Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Lucianone

Lever du livet anderledes under Covid-19 end ellers?

Recommended Posts

Lucianone
Skrevet (redigeret)

Det er tydeligt, at der er stor uenighed om Coronaen. Nogle mener, at det er en frygtelig pandemi, som vi alle bør frygte som pesten. Og andre tager det mere afslappet og mener, at vi da nok skal passe lidt på, men at virussen er overvurderet og ikke farligere end så mange andre ting og risikofaktorer, vi udsættes for i dagligdagen.

Derfor er det rimeligt at antage, at der er stor individuel forskel på, hvordan vi håndterer denne situation.

Så hvad med DIG? Hvordan lever du livet anderledes nu end før Covid-19? Er dit liv gået helt i stå eller lever du stort set som du plejer? 

Jeg tror ikke, at nogen kan være HELT upåvirket, for det er jeg da heller ikke selv. Men så meget, som jeg nu kan det, prøver jeg at leve som altid. Men jeg er også en del af samfundet og bliver jo derfor til en vis grad nødt til at tilpasse mig omgivelserne. Men jeg prøver selv at undgå at lade mig rive med af frygten og hysteriet og selvom jeg da prøver at holde afstand og være forsigtig, så synes jeg egentlig ikke, at min dagligdag er væsentligt ændret i forhold til, hvordan jeg levede før Coronaen.

Det eneste er, at jeg kan mærke, at jeg er lidt mere irriteret - hvilket man måske har kunnet fornemme mig et par gange også herinde, hvor jeg kan blive noget skarp i tonen og så siger jeg måske af og til tingene lidt bombastisk (skal jo afreagere, ikke?!). Og det skyldes nok frustrationer over, at jeg mener, at folk i for høj grad køber denne (mener jeg) propaganda. Jeg mener, at folk burde tænke mere kritisk, men det er en anden sag, som vi debatterer i et par andre tråde.

I virkeligheden tror jeg næsten, at jeg har været en smule mere social under Coronaen end før. Fordi jeg er en lidt Rasmus Modsat-type og lidt trodsig. Og så ser jeg det lidt som en principsag ikke at lade mig kue. F.eks. gider jeg normalt ikke spise på restaurant. Det var et par år siden, jeg sidst var på restaurant. Men under Coronaen har jeg været TRE gange på restaurant indenfor 6 måneder. Det er meget for mig, som normalt maks er på restaurant én gang om året. Jeg er mest hjemmemenneske og er faktisk ikke typen, der generelt går meget i byen. Ikke så meget som da jeg var ung i hvert fald. Men jeg har faktisk været i byen en smule flere gange end ellers. Og det tror jeg er lidt i trods. Jeg tænker nok "Fandeme nej, staten skal ikke bestemme, hvordan jeg lever mit liv. Jeg skal ikke lade mig underkue af deres frygt-propaganda".

Jeg har skam også dyrket sex, selvom jeg er single. Så har jeg datet en håndfuld personer over nettet. Og nej, jeg er - 7-9-13 - ikke blevet syg af det (endnu da). Men jeg stoler faktisk på, at folk nok ikke møder op til en date, hvis de føler sig syge. Og jeg er ikke så bange for symptomfri smittede. Jeg tror ikke, at folk smitter ret meget, medmindre de hoster én direkte op i ansigtet. Men det er jo bare min egen idé. Eksperter er måske uenige. Men det giver for mig ikke meget mening, at man skulle kunne smitte uden at føle sig syg.....

Hvis nogen er forarget nu, så vil jeg lige sige, at jeg skam tager hensyn. Jeg holder afstand - medmindre jeg dyrker sex med folk eller på anden måde ikke kan undgå fysisk kontakt. Og den ene gang, hvor jeg har følt mig lidt sløj i et par dage, blev jeg helt hjemme. Så selvom jeg kan virke lidt trodsig og små-rebelsk herinde, så synes jeg nu nok, at jeg i virkelighedens verden tager hensyn. Pointen er bare, at jeg altid har taget hensyn, hvis jeg var sløj eller syg. Jeg har aldrig været typen, der gik rundt og hostede folk i fjæset, hvis jeg var forkølet eller sløj. Så der er ikke så meget ændret på dét punkt. Jeg går stadig ikke og hoster og harker offentligt, hvis jeg er sløj. ;)

Redigeret af Lucianone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
arthuro
For 5 timer siden, Lucianone skrev:

Så hvad med DIG? Hvordan lever du livet anderledes nu end før Covid-19? Er dit liv gået helt i stå eller lever du stort set som du plejer? 

Mit liv er ikke gået i stå, men jeg lever komplet anderledes i forhold til inden pandemien brød ud. Ferierejser blev annulleret delvis fra min side, delvis fra rejsebureauets side, jeg går ikke længere på hverken restaurant eller cafe, holder mig fra steder, hvor der er mange mennesker, undgår at deltage i sammenkomster, mødes ikke med venner og bekendte, ja mit liv føles meget indskrænket og anderledes i 2020 end tidligere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...