Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Ludendorff

Hvordan vil du bruge tiden efter Jubii-"debat"?

Recommended Posts

Ludendorff
Skrevet (redigeret)

Jeg orker ikke at skrive den lange afhandling, som ellers ville være berettiget, om hvor elendig, ja ussel, jeg synes denne "debat-side" er blevet. Det ville jo også alligevel blive slettet i løbet af nul komma fem. I stedet vil jeg skrive et par ord, tilegnet dem, der også føler sig utilpas ved at være på et sted, hvor der mildest talt ikke er ytringsfrihed for fædrelandskærlige menneskers holdninger.

Jeg ved nemlig, I er nogle få tilbageværende, så her: 

Du kan ikke lave Jubii's "Debat" om indefra. Kan ikke lade sig gøre. Hvad er løsningen, når de steder, vi sikkert hver især har deltaget på, ikke eksisterer mere? Selvfølgelig at oprette sit eget sted. Og SKRIVE så det synger i telefontrådene 😀  Det har jeg lige gjort. Oprettet min egen hjemmeside, altså.

Og jeg er pludselig blevet så fuld af skrivelyst, eller rigtigere: Lysten til at komme frem med min personlige mening om mangt og meget er bare så sprudlende. Efter lang tid, hvor jeg ofte ikke gad at prøve, fordi - nå ja, I kender det jo. Fem minutter efter I har trykket på 'gem', blev det slettet under påskud af at være "hetz mod befolkningsgruppe" osv.

Det er sørgeligt, at det er gået sådan, at ytringsfriheden er blevet indskrænket i stedet for udvidet efter internettets komme. Det skete heller ikke lige med det samme, men i takt med EU-forbundsstatens magt og ikke mindst en bestemt religiøst funderet ideologis fremmarch i Vesteuropa, er det ene efter det andet af de sociale medier blevet så politisk korrekt, at folk med hjerte for deres eget lands eksistens ikke har en chance for at komme ud med deres holdninger. Og de små efteraber de store. Der er jo $ med i spillet.

Ville det ikke være herligt bare at kunne skrive af karsken bælg? (Lad nu vær' med at skrive "jeg kender ikke Karsken Bælg", den er for gammel). Selvfølgelig er det da det. Ingen emsig tyran til at ta' dit humør ved at slette dine op- og indlæg. Ingen åndspygmæer til at afbryde trådene med stupide kommentarer, fordi det er det eneste de kan i deres afmagt over, at sandheden pludselig står der sort på hvidt.

Enhver bestemmer heldigvis frit, hvordan han eller hun vil bruge - eller skabe sig - den nødvendige ytringsfrihed til at slå et slag for det land, som er er vores, men som i disse år er truet som aldrig før med at blive - ja, besat. Ikke besat med tanks, marcherende soldater og flyvere som for 80 år siden. Men på en mere snigende måde. Lidt efter lidt. Og aldrig har der været så mange håndlangere og sleske stik-i-rend drenge for en magt, der vil Danmark det ilde, som der er i dag. Hvorfor ved jeg ikke; jeg ved bare, at den kamp, som jeg - blandt andet, men ikke kun - kommer til at deltage i som mit lille bidrag til en ny befrielse for mit fædreland, vil blive en kamp, der lige så meget er rettet mod fjendens håndlangere og deres sølle rakkertjeneste som mod den egentlige besætter. I gør jo, som I vil. Men det kunne nu være hyggeligt at se jer et eller andet sted en dag - around the corner.

Jeg tror, jeg vil hilse jer til slut med en bemærkning, der ellers bruges igen og igen af en profil, der ikke kunne stå mig fjernere: - Kan I have en rigtig god dag. 😁  

"Ludendorff"

Redigeret af Ludendorff
  • Synes godt om 1
  • Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)

Jeg gider næsten heller ikke svare, fordi jeg ved godt, at tråden er væk om få minutter. Men jeg gør det alligevel, fordi jeg finder det vigtigt at benytte sig af sin ytringsfrihed og frit udtrykke, hvad man mener.

Men selvom jeg ikke er enig med nationalisterne i alt (dog i en del...), så deler jeg absolut jeres kamp for ytringsfriheden og jeg mener også, at ytringsfriheden er under større og større pres. Vi kan sagtens diskutere tonen. Om nogle ting kan udtrykkes pænere og mere diplomatisk. Det synes jeg på sin vis er fair nok. Men jeg mener ikke, at noget emne bør censureres eller kunne gemmes væk af hensyn til politisk korrekthed.

Der er emner, der censureres ikke på grund af tonen - men på grund af selve emnet. Og det finder jeg meget farligt for ytringsfriheden. Bemærk moderator, at jeg her ikke specifikt nødvendigvis taler om dindebat, men generelt. Facebook, Youtube o.s.v. censurerer simpelthen bestemte emner, fordi de er imod en bestemt agenda. Og det uanset tonen og udtryksformen. Det mener jeg er et stort demokratisk problem. F.eks. censurerer Facebook og Youtube kategorisk alle meninger, der giver udtryk for, at Coronavirus er fabrikeret eller er en plandemi snarere end en pandemi. Man kan selvfølgelig være uenig i disse holdninger. Men jeg finder det uacceptabelt, at man direkte censurerer disse holdninger.

Så ja, tonen og udtryksformen kan godt diskuteres - og jeg er med på, at nogle gange censureres indlæg, fordi tonen bliver for hård. Jeg synes også, at man bør bestræbe sig på at udtrykke sig respektfuldt så vidt som muligt. Men jeg mener ikke, at noget emne bør være tabu eller forbudt. Hverken muslimer, jøder, indvandring, 5G, Coronavirus, homoseksualitet, religion, profeten Muhammed eller noget som helst. INGEN emner bør tabuiseres. ALT bør kunne diskuteres. Også på Facebook og Youtube. Og naturligvis også på dindebat og andre lignende sider. 

Redigeret af Lucianone
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ludendorff
For 2 minutter siden, Lucianone skrev:

Jeg gider næsten heller ikke svare, fordi jeg ved godt, at tråden er væk om få minutter. Men jeg gør det alligevel, fordi jeg finder det vigtigt at benytte sig af sin ytringsfrihed og frit udtrykke, hvad man mener.

Men selvom jeg ikke er enig med nationalisterne i alt (dog i en del...), så deler jeg absolut jeres kamp for ytringsfriheden og jeg mener også, at ytringsfriheden er under større og større pres. Vi kan sagtens diskutere tonen. Om nogle ting kan udtrykkes pænere og mere diplomatisk. Det synes jeg  på sin vis er fair nok. Men jeg mener ikke, at noget emne bør censureres eller kunne gemmes væk af hensyn til politisk korrekthed.

Der er emner, der censureres ikke på grund af tonen - men på grund af selve emnet. Og det finder jeg meget farligt for ytringsfriheden. Bemærk moderator, at jeg her ikke taler om dindebat, men generelt. Facebook, Youtube o.s.v. censurerer simpelthen bestemte emner, fordi de er imod en bestemt agenda. Og det uanset tonen og udtryksformen. Det mener jeg er et stort demokratisk problem. F.eks. censurerer Facebook og Youtube kategorisk alle meninger, der giver udtryk for, at Coronavirus er fabrikeret eller er en plandemi snarere end en pandemi. Man kan selvfølgelig være uenig i disse holdninger. Men jeg finder det uacceptabelt, at man direkte censurere disse holdninger.

Så ja, tonen og udtryksformen kan godt diskuteres - og jeg er med på, at nogle gange censureres indlæg, fordi tonen bliver for hård. Jeg synes også, at man bør bestræbe sig på at udtrykke sig respektfuldt så vidt som muligt. Men jeg mener ikke, at noget emne bør være tabu eller forbudt. Hverken muslimer, jøder, indvandring, 5G, Coronavirus, homoseksualitet, religion, profeten Muhammed eller noget som helst. INGEN emner bør tabuiseres. ALT bør kunne diskuteres. Også på Facebook og Youtube. Og naturligvis også på dindebat og andre lignende sider. 

Enig i, at Facebook og andre af 'mastodonterne' begyndte bortcensureringen af hædersfolk. Det er DET, der truer. Jeg har ikke noget til overs for typer, der brovter og svovler i en ekstremt nedgørende tone. Det jeg - som du vist også - er meget på vagt overfor er, når indlæg fjernes pga. holdninger. Og det er det, der er sket. Mit oplæg er heller ikke specielt rettet mod Jubii-Debat, men som jeg skrev: De små efteraber jo de store.

Når jeg har kaldt oplægget dets overskrift, er det fordi jeg er ret sikker på, at folk der ønsker at bevare Danmark som danskernes hjem, finder andre udveje - som f.eks. den jeg har valgt - til at ytre sig frit. Med holdninger - ikke skældsord eller trusler, noget jeg i hvert fald kan sige mig fri for at være eksponent for.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
arthuro

Intet demokrati kan eksistere på lang sigt, hvis det mangler mennesker, der kan gøre brug af deres ytringsfrihed.

Ytringsfriheden tjener dog ikke kun demokratiske formål. Først og fremmest tillader den alle meninger, uanset deres indhold, og sikrer således den "kommunikative udvikling par excellence" inden for "alle livets områder, der er afhængige af interaktion.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Det er besluttet at lade tråden stå. 

Det er korrekt at vi ikke ønsker at se moderationen debatteret i div. tråde, men det er generelt fint at tage en debat om emnet. Det er der intet i vejen for - og der er tilmed oprettet en tråd netop til dette. LINK: 

Når vi nu lader emnet her bestå, så vil jeg pointerer at intet emne er forbudt på Jubii debatten, men emnet skal overholde ordensreglerne og det betyder at det ikke tillades at hetze, forhåne eller nedgøre bestemte grupper på baggrund af deres religiøse overbevisning, seksuelle præferencer osv. - hvis man ikke evner dette, så er Jubii debatten ikke stedet man skal debatterer på. 

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jezebel  אִיזֶבֶל

Måske er det bare mig der er uvidende.  Men jeg har svært ved at se at ytringsfriheden i Danmark er truet. 

Omtalte frihedsret er sikret i Grundlovens § 77 der lyder:

”Enhver er berettiget til på tryk, i skrift og tale at offentliggøre sine tanker, dog under ansvar for domstolene. Censur og andre forebyggende forholdsregler kan ingensinde påny indføres.”

Er denne bestemmelse truet?

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
arthuro
For 4 timer siden, Ludendorff skrev:

Når jeg har kaldt oplægget dets overskrift, er det fordi jeg er ret sikker på, at folk der ønsker at bevare Danmark som danskernes hjem, finder andre udveje - som f.eks. den jeg har valgt - til at ytre sig frit. Med holdninger - ikke skældsord eller trusler, noget jeg i hvert fald kan sige mig fri for at være eksponent for.

En klassisk begrundelse for ytringsfrihed er baseret på værdien af sandhed og hævder, at ytringsfrihed er nødvendig for, at sandheden kommer frem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jezebel  אִיזֶבֶל
For 3 timer siden, arthuro skrev:

Intet demokrati kan eksistere på lang sigt, hvis det mangler mennesker, der kan gøre brug af deres ytringsfrihed.

Ytringsfriheden tjener dog ikke kun demokratiske formål. Først og fremmest tillader den alle meninger, uanset deres indhold, og sikrer således den "kommunikative udvikling par excellence" inden for "alle livets områder, der er afhængige af interaktion.

Mener du at der bør være en grænse for ytringsfriheden?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber

Man må selv sørge for at få sine kontroversielle ytringer ud. Ingen medier er forpligtet til det, men har deres eget sæt regler for hvad de tillader. Politiet kommer ikke en nat og henter jer, hvis I har skrevet noget på facebook og smider jer i en fangelejr. Det sker i lande, hvor der ikke er ytringsfrihed. Der ligger forskellen. Ingen er heller ikke forpligtet til at lytte til folk med kontroversielle ytringer.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jezebel  אִיזֶבֶל
For 26 minutter siden, homofaber skrev:

Man må selv sørge for at få sine kontroversielle ytringer ud. Ingen medier er forpligtet til det, men har deres eget sæt regler for hvad de tillader. Politiet kommer ikke en nat og henter jer, hvis I har skrevet noget på facebook og smider jer i en fangelejr. Det sker i lande, hvor der ikke er ytringsfrihed. Der ligger forskellen. Ingen er heller ikke forpligtet til at lytte til folk med kontroversielle ytringer.

Man behøver ikke et elektronisk medie for at få sine synspunkter frem.  Billedet er fra Speaker's Corner, Hyde Park, London, England.

hyde park ca65ec12c3e2ab53f6245d2cb01d3b88.jpg

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...