - noget man ellers kunne læse i en lang række engelsksprogede medier.

Såvidt jeg har forstået, er han ikke sigtet for at have beskrevet drabene, men for at have viderebragt videoen.

Hvis det kun handlede om at han havde skrevet noget, var der ingen grund til at beslaglægge hans computer.

Synes du er det nødvendigt for ytringsfriheden at offentliggøre en video der viser en personkrænkende forbrydelse?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...